Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

På tide å selge alt man har og skyte inn i Funcom i siste liten? :smiley:

1 Like

Man kan jo begynne å mistenke det, men Funcom er en aksje som meglere beskriver som en menighetsaksje og det betyr at en del kan ALT om aksjen. Et slik detaljnivå har ikke pressen. Det å kunne ALT om en aksje er ikke nødvendigvis bare en fordel. Man kan få en tendens til å lese nyheter med litt for positive øyne. Men jeg er bull til Funcom og ser frem til dagens rapport. Håper at konsoll er i rute, det er den største usikkerheten for meg.

1 Like

De har rett i at det er en menighetsaksje ^^ Jeg er medlem hehe

Om man kan “ALT” om en aksje, så er det vel heller ikke nødvendig å bry seg om hva pressen skriver. :wink:

1 Like

Viktig å korrigere når det bevist skrives feil info. Det er jo andre som ikke kan alt om aksjen som kan kjøpe/selge på feil info.

1 Like

Tja den informasjonen kan brukes til kortsiktig trading, selv om man selv mener caset er uforandret.

Om man kjøper/selger utelukkende basert på hva som skrives i avisartikler, så fortjener man å gå på trynet.

Er forøvrig enig i at det er viktig å korrigere direkte feil i artikler.

1 Like

Problemet er at mange ofte tar dårlige avgjørelser fordi man har kort tid til å analysere informasjonen. At enkelte medier bevist skriver ting som er feil, og som det ikke finnes dekning for er noe som bør slås ned på. At DN endret artikkelen sin umiddelbart sier jo litt.

7 Likes

Problemet er jo at artiklene som regel følges av storsalg fra 1 eller 2 aktører, så da blir det relevant for traderne å følge med. Jeg gidder ikke, får mer enn nok av slike artikler ved å se det som linkes her.

Pressen har et ansvar for å gi objektiv og korrekt informasjon, det at de måtte endre her viser jo at de selv innrømmer at det ikke var korrekt.

5 Likes

Jeg tilhører ikke dem som tror at noen av avisene skriver bevisst feil fordi de har noe imot Funcom. Det er bare tull. Men jeg ser også at det er svært få som nødvendigvis har særlig god kunnskap om Funcom i avisene.

1 Like

Hvis ikke du ser at DN-kødden skriver bevisst feil om Funcom må du lese artiklene hans på nytt.

4 Likes

Hmm, vet ikke helt hva de tenker. Skulle ønske de vinklet det mer mot at et norsk spillselskap ser litt suksess, noe som ikke er vanlig i Norge.

1 Like

Har du lest kva, og ikkje minst korleis enkelte skriv om Funcom? Det er då tydeleg at Funcom har vert eit mobbeoffer…

2 Likes

Nå får vi se, hva er markedets virkelige forventninger? De kommer i siste 5 min :wink:

Vel der gikk den til 2,6 går noen høyere? :smiley:

Ikke jeg heller, men jeg må si jeg blir skeptisk til kvaliteten på artiklene de legger ut. Hvis jeg kan plukke hull i artiklene deres om Funcom, hvordan står det til med kvaliteten på resten? Er den like dårlig?

1 Like

De har advart mot Funcom tidligere, at det er en aksje som stiger på forventninger og så faller etterpå. Dette kan man se tilbake på historisk. De advarte mot dette før/ved lansering av CE, og hva skjedde? Folk solgte/gevinstsikret rett etter lansering, og kursen halverte seg.

Å bruke historikk som bakgrunn for deres anbefalinger, som slår til gang på gang, kan ikke sees på som mobbing.

Nja det er vel ikke det spesifikt han sikter til, det er vel “alle funcom aksjonærer er idioter”, “Funcom er et søppelselskap” etc. som har blitt skrevet i avisene sammen med en negativ vinkling i oppgangstider og nedgangstider.

1 Like

Ja ja, greit det. Men det er då ikkje det eg refererar til heller…

VI får heller diskutere morgendagens/18. Mai si dekning tenkjer eg …

Edit: Dei la også ut den mest positive artikkelen “Rigget for opptur” http://www.dn.no/nyheter/2017/02/07/0846/Finans/funcom-rigget-for-opptur 7. februar - Med kurs frå 5 - 5.83

1 Like