RT 2,29…
“Climb, you bastard! Climb, climb, climb, climb!”
RT 2,29…
“Climb, you bastard! Climb, climb, climb, climb!”
Absolutt mulig! Om jeg tror det at det kommer til å skje er en annen sak. Jeg har ikke innsikt i hvor godt informerte de andre aksjonærene er på det volumet som sirkulerer nå. Det er jo mye mulig en stor part ikke engang vet hva en opsjon er.
Her logger man seg av i et par timer så er huset endevendt !
Faen…
Akkurat nå så gråter jeg tusenlapper
Jeg er egentlig ikke så overrasket over dette.
Tirsdag kveld spurte jeg jo her inne om dette var “så mye bedre enn forventet”, og det var det jo ikke (selvom det var veldig bra).
Da er det helt standard at det blir sell on news, spesielt i en aksje som funcom, hvor det ikke er triggere i næææærmeste fremtid.
Min magefølelse sier meg at denne vil reprises til mcap 400-500 mill når Jebsen har konvertert igjen og hvis ikke CE salget ikke tar seg opp betydelig igjen(top 10 steam). Da vil vel kursen bli ~1,5 etter at de nye aksjene er utstedet.
Det som er litt morro er at før Q1 så maste alle om dårlige tall, xbox utsettelse og emmisjon.
Q1 blåste alle tall, bekrefta xbox og biome i rute og fjerna all tvil om behov for eksterne penger.
Men nå er det jebsen konvertering og dårlig Q2 man maser om. For å sette det i perspektiv, jebsen kan konvertere ca 30mill aksjer til.
Idag er det omsatt 10mill aksjer. Så han kan selge dem på børs uten at det merkes. Men jebsen selger ikke på børs, han selger kun om han har en kjøper for størstedelen av potten slik som sist.
Og angående Q2. Så tror jeg mange blir overrasket over at tallene faktisk ikke er så dårlige pga måten Funcom fører inntekt på.
Personlig ser jeg dette som en god anledning å snitte ned, skulle helst ha letta meg for å sitte klar å handle i sommer. Men dette er det nest beste. Xbox i rute, sommersalg i Rute. Biome virker å være godt i rute. Blir bra dette. Kondolerer til de som solgte i panikk og gratulerer til de som solgte med litt gevinst.
Nå er det sommer!
Selger du Funcom i panikk sånn som selskapet er nå, så har man gjort jævlig dårlig research.
En ting som også er greit å huske på er at SWL er høyt ranket på Steam med 83% positive reviews. Når nye spillere ser dette er det større sjanse for at de vil prøve spillet enn f.eks. Conan Exiles som har Mixed. http://store.steampowered.com/app/215280/Secret_World_Legends/
Så låg då jag tänkte inte ens sälja… kanske på 8kr vid Jul
Ja, du har en poäng där. SWL ligger inte prisat in i kursen som jag tänker det idag. Men jag tror det är ett väldigt smart strategiskt drag av Funcom. SWL innebär att de har ett ess i rockärmen när det gäller Q2 som folk tänker skall bli ett dåligt kvartal. I tillägg ingår CE i steam summer sale… Tror inte nödvändigtvis Q2 behöver bli så illa…
Mcap 641 mnok
Earnings After Tax Q1 51.5 mnok
Cash Position 86 mnok
Interest bearing debt 27 mnok
Pipeline neste 12 mnd
Sitter tungt i Funcom. Selger ikke før jeg har minst doblet innsatsen. Det kan ta en måned, det kan ta et år. Jeg har alltid kommet ut av Funcom godt pluss. Helt siden min første inngang i 2008. Snitt ned (med måte) og sitt det ut om du kan. Jeg vil gå i pluss denne gangen og.
Hvis du ikke regner ferdig utvannet burde du ta med konvertibel gjeld sammen med cash-posisjonen. Noe annet blir jo ganske så villedende. Utenom det, så synes jeg det selskapet ser veldig interessant ut. Burde nok investere litt i det.
Godt råd!
Hvis storkapitalen har bestemt seg for at kursen skal ned, så får de til det. I krisesituasjoner ber man til Gud, test av 2.20 3 ganger, nå ber vi kanskje til TA guden?
OK la til rentebærende gjeld på 27 mnok (3.3 musd etter siste konvertering).
Blir ikke betalende medlem her, så det er begrenset hvor mye jeg får skrevet. Noen som vil se regnearket mitt?
Bare å dele regnearket. Er enkleste måte å få tilbakemeldinger på.