Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Blir spennende å se hva markedet forventet av Q1 i morgen. Resultatet var jo innenfor det mange hadde forventet, også det jeg hadde forventet. Hadde selv estimat på i overkant av 50 mill EBIT på bare CE. Likevel så representerer ikke kursen på langt nær det jeg vil ansett som rimelig gitt dette resultatet, så vi skal nok forhåpentligvis et stykke opp.

Resten drar vel ned totalen.

Min 17. Mai helsing: Dei har no litt humor dei karane her også:

19 Likes

Age of Conan fyller 9 år i dag, og i den anledningen så gir de alle spillere en enkel måte å returnere til Hyboria på:

http://www.ageofconan.com/news/AoC9Years

Alle som har en konto der fra før av, får en gratis lvl 80 (max lvl) og kan gå rett på raids og pvp. Mange andre gaver også. Forventer en spike av spillere fremover. Rabatt på ingame butikken også for å motivere til pengebruk! Tilbudene er gyldig ut mai.

9 Likes

Synd de ikke gir det til nye spillere også. Er nok flere som kunne hoppet inn på max level for å spille med kompiser. Story og quests tar man jo gjerne med alts.

World of Warcraft gjør suksess med det; gir nye spillere en max level (eller forrige expansions max level, sånn at de kan hoppe rett inn i det.

1 Like

Scrapbooking… det skal bli saker i morgen.
Investorer leter etter trygge havner, velkommen skal de være!

19 Likes

OK. Er på nippet å gi faen i HO her nå. Tupp me out if you wish…
Gunnar

Gunnar? Fornøyd med Q1? :slight_smile:

Q1 var bra, klart det. Men det bråstoppa er jeg redd

Vi får se, Funcom hadde over 10 millioner dollar på bok etter Q1. Ikke dårlig det, med flere kommende triggere i vente.

eller… Q1 var knallbra faktisk

Kjøper du deg inn nå da? Det er du som er Gunnar42 på HO?

Salget har “bråstoppa”, men ikke akkurat uvanlig:

Det kan godt være Q2 blir litt labert, men utgiftene når de ikke kjører launch vil være ned mot 2MUSD igjen og det er muligheter for at Steam summer sale gir skikkelige resultater.

Jeg venter på hypen og medieoppmerksomheten rundt xbox lanseringen i Q3 hvor de også kommer med en ny biome (til begge plattformer). Det er den “sikreste” triggeren for å få skikkelig salg fra CE igjen.

Det er jeg, ja. Tror ikke jeg går inn nå. Syns det ser dårlig ut fot Q2, og tviler på summersale det ser ut nå, dessverre

Vel, CE er nr. 87 på Steam Global nå, og stiger faktisk ganske kjapt.

Alt selger på sommersalget :wink:

Det er det som er så morro.

1 Like

Jeg så for meg en bra stigning når den var på rundt 2,4 men hadde ikke midler til å handle da. En relativt kjapp stigning på 30-40% fra den kursen føler jeg er rimelig sikkert.
Og på lengre sikt er jo Xbox i høst med ny biome en stor trigger. Og det er faktisk bare 7 mnd til q1-18 starter! :slight_smile:

Som spillet ser ut akkurat nå, ja det ville nok ikke blitt så hot, men de har en måned på seg til å få inn noen skikkelige forbedringer. Om de kommer før salget eller ikke er ikke godt å si, men går an å ha litt lengre perspektiv enn det. F.eks. xbox-lanseringen. Det er ihvertfall den jeg forventer skal vise en gang for alle at Funcom ikke leker butikk.

1 Like

Slik jeg har skjønt det, så er det forsvinnende lite forskjell på #50-#300. Bare se på hvilke andre titler i området. Ganske obskure titler jeg ikke kan skjønne noe ville tatt i…
Så tendensen allerede rundt #20, - store bevegelser mot “helt fjerne” konkurrenter… mine ord

la ut et nytt regneark etter at jeg så Q1 og presentasjon. ble litt overraska over at FC tok imot såpass de gjorde. måtte halvere steamcuten til 15%. er det mulig?