Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Fikk skrapt sammen litt og snittet ned litt mer i dag

Har fremdeles grunnleggende tro på caset og startet i dag opp med denne tilnærmingen med å kjøpe litt forsiktig tilleggsvolum på toppen av det jeg allerede har. Bommet dog litt på inngangen…men får vel la være å irritere meg over det og heller tenke langsiktig.

100-150k solgte ved summersale, 400-500k solgte på xbox i år og 150-250k vanlig salg pc i perioden juli-nyttår, da snakker vi allright resultat i år. Jeg vil tro vi havner ett sted mellom 1.4-1.7 totalt salg i år

Tallene dine stemmer ikke overens med hverandre
100-150k + 400-500k +150-250k = 650k - 900k

Totalt solgt nå, ca 550k, totalt 1200k - 1450k, ikke 1,4 - 1,7 som du skriver i konklusjonen din.

Jeg er litt mer pessimistisk enn deg, men vi er ikke så langt fra hverandre.

1 Like

Ser ikke ut som det er noen bunn her. :rage:

Det bara komisk… vad kan man säga. Men jag tänker långsiktigt…

Du ser på det feil. Tenk litt mer sånn som dette:

17 Likes

Ser ut som det er utsolgt. Får dem for 2,26 nå.

Nei, det stemmer og jeg tror spillet kan øke salgstakten mot slutten av året som ikke synes i disse tallene. Da begynner trolig markedsføring av full release og spillet har ny biome og mer positive reviews forhåpentligvis. Derfor tror jeg de kan komme koe høyere i de avsluttende mnd i 2017.

Jeg har selv planer om å sitte frem til q1 2018 og forholder meg kun til den planen uten å la kursen inntil den tid plage vettet av meg. Benytter heller anledningen til å fylle på flere aksjer til en lavere pris underveis, men jeg vil helst se en kurs på 1,5 før jeg kjøper med begge henda.

2 Likes

Tror du den skal så langt ned?

Så du tror at kursen skal under der Rui brukte opsjonene sine? :stuck_out_tongue:

Hei, Funnycom faller lavere og hopper høyere en alle andre. Ville ikke forundret meg.

Vad kan man säga?..

Om Funcom är prisat mindre än före lansering… och bästa Q

Her er det ikke få stop loss som løses ut.
Er jo helt fantastisk å se på idiotskapen

"Here’s the story of a man and his family
And a big trip that they took
Well, I heard all about in a restaurant
And I read it in a history book
They rented a stock at the OBX
But the paper didn’t have no brake
Said Ma to Pa “My God this stock Is gonna fall into the Bottomless Lake”

Well, Mama turned to Daddy with a pale face
Said “I’ve done something horribly wrong”
"Well, the waters still runnin’ in the bathtub"
And I think I left the kitchen light on"
Then I heard a crash and the FUN whent splash
And the compass rolled around and around
Oh, for Heaven’s Sake! We fell in a lake
And I think we’re all gonna drown

[Chorus:]
We are falling down
Down to the bottom of a hole in the ground
Smoke 'em if you got 'em
I’m so scared I can hardly breathe
I may never see my money again"

…fritt etter John Prine… :slight_smile:

Exakt vad hade alla förväntat sig av Q1 egentligen? 100M plus? 3 miljoner sålda CE?

Just nu verkar alla tro att CE kommer sluta sälja och vi stannar på 600k på hela året. Xbox kommer gå åt helvete. SWL kommer läggas ner.

Kan någon upplysa investerarna på oslobörsen hur spelbranschen fungerar?

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

5 Likes

Jeg vil være forsiktig med å si at jeg tror at den vil det, men jeg ser absolutt på det som en mulighet på kort sikt. Funcom har per dags dato ingen store inntektskilder inntil SWL og CE begynner å selge igjen. Spørsmålet er hva markedet til enhver tid vektlegger. Akkurat nå vektlegges det kortsiktige, som såklart ser dystert ut.

Det lurer jeg på også. Det var jo som forventet og solid bedring fra tidligere. Altså en bekreftelse på at det går bra med selskapet. Er jo ingenting som skulle tilsi enda større nedgang…