Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det er mulig det kun blir balanseført som en eiendel nå, og at dette er noe de kommer til å benytte seg av senere. Men det er vel tidligere tap som gjør at de nå kan utnytte denne fordelen?

Her fra Investopedia:

The simplest example of a deferred tax asset is the carry-over of losses. If a business incurs a loss in a financial year, it usually is entitled to use that loss in order to lower its taxable income in following years. In that sense, the loss is an asset.

1 Like

@koe leste feil, har redigert.

1 Like

eller bear fruit :smiley:

2 Likes

Please tell me what he said :stuck_out_tongue: PLIIIIS :stuck_out_tongue:

1 Like

@koe Jada det er rett det du skriver der. Jeg var sikker på at det kun var forhåndsbetalt skatt på grunn av noe greier men det var feil.

Trodde forresten de skulle ha mer fremførbart enn bare 1m usd ekstra, men muligens de ikke har klart å sannsynliggjøre mer enn 1m usd for øyablikket. Tror et krav for å få det inn på balansen er sannsynliggjøring av å få brukt det.

Går Funcom opp til 4 i løpet av uken (ekstremt usannsynlig i mine øyne) ville jeg anbefalt salg asap, da Q2 kommer til “skuffe” relativt til Q1 og jeg tror vi kommer til å se samme type bevegelser i akjsekursen fram mot Q2 som vi har sett de siste månedene. Tror kursen stabiliserer seg mellom 3-3.3 fram mot Q2, men har tro på 4+ på 6-9 måneders sikt.:slight_smile:

2 Likes

At Funcom gikk fra 0.50 til 6 var greit, men å gå fra 2.60 til 4 er absurd? :wink:

8 Likes

20 Likes

Spådom forsalgsbane i 2017. Roughly 600.000 ved utgang av mai. Frem mot xbox /Biome ca 200.000 pga summersale. Xbox hype vil dra opp salget samme med ny biome pga av all mediestyr, og 400-600 på xbox. PS4 og full launch hype vil før jul trolig være i gang, det vil drar opp salget på både xbox og pc som følge av hype. Totalt selger spillet i 2017 mellom 1.4-1.7m. Blir bra dette👍

1 Like

Er Tom Hauglund overraska?

• “Ja, dette var overraskende”
  • “Nei, dette var ikke overraskende”

0 stemmegivere

8 Likes

Kan Jebsen komme med melding om aksjene/lånene sine før børsåpning på torsdag eller må han la det handles litt først?

Husk att når vi får Q2 fremleggelsen har vi kanskje fått X-Box og biome release rett før. Da spiller det ingen rolle hva Q2 viser. :grinning:

5 Likes

Ja, får vi biome og Xbox release før Q2 ser det hyggelig ut. Men vi kan vel forvente Q2 i midten av august, og i Q1 presentasjonen skriver de at vi kan forvente biome/xbox i månedskiftet august/september. Er redd Q2 kommer først.
Men så snakker vi også om Funcom, forventningsrally kan begynne ukesvis før Xbox release, alt kan skje!:slight_smile:

Er det noe jeg har lært om Funcom så er det at alt kan skje! 4 er slett ikke umulig, knallgode tall og rally :grin::+1:

Ikke minst Oxford sine 5,7mill shorteaksjer som skal dekkes inn…

1 Like

Ja det vil hjelpe på. Vært moro med et skikkeleg race der nå fra torsdag, selv om jeg ikke har investert der :smiley:

Bare å kjøpe på åpning

Har ikke mer å investere for nå for øyeblikket.
Selger ikke Nano for å investere i andre selskaper.
Går greit å stå på utsiden, kan glede meg på andres vegne da :smiley:

3 Likes

Du glemte biomes

1 Like

Da har jeg fått sett gjennom Q1 webcasten. Dette ser unektlig bra ut! Nå blir tålmodigheten til mange av dere endelig belønnet :slight_smile: Gratulerer med dagen :fireworks:

10 Likes