Så du synes det er greit å kalle aksjonærene dumme, skrive at selskapet ikke tjener penger, og at det er en tulleaksje? Og gjenta dette over flere artikler med ekstremt nedlatende vinkling?
Jeg skal ikke påstå at jeg har lest alle artikler om Funcom, eller at alle har vært saklige. Det er helt sikkert en del oppgulp/søppel. Men samtidig er ikke alt “mobbing” eller baissing fordi artikkelforfatter tapte masse penger ved TSW, AoC eller LMO, eller kjenner noen som vil kjøpe aksjer billig.
Det finnes ingen konspirasjon mot Funcom eller Funcomsmåaksjonærer.
Lassar snakket vel om enkelte artikkelforfattere som bruker et mobbete språk når de skriver om Funcom?
Hva skjer med at det er vanskelig å snakke om enkeltartikler og enkeltaktører som misbruker sin posisjon?
Nei det finnes ingen konspirasjon. Ingen hevder dette. Det eneste som er på det rene er at ÉN journalist har skrevet bevisst misvisende og pisset på selskapet ved flere anledninger. Det er dét som er problemet.
Kan du linke til en artikkel der det er “pisset på selskapet”?
Den här borde väl kvala in där tycker jag. Väldigt oseriöst att ens använda såna uttryck.
Overskriften og ingressen er jeg enig i at er tåpelig. Resten av artikkelen er jo mer eller mindre spot-on.
Du synes dette er seriøs journalistikk? Sånt der hører knapt hjemme i se og hør, langt mindre såkalt seriøs finanspresse.
Finanspressen har selvfølgelig sine diverse forbindelser her inne på forumet så ikke overraskende om ikke noen personer forsvarer dem kontinuerlig.
Synes det er alvorlig hva som skrives av feilinformasjon som klart har mulighet til å påvirke kursen. Siste eksempelet i dag hvor de skriver at Funcom selv har rapport salg langt over 100 mill kroner timer før en rapport forekommer. FEIL
Når de gjentatte ganger gjør det samme bare for å unnskylde seg med å rett opp artikkelen noen timer senere blir det for tåpelig. Da har allerede de fleste lest det og går derfor ikke inn igjen i den samme artikkelen.
Ikke unnskyld dette og forsvar det uansett hvilke motiver man har eller ikke har.
Journalistikken har et ansvar folkens og bør få tyn når slike eksempler forekommer
Bra innlegg!
Ja, jeg har nok mange forbindelser til finanspressen. Du skulle bare ha visst! Er faktisk jeg som bestemmer hva alle avisene skal skrive om Funcom, avhengig av om jeg er ute eller inn, ønsker å kjøpe eller selge. Spot on!
Kan du gi et eksempel på feil i den artikkelen, utenom den tullete overskriften og ingressen?
Har bare merket meg at du over lang tid alltid forsvarer dem uansett hva de skriver
Poenget var at de ikke fortjener forsvar på dette uavhengig av folks motiver.
Så helt enig i at det er spot on
Det hjelper å passe litt på finans pressen og gi dem en rask tilbakemelding ved behov.
Syte og beklage seg her inne kan man gjøre etter man faktisk har gjort det man selv kan gjøre. Da på en saklig og profesjonell måte.
Her har flere av dere mye å lære!
Svar fra DN på min henvendelse i dag:
Husker bare veldig godt at “FUNCOM ANALYSESELSKAP TATT I BLØFF” ment fontstørrelse åttiseks og conan på forsiden av E24.
Vet jo veldig godt hvorfor det var Funcom og ikke NextGenTel Analyseselskap tatt i bløff. Funcom gives clicks. Horer hele gjengen. Nå får dere ha meg unnskyld. Jeg skal se hvilket fargevalg av leppestift de ulike Kardassian søstrene har foretatt seg.
Jeg forsvarer da sjelden noe som helst, gidder sjelden stikke innom lenger. Og ingen hører på hva jeg sier likevel, blir bare fornærmet over at jeg ikke kun ser oppside og halleluja i vår kjære Funcom-aksje. Tenk at noen våger å skrive noe kritisk om gullaksjen vår!
Børsen er for voksne folk, det er ingen barnehage der alle er snille med hverandre.
Det må også være lov å være uenig med deg uten å bli møtt med sarkasme å latterliggjøring.
Ja, men det er ikke latterlig å påstå at jeg skal ha forbindelser til finanspressen? Ærlig talt.
Og insinuere at de inne på forumet bare ser oppsider å halleluja stemning om Funcom er latterligjøring.
La nå dette ligge nå karer!