Du har nok regnet med for få barbar editions. Steamcuten er 30%.
men, da må de ha solgt et veldig anseelig antall BE? jeg klarer ikke se det… mitt regnestykket ble et slags snitt i valutakurs, vat, cuts osv. la inn 520k solgte totalt og fikk 9,4MUSD til snitt 18USD. hvis det var mange BE måtte dette slått ut på det totale antallet og, eller? bagger mente 520, steamspy mente 520…
Vet ikke hvordan du har regnet feil, men @holmes bommet med 3% på sin beregning. Han kjørte med 30% cut til steam og 5% gjennomsnittlig moms, så 65% av 30$ pr salg til omsetningen for Funcom. Det så ut til å funke veldig bra.
Husk at USA er nullpunktet for Stemssalg. Mexico og russland etc selger billigere mens hele europa er dyrere. Så kommer BE på toppen.
Fokuset på ‘Funcom 2.0’ fra ledelsen, at dette bare er en begynnelse i deres strategi, er vel det jeg liker best. Tror ikke de klarer å komme med neste Conan tittel før 2019 tidligst selv, men veldig åpen for å sitte rolig til da, med litt trading på topper og bunner.
De har sannsynligvis solgt mellom 580-600K til nå. 520 er for lavt. Se salgstråden, der ligger flere estimat.
Steamspy har 550k idag + feilraten. Så 600k er nok realistisk.
jojo, har tatt med mva for alle land, landa rundt 17 på snitt. har arket mitt der ute om dere vil ta en titt. er glad for justeringer såklart
De fleste her bruker 16USD som snittpris pr kopi utenom salg.
tror ikke 520 er bortinatta, og ihvertfall ikke om man regner BE*2… ?
om du regner 550k til 16USD tror jeg du er ganske close, så kan du slenge på 50k til med 20% rabatt. Men sjekk modellen til @holmes den var 3% off iforhold til Q1 resultat.
Hvorfor er det ikke flere som handler FunX2 bull hvis dere er så sikre på lang sikt?? Skjønner ikke at det ikke er mere omsetning der…
men bygones are bygones… nå må vi vite Q2 før alle andre…?
Nærmere 20k enn 50k spør du meg…
7,5 millioner i omsetning på 4 minutter på Funcom
Inntektene i regnskapet til funcom er inkludert royalties til Conan og unreal. Derfor er inntektene høyere enn det en kunne forvente dersom funcom sitter igjen med ca 14-15 dollar per kopi (som en kunne regne seg frem til da funcom annonserte break even). Det er også grunnen til at kostnadene er så høye i kvartalet fordi royalties går rett ut igjen.
Ja, enig. 20-25k kanskje.
Huh? Bare 4.5 som er omsatt til nå
Mill kroner.
12,5mill kroner omsatt eller 4,5mill aksjer.
Ikke helt den kursutviklingen jeg hadde håpet på