Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Du må lade mobilen sparkonge.

1 Like

Denne er fjernet nå, var det en som viste litt mer enn han skulle?

2 Likes

kanskje, men fler har tydeligvis oppdaget det:

6 Likes

Interessant :open_mouth: Hvordan har dette lekket ut i så fall?

man kjører godmode og flyr ut av kartet.

1 Like
8 Likes

Kan vi håpe på en liten sprett opp i morgen når resten av børsen kanskje henter seg litt inn igjen også?

2 Likes

Vet ikke helt, kursen endte på 2,45 fra 2,59. Som totalt sett ikke var et så ekstremt fall, men jeg som gjorde en del idiotiske trades sitter med -8% fra i dag. Skulle gjerne sett aksjen gå til over 3 på kort sikt, men tror at aksjonærene er for redde til at vi kan komme så veldig høyt i morgen. Når ikke en slik rapport fører til en blå børsdag begynner man å lure litt på hva som egentlig påvirker kursen. PS: Jeg er litt irritert over salgene/kjøpene jeg gjorde i dag, så jeg har nok et litt ekstra negativt syn på aksjen akkurat i dag. Uten at det trenger å være gjeldene for resten av aksjonærene.

1 Like

Ingen fare, har et ekstremt negativt syn på aksjen selv. Blir så utrolig frustrert over utviklingen på kursen. Det gir ingen mening…

Om det er noen store som ønsker å frustrere småsparere så har de lykkes, tror opp og ned samt dreping av moment ved tilsynelatende gode dager er noe de kan tjene godt på av småsparere som bare gir opp. Og så gjerne prøver på nytt når de er sikre på den skal opp. Plutselig fyker den, og da er det nok mye færre småsparere som får bli med på moroa med lav inngang. Er min teori, de rike er flinke på psykologi.

6 Likes

Illuminati :eyes:

4 Likes

Jeg må nok bare innrømme at aksjer er nødt til å være en form for langsiktig sparing for meg. Det som er litt demotiverende er at historien viser at det er et lite fåtall aksjer som står for brorparten av markedets kursoppgang. Får håpe at Funcom skal bli en av disse bidragsyterne!

Today is the day, 13% opp :smiley:

2 Likes

Er spent på dene selv. Jeg gikk ut tett under HOD i går, med et par høvdinger i pluss fra traden dagen i forveien. Hadde børsen vært blåere enn den ble, hadde det nok gått annerledes. Bør kunne komme seg opp igjen?

1 Like

Jeg er fersk på aksjesparing, men man leser overalt at man bør ha langsiktige mål, være tålmodig osv.
Når aksjen herjes med som i tilfellet Funcom (og Nano for så vidt) så skjønner jeg frustrasjonen da…
Syns det er smått imponerende (!) at det kan være lov med denne typen åpenbar kursmanipulering?

1 Like

Vi kommer ikke bort fra dette så lenge det er fritt fram for skjulte eiere.

Det er sterke krefter som jobber mot et register som åpner for å vise hvem som skjuler seg bak disse kontoene. Helt utrolig at dette ikke er på plass enda, men det viser jo hvem som styrer her i landet.

3 Likes

Woah! Action igår ja. Synd jeg var i Sverige og opptatt i møter hele dagen. Salgsordren min på 3.20 gikk tydeligvis ikke igjennom :wink:

1 Like

Nei, jeg trodde den skulle åpne på det!
Litt optimistisk kanskje, men med de tallene på Q1, så var det duket for et skikkelig rally. Som ble drept, igjen, av det @koe nevner over her…

Det stemmer det, alt lå til rette for det, men hvitvaskingsutvalget går mot stortinget og EU og foreslår en lukket løsning.

Utvalget har dermed valgt å se bort fra både Stortingets vedtak, forslaget til EU-kommisjonen og det sterke engasjementet i samfunnet. Men dette er ikke den eneste svakheten i forslaget. Utvalget vil også unnta alle børsregistrerte selskap fra eierskapsregisteret.

1 Like

Hæ? Jobber hvitvaskingsutvalget for hvitvaskerne da eller? For noe sprøyt. Unnta børsnoterte selskap? Samfunnet går mot full åpenhet. På godt og vondt. Hvitvaskingsutvalget ligger litt etter med andre ord…

1 Like