Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Har kanskje noe med sammensetningen i utvalget å gjøre. Hvem sitter der?

Bør være fokus på dette,ikke la det forbigås i det stille.

Neste kvartalsrapport shorter jeg funcom … nok er nok :slight_smile:

3 Likes

Kjedelig dag i går ja, etter den beste rapporten fra funcom jeg noensinne har lest. Min konspirasjonsteori er at det er sterke krefter som vil ha en short til å bli enda bedre og denne gjengen bruker alle virkemilder for å få det til.

Jeg håper på en analyse av selskapet som kan vise potensialet her og få folk til å holde på aksjene sine. Men foreløpig uteblir denne. Mulig funcoms tunge historie og/eller Jebsens dominerende stilling gjør at ingen våger å skrive en ny analyse.

Når det er sagt blir nok dette mest sannsynlig et mellomkvartal og noen selger nok på det, men en analyse kunne få oss opp på et høyere nivå der man blir liggende relativt stabilt til funcom å være.

Et annet grunnleggende problem er at i Norge er det omtrent ingen større investorer som investerer langsiktig i spill-aksjer, det er et problem som også myndighetene her har sett og vil prøve å gjøre noe med.
Storebrand Vekst ville være med på hypen, men ikke ellers og det tror jeg gjelder for mange investorer.

Har ikke fulgt børsen tett på en stund, men er det ikke en annen sannsynelig mulighet?
Flere småsparere som er sliten av at aksjen er herjet med, og hadde prikket inn q1 som ‘sell on news’ dagen sin for å komme seg bort?

Jeg er så lei, men desto litt mer sta. Eneste jeg nå vurderer er å rullere beholdningen min i FUN (som er min eneste aksje). Kjøpe når NON selger og omvendt - innenfor tekniske motstander. Det ville lykkes tilnærmet hver gang.

Lei av å sitte på hendene med for høyt snitt og se på tullet. Må nesten bli en del av problemet selv…?

2 Likes

Sitter man med høyt snitt og sitter stuck som du sier:
Har man ikke tenkt å daytrade eller selge litt med tap for å kjøpe noe annet, så kan man vurdere å holde seg langt borte trader-skjermen for å følge med kursen intradag. Man kan bestille automatisk varsel på nyheter, kurs over/under et bestemt nivå slik at man trenger ikke å sitte å glo på skjermen hele tiden. Og gjøre noe helt annet. Det tipset kan jo gjelde litt mer generelt også. Aksjehandel og særlig det å sitte lenge i minus kan være en utfordring.

Jepp. Men har måttet se på handelen i FUN for å bli trygg nok til å evt. begynne å trade litt :wink:

Får se an i dag og neste uke. Men tipper jeg vil forsøke å rullere eks. 10 %, slik at man rullerer hele på ca 10 handeler med Q1 litt på avstand.

Gi det mer tid. Min teori er: I går var flesteparten mer opptatt av å komme seg ut av div selskaper, enn å kjøpe Funcom. Ikke tro at shorterne tenker: ’ åh, gode resultater ja, bare å gi opp, da får vi bare la kursen gå og vi får dekke inn på 4 kroner’
Når funcom stanga mot 2.8 så ble det en ypperlig mulighet for å presse ned. Sikkert en kjip dag å gå inn i med supre kvartalstall, men mulig at vi kan se en jevnere stigning mot høsten. At 50 mill var prisa inn i markedet har jeg ikke tru på. Det er bare 90% av folka som stemte 20 og 30 mill i Tekinvestor pollen, som nå plutselig mener at 50 mill var forventet. Kan være litt skremmende, men jeg har ikke tro på at alle snakket helt sant her. Følgelig tror jeg markedet ventet ca 30 mill, men dagen i går var ikke dagen for noen aksjer.

