Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Hehe… synd men ljusa tider kommer… Q1 2018 :wink: det är mitt target

En lærer seg etterhvert Oslo Børs sin unike “sell the news” hang.

Nå er jo market cap i Funcom nesten 700 millioner for øyeblikket, så det er jo ikke akkurat konkursprising, det skal sies! Husk at det har kommet til ekstremt mange nye aksjer siden i fjor vår.

1 Like

Ikke så gøy i dag :confused:

Her er hele pølsefabrikken kokt…så utrolig nedtur i forhold til forventingene.

Hadde ikke i mine worst case scenario forestilt meg at kursen skulle ned 7% etter disse kvartalstallene…
Har mye å lære enda skjønner jeg. Får holde på posten min en stund til da :stuck_out_tongue:

776 MNOK ferdig utvannet på 2,41, men så har de nesten 100 MNOK i cash også etter første kvartal. Jeg tror prisingen i dag vil virke komisk når de presenterer 2017 i februar 2018.

2 Likes

Jeg synes ikke 2,4 er spesielt dyrt for Funcom altså. :slight_smile:

Men de må klare å skape nye entusiasme rundt Exiles, noe jeg i og for seg tror de kan.

2 Likes

Jepp, og de har jo et tonn med content/features planlagt for å få opp interessen. Hvis man ser på hvor Funcom er i dag, så er jeg ikke sikker på at de rekker “nok” til å rekke et skikkelig sommersalg, men de kommer til å rekke veldig mye før xbox-releasen. Da vil de samtidig få masse gratis PR fra pressen og streamere som ser på det nye spillet. På konsoll har også CE få konkurrenter (bare ARK?) i den sjangeren, så de kan godt få en god bit av det markedet.

1 Like

Når var det de la ut ARK på konsoll og hva solgte de første måneden? Tror ikke exiles klare å selge det samme på konsoll som ARK for de har knapt å nå opp til knærne til ark når det gjelder salgstall på PC.

ARK har solgt en million på <2 måneder på PS4: http://www.playstationlifestyle.net/2017/02/16/ark-survival-evolved-ps4-has-sold-more-than-one-million-copies/

I Norge så koster spillet 409kr her: https://store.playstation.com/#!/en-no/games/ark-survival-evolved-survivor’s-pack/cid=EP0688-CUSA06782_00-ARKPS4BUNDLE0001

På PC, så solgte vel Conan Exiles ca halvparten av ARK, første måned, 500k vs 1 million. Det inkluderer at førstemåneden til ARK inkluderer at de var med på Steam summer sale etter hva jeg husker. Så, til midt på livet rundt release, men CE har ikke solgt i nærheten like godt etterpå.

Litt om xbox-releasen: https://gamerant.com/ark-survival-evolved-more-popular-xbox-one-steam/

… Jeg tror Conan Exiles kan gjøre det veldig bra på konsoll. :slight_smile:

1 Like

Verdensøkonomien går i dass, arbeidsløsheten stiger kraftig, verden får flere “navere”, mange gamere er “navere”, spillindustriene fortsetter å øke i omsetning.

Hysj! ikke si det til noen :slight_smile:

3 Likes

Har tenkt den tanken, du har mer rett enn du aner.

1 Like

Regner med 1 mill solgte på PC for 2017 Inklusive summersale, 2 biomes. Og 400k solgte på Xbox 2017. Tror vi skal være godt fornøyde med det.

2 Likes

Estimatet mitt er faktisk lavere enn ditt, men det burde gi Funcom en P/E på noe sånt som 6-7 og 2018 burde bli rimelig bra det og, med PS4-lanseringen og mulig lansering av neste prosjekt.

1 Like

Noen som ønsker å dele teksten?

3 Likes

Kan du dele teksten @Evilfreud?

Ryktene sier at man bør sjekke innsidetråden om et minutt ca :wink:

2 Likes

Del noen stikkord i det minste da :wink: Skal ordne meg med insider til uka tenkte jeg

1 Like

Takk for mye god TA.

1 Like

Når skal en av løkene gidde å nevne at RT er long med en 4,99 % posisjon?