Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Funcom presenterer tidenes beste kvartalsrapport, aksjen er innom minussiden :stuck_out_tongue: Jeg hadde jo håpet at den skulle nærme seg 3kr iallefall da.

Litt negativ her nå, men blir så oppgitt over at markedet ikke reagerer på det positive i selskapet.

Alle positive nyheter blir det sagt at er allerede inne i kursen og medfører ingen kursendring, mens negative nyheter (som også har vært kjent en stund, som Jebsen sin konvertering) fører til kursras.

Gir ingen mening for min del…

2 Likes

I dag er alt ned…

Det var veldig mange som forventet gode tall og posisjonerte seg deretter, samtidig så økte shortposisjonene. Resultatet blir at folk selger på tallene mens shorten IKKE dekkes inn. Derav nedgang (kombinert med røde børser generelt da).

For ca en time siden:

10:50

… MSI som kjøpte på morgenen har nå nettosolgt 200k. Nå nettoselger alle de store husene. (Forsåvidt er NOE blant dem og de selger, men resten)

Det er mao en massiv flytting av aksjer fra større aksjonærer til mindre aksjonærer, det er ihvertfall min tolkning.

1 Like

Det er vel noen som tjener gode penger her nå, solgte på 2,80 og kjøper tilbake nå på 2,55. Er vel kanskje en del småsparere som taper de pengene som selger i panikk (igjen)…

Nope, det er de store husene som selger nå, småsparerene kjøper. Les innlegget mitt over?

Jeg som leste feil, tenkte at det var de store husene som solgte på topp og at småsparerne kjøpte da.

Oslo børs er nå ned 2% og drar med seg FUN. Man behøver ikke å forklare så mye utover det.

1 Like

Ned 6% på de kvartaltallene synes jeg er rart uansett hva resten av børsen gjør. Må si jeg er utrolig skuffet og overrasket…

1 Like

Tviler på at nedgangen i Funcom har noe som helst med børsen generelt å gjøre.

3 Likes

FUN er traderdrevet og har da fulgt børsen ganske godt tidligere. Det vi ser nå er nok kortsiktige penger som tar stop loss?

1 Like

Du er ikke aleine…
Håper @Evilfreud får rett vedrørende kursen før og etter lunsj.
Om ikke er jeg redd pølsen er ferdig kokt.

Tolker nedgangen slik:

1. Markedet vil gjerne se Jebsen bli ferdige med konverteringen, for mye nedside risiko å sitte eksponert i aksjen inntil dette er overstått.

2. Ikke de store triggerne slik jeg ser det før XBox i høst, mulig Steam Summersale eller TSWL kan overaske positivt. Og vi vet jo at Q2 blir langt dårligere enn Q1.

Imidlertid kan vi få en kursdobling når Jebsen er ferdig og dersom XBox salget viser gode tall, noe jeg tror de vil gjøre. Jeg reduserte kraftig tidligere da jeg så at short ble stående og at jeg regnet med fortsatt konvertering nå som lock up er opphørt. Men skulle aksjen prises etter fundamentale verdier så er kursen nå lav, mulig TSWL også kan påvirke dette ?

1 Like

Ser ikke ut som jeg får rett.

Ble god tradingmulighet på 2,7.

Fin plass å sette ny trål på 2.3

Ser ut som at 2.4 holder i dag. Ikke uenig i 2.3. Eventuelt 2.2

2,4 ryker den også :wink:

Shorten dekkes inn på lavt nivå :stuck_out_tongue:

200-dagers glidende snitt på 2.20 burde være bankers. Ellers ny trading range nå om 2.40 ryker for dagen. Foreløpig ser det ut som range er 2.40 - 2.60. Hakket under blir da 2.40-2.20.

Ser vi 2.2 så tror jeg mange vil være jævla skvetne og løpe momentant det skjer noe. Blir nok heftig mange fine trades da :slight_smile:

Håper du har rett der @Nocturne. Ryker 2,2 burde vi jo hatt 10 mill å putta inn☺

Pølsen er kokt !
Fytt i satan… jeg logger av.
Vi snakkes etter Xbox lansering

1 Like