Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Uff det suger. Et råd til neste gang (hvis du våger):Spill-aksjer bør man kjøpe i gjennomsnitt en stund før hypen begynner og vurdere å selge litt når hypen er på det høyeste. Det vil svært ofte være for sent å kjøpe når hypen er på det høyeste.

1 Like

Jeg solgte meg ned i Funcom for en liten stund siden for å gå inn tyngre i Targovax som jeg tror vil kunne gå bra den neste tiden. Sitter også i Standard Drilling som kan gå bra når kontrakter meldes.

Da realiserte jeg et tap i Funcom, men totalt sett så tjente jeg bra på å sitte tålmodig i aksjen fra høsten i fjor og salg etter Conan Exiles release. Det er jo denne type valg mange her har, enten å redusere/selge og ta et tap og investere i noe en tror kan gå bedre i mellomtiden eller å vente mot XBox release og høyst sannsynlig kursøkning i denne perioden.

Psykologisk kan det ofte være det beste å ta et tap for så å investere i noe annet som forhåpentligvis stiger en del. Tror Funcom aksjekursen (med mindre TSWL overasker positivt) vil ligge “død” en stund fremover.

“Aldri bli forelsket i en aksje, de er bare et verktøy for å maksimalisere egen gevinst”.

Overasker litt at den gikk ned etter fremleggelsen, men tolker dette slik at markedet ikke ser de største triggere i den korte horisonten og frykter kurseffekt dersom Jebsen nå selger videre. Slik at dette bør unnagjøres jo snarere jo bedre (for aksjekursens del), og for de eventuelle potensielle investorer som sitter på “vent” inntil dette er overstått.

Godt mulig kursen nå bunner ut, men jeg ser ingen umiddelbare triggere som kan løfte den vesentlig med det første. Med mulig unntak for nevnte TSWL om starten her blir bra.

Litt over 420k på snitt like i underkant av 5

Ca 10 ganger så mye som meg da, men har snitt på 4kr

Funcom ligger an til å komme inn i OBX i juni :slight_smile:

Hadde dessverre liten effekt sist :neutral_face:

Tror Funcom slutter på rundt 2,40 i dag, virker som om det er en del støtte i dette området.

Nyheter positive/negative vil imidlertid kunne snu bildet fort.

Jeg har vært litt skeptisk til Funcom en stund pga performancen til Funcom. Har hoppet litt inn og ut de siste t to ukene og prøvd meg som trader. Funka dårlig.
Skal følge med CE fremover. Ta meg et kvarter tid på kveldene og lese forum etc. Dyppe tærne. Føle og når oppsvingen kommer skal jeg inn igjen.

Kursen sammenfaller med forventningene til CE, og kanskje SWL blir med på lasset hvis det overrasker positivt. Når synet på CE snur, så snur synet på aksjen. Tror jeg. : |

Kanskje, jeg synes det bare er litt rart at ikke folk er mer hypet for SWL. Det blir jo et “nytt” spill med markedsføring og launchhype osv. det også. Føles litt som at det blir undervurdert.

1 Like

Mitt syn er at salg og spillertall har tilnærmet ingenting å si for prisingen av selskapet siden februar. Det vi ser, og har sett, er storkapital sin lek med et lite fillepapir. Det negative sentimentet er et resultat av historien, psykologi og bare dritt i media.

Alt som vinkles negativt vinkles negativt. Gode nyheter gir kursras. Og forståelsen for bransjen og spillutvikling er NULL på OSE, i finanspressen og blant Ola NON Dunk.

1 Like

Ja, er derfor jeg ikke tror de som kjøper opp ved hvert spill slipp skulle slutte med det denne gangen :slight_smile: Vi får se da, vanligvis er det lettere å se at folk er gira her inne før et spill slipp, så kan bli annerledes denne gangen, selv om det har vært dumt å tenke sånn de siste gangene. Med unntak av Hide & Shriek da.

@Evilfreud,
Med bakgrunn i sist rapport, kan du si noe om kurs med feks en PE på 10? Fully dilluted?

Nå må dere slutte å tulle folkens, ingen umiddelbare triggere?
Har vi blitt så pessimistiske att sommersalget ikke er en trigger lenger?

1 Like

Såvidt jeg vet, så blir det 322m aksjer fullt utvannet, resultatet var på 6129TUSD, eller 6129*8,39 = 51,3 MNOK. Hvis resten av året går i null, og med P/E 10, så blir det da 513MNOK/322m aksjer = 1,59 i kurs.

Det kan godt hende Q2 går i null-ish, det kommer nok helt an på sommersalget på Steam, men Q3 kommer til å bli rimelig knall med xbox-launchen og de burde få på plass noe fett til julesalget i Q4 også.

1 Like

Sommersalget er en STOR trigger og det er bare ca 20 dager til!

4 Likes

Dagen i dag ser litt ut som det vanlige Funcom-mønsteret med ned før lønsj, opp litt igjen etter lønsj :slight_smile: Vi får se i 13-tiden hvordan det står til

Summersale;

22nd of June until the 5th of July.

Så det er rett over 30 dager da, ikke 20 som jeg skrev over.

Sier aldri noe om kurs, holder meg til fakta så får andre spå og drøfte :slight_smile:

2 Likes

Lav kurs er jo ikke bare negativt hvis man tror på caset. Da kan man kjøpe forsiktig over lang tid og få til et fint snitt før neste hype begynner.

2 Likes

Ja, Funcom nå er en kjempe fin mulighet for å sitte lenge i en aksje med mye som skal skje og kanskje opp til flere muligheter for å selge med god profitt de neste 7mnd. :slight_smile:

1 Like