2 Likes

Det som gjør att jeg sitter helt stille og bare venter er att jeg ikke vet noen ting om hva som kommer fra Funcom.
Plutselig kommer det en oppdatering til CE som trigger spillere og kjøpere .
Vi har sett att antall spillere ikke synker lenger. Får vi bare en liten økning der vil nok stemningen til aksjen også snu ganske raskt. Kanskje CE ikke flopper allikevel :wink:
Det et røflig tre uker til sommersalget starter, ha tålmodighet til vi kommer dit ihvertfall.
Jeg tenker slik, jeg har sittet på ned hit jeg skal ihvertfall ikke kødde det til for meg selv slik att jeg ikke får med meg HELE oppturen som jeg er helt sikker på att kommer.
Ja det er noe dritt å være her nede, men stemningen her inne snur også brått til optimisme igjen. Vi trenger bare å komme over 2.70 -80 så ser ting bittelitt lysere ut, for ikke snakke om når vi rundet 3 kroner :hugs:.
Sommersalget tar oss lett over 3 er min påstand.
Er i Dublin, så får vel ned til frokost.
Eller pokker skal jeg starte dagen med en guinness kanskje?
Akk alle disse vanskelige valgene som livet består av.:joy:

12 Likes

Irish breakfast + guinness! Det er livet det

Det er mulig.

En annen teori (brannfakkel alert) - er at Funcom er riktig priset pr. dags dato. Vi vet CE ikke selger så bra lenger. Vi vet at tallet for antall aktive spillere er lavt. Vi regner også med at Q2 blir svakere enn Q1, og at Jebsen kan konvertere any time. Kombinert med at mange forventet gode Q1 tall og regnet med å selge seg ut på et evt. rally, så var det ikke SÅ overraskende at den ikke gikk veldig høyt i går. Nå skal jeg innrømme det var overraskende at den endte ned, men det har nok mer med det generelle børsklimaet / dagen i går å gjøre, enn noe konspirasjon. Tror jeg da.

En snuoperasjon tar tid. Funcom som så langt har vært avhengig av emisjoner og lån for å holde butikken i gang må bygge sten på sten. Hvis man zoomer litt ut og ser på grafen nå, og igjen om kanskje 3 år, så vil nok historien være en annen, og dette kanskje være tidenes kjøpsmulighet. Men før det skjer må Funcom levere gode tall over tid. Det nytter ikke bare med 1 kvartal hvor alle visste hvor mye de hadde solgt og kunne regne seg frem til eksakt resultat (+/- 3% @holmes).

Utfordringen er å se så langt frem i tid. Psykologien sier jo, at når man sitter med tap, så venter man bare på å komme ut med skinnet i behold. Når man da endelig går break even, så selger man og får kanskje ikke med seg den virkelige oppgangen når den kommer.

Som tidligere sagt har jeg tro på ledelsen i Funcom og den strategien de nå kjører. Det vil ta tid, men evner man å se mot H1-H2 2018, er jeg ganske sikker på at kursen er minst fire kroner.

Men foreløpig er det ingen hast å kjøpe for min del i allefall :slight_smile:

7 Likes

Why not an Irish coffee Even its an early irish morning :wink:

Da ble det skrapet sammen noen flere kronasjer her. Gikk inn med litt mer på 2,49. Om det var lurt…tja…vi får se. Første gang jeg snitter ned…:joy:

2 Likes

Note to self…ha litt tålmodighet neste gang…2,38 nå dumbass :laughing:

1 Like

4 kroner i løpet av H1-H2 2018 :slight_smile: veldig så nøktern her da nocturne. Jeg vil nå si at man kan fort se 4 ved Xbox release i september. Hvorfor skulle den ikke få den samme spiken ved Xbox release som den fikk ved PC early access release?

Jeg er enig i det. Tenker selv å gå inn i aksjen igjen i forkant av Xbox - etter Q2. Det jeg mente var at den etablerer seg høyere og ligger på mellom 4-5 kr. Vi snakker da mcap på over 1 mrd. For å forsvare en slik prising må de levere over flere kvartal så folk får tillit til at butikken er liv laga.

Problemet er at aksjen har vært veldig hype-preget og derfor ikke interessant for flere store investorer å se på selskapet som noe de kan sitte med over tid. Så det jeg mener er at hvis de klarer å levere over tid, bør aksjen prises til minst 4 kr og så kan det selvfølgelig trade høyere, men da at den ikke får en topp og halverer seg, får en ny topp, og halverer seg, slik historikken i aksjen har vært.

Litt vanskelig å formulere meg skikkelig her merker jeg men håper det gir mening :slight_smile:

1 million i papirtap i denne aksjen. Tviler på at noen andre her har det

Jobber med saken…:joy:

2 Likes

Hvor mange aksjer har du?

Har dundret ned på de to siste positive rapportene nå, så det vi trenger er kanskje et elendig q2 for å snu :wink:

3 Likes