Er dette hode skuldre? ("S"en er en stoploss ordre, ikke salg
Kanskje veldig mye av dette var bakt inn i kursen allerede. Også nok en del som bruker dette til å komme seg ut. Da får man desverre ingen rally. Mener likevel den kan gå høyere før summersale / TSWL. Tenker selv å gå inn her først etter Q2 men før Xbox.
Jeg er veldig skeptisk til intradagssignaler da jeg ofte bommer på disse. Hvis du bruker Infront eller liknende verktøy får du nok litt mer nøyaktig pekepinn på det. Hvis det ER en HS skal brudd under 2.65 (2.63 i mitt chart) være bekreftelse.
Børsen har vært åpen i 24min Gi det litt tid, la de som er nervøse komme seg ut.
Ja dette er wintrade med ticker visning.
Veldig usikker selv om slike formasjoner kan brukes til noe på intradag, derfor jeg spør.
I utgangspunktet skal man kunne bruke intradagssignaler (med støtte fra andre indikatorer som f.eks volum, RSI, osv) - jeg har bare dårlig erfaring med det. Hvis jeg skal trade intradag bruker jeg heller magefølelsen. Trade i retning volum og ordredybde liksom…
Ja høres fornuftig ut
Her er grunnen til at aksjen ikke går mer nå på morgenen:
… de store selger seg ned, så da hjelper det ikke at DNM/NTF/NON kjøper seg opp.
ER MANGE som skal ut, vi åpnet høy og falt. Første del av spådommen min er korrekt. Andre del er at dagens høyeste kommer etter lunch
Godt mulig ASC her er Jebsen også da…
ASC kjøpte ganske friskt sist uke, så mistenker at det kun er disse aksjene som selges. Foreløpig har de ikke solgt mer enn det som ble kjøpt sist uke.
Det eneste som mangler nå at Jebsen annonserer at han konverterer resten av lånet til aksjer
Vil nok konvertere fremover, de har jo annonsert at de ville vente til etter Q1 var presentert.
Men det er for mange aksjer til at det lar seg gjøre på en dag eller to, må nok nødvendigvis fordeles over flere dager og gjerne først begynne på dager med høyt volum og kursoppgang for å få mest mulig ut av det før melding gir kursnedgang.
Best for aksje kursen at denne kommer seg ut jo før jo heller slik jeg ser det, da det danner et negativt “bakteppe” som ikke usannsynlig gjør at investorer holder seg unna “til avklart og oppgjort”.
De har ikke annonsert noen konvertering. De fikk en lockup frem til Q1. Det er to veldig forskjellige ting.
Greit du sitter utenfor og vil inn men det begynner å bli litt latterlig det du kommer med nå.
I såfall har han funnet kjøpere til aksjene også, ellers må han by på hele Funcom.
Det er ikke latterlig, men rimelig sannsynlig at de fortsetter konvertering fremover nå som Q1 er presentert.
Derav også min reduksjon i beholdning her.
Ikke tvil om at aksjen skal opp på sikt, men min vurdering er sikkert som en del andre “på gjerdet” potensielle kjøpere som gjerne vil se denne prosessen (og kurseffekt) unnagjort først. Skjer det så har en et investeringsobjekt med langt mindre kurs risiko enn tidligere…
Dersom lovverket i Nederland hvor Funcom er registrert er gjeldende så behøver han vel ikke det ?
De kan ikke konvertere uten å selge, da må han by på selskapet. Sist konvertering så hadde han tydeligvis en kjøper på lager. Virker rart å om han skal prøve å selge over børs når han ikke gjorde det på 4-6kr.
Jeg tror du tar ganske feil her.
@Koe har linket til den nederlandske loven et par ganger, og såvidt jeg kan se, så må han det hvis han går over 30% og han er på 28,4% nå hvis jeg husker rett.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=361&v=9wi7Bu6_x40
en som tar en tur inn i den nye biomen !