Korrekt…
Følger ikkje GIG i det heile tatt, men http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/05/Starter-dekning-anbefaler-kjoep
“Synes PE18 er fint, pga god vekst”
- så eg antar at det samme burde være mogleg for Funcom, dersom dei leverar over tid?
gz til alle andre som er 100% i Funcom Eller bare har et par aksjer eller et par hundre k ^^ Tror vi har noen fine dager i møte, og noen spennende måneder også.
Hehe sant ^^ Bra du minner meg på det i blant
Eller “år” for oss som snitter 4-tallet
Haha, ånei du! Heldigvis snitter jeg 3.97 da, men jeg skal ut med over 50% gevinst i år
Er deilig å være i pluss igjen etter gammelt
Morsomt i Funcom
Spillutviklingsaksjen Funcom stiger over ni prosent i dag. Årsaken er utvilsomt investorer som posisjonerer seg i forkant av selskapets resultater for første kvartal. Tallene skal legges i kveld.
Funcom-ledelsen har tidligere rapport om svært høyt salg av Conan Exile-spillet, langt over 100 millioner kroner. Disse tallene bør helst være svært tydelige i kvartalstallene som legges frem i kveld, ellers vil aksjekursen implodere.
DN Investor
HAHA Implodere! virker som DN har glemt at aksjen har falt over 50%
Haha, reagerte på det samme
Hvor har de sagt at omsetning skal være over 100 millioner, heller tulleaksje enn dusteavis
Det lurte jeg også på…
Det er faen meg samme jævelen som har kalt Funcom et drittselskap, med tulleaksjer og dumme aksjonærer.
“Børskommentator Thor Chr. Jensen”
Er ikke dette direkte løgn å skrive at ledelsen har sagt noe slikt?!?!?
Kan han taes på noen måte hvis det ikke forekommer at ledelsen har sagt det?
Jeg har bedt DN om en avklaring og referanse til påstanden.
Oppdaterer ved svar.
Jeg har mailet Funcom sin investor-kontakt:
Topic: and Thor Chr. Jensen is writing very erroneous about your financial guiding
Hi
Wanted to make you aware of the following article now appearing on DN Investor (https://investor.dn.no/#!/Oversikt)
Morsomt i Funcom
Spillutviklingsaksjen Funcom stiger over ni prosent i dag. Årsaken er utvilsomt investorer som posisjonerer seg i forkant av selskapets resultater for første kvartal. Tallene skal legges i kveld.
Funcom-ledelsen har tidligere rapport om svært høyt salg av Conan Exile-spillet, langt over 100 millioner kroner. Disse tallene bør helst være svært tydelige i kvartalstallene som legges frem i kveld, ellers vil aksjekursen implodere.
This is outright wrong, worded speculatively and should be refuted immediately.
Beyond that, this journalist have defamed your company and shareholders for so long it is quite noteworthy.
Kind regards,
Henrik
Hehe da kommer det vel en ny baisse artikkel snart
#Funcom dementerer informasjon om høye inntekter i Q1
Rt 2,55. Same old story …
Og sendte denne til DN:
Feil i artikkelen “Morsomt i Funcom”:
Forfatter skriver at “Funcom-ledelsen har tidligere rapport om svært høyt salg av Conan Exile-spillet, og at dette innebærer langt over 100 millioner kroner. Disse tallene bør helst være svært tydelige i kvartalstallene som legges frem i kveld, ellers vil aksjekursen implodere.”
-
Funcom har aldri tallfestet verdien av salget. Dette vet vi ikke hva er, da ulike aktører tar deler av salgsummen: For eksempel salgsplattformen Steam, som tar ca. 30 % av salgssum. Å skrive “langt over 100 millioner” blir direkte feil og fremstår både useriøst og spekulativt kun timer før Q1-presentasjonen til omtalte selskap.
-
Bruken av ordet “implodere” hvis ikke premisset forfatter tar ut av intet (!?) oppfylles er minst like useriøst og spekulativt.
Dette er da langt under hva DN kan anse som akseptabel standard for tekst på trykk.
Det er for øvrig ikke rent få som undres over at dere lar nevnte forfatter for få uker siden skrive at omtalte selskap “ikke tjener penger”, for så å timene før Q1 skrive at alt annet enn “langt over 100 mnok” vil medføre implosjon i papiret på børs.
Lavmål.