Var dette såå mye OVEEER forventning da?
Ja det gjør vi
Vi som har fulgt selskapet en stund forventet jo dette, @holmes traff (nesten) blink, mener han sa mellom 40-50mnok net profit. Jeg mente det var for høyt men se her. Det ble faktisk 52 mnok. Så kommer det bare an på hva markedet har regnet med. Finanspressen virker i det minste overrasket. Se E24 f.eks.
@holmes Hatten av for bra beregning!
Og artikkel på Torsdag “SJEKK DET KURSHOPPET!” når aksjen åpner på 3kr.
Også kan de gjenbruke artikkelen i Q3 når Xbox er lansert og vi passerer 1.5 mill solgte totalt.
Ser ut som de har benyttet seg av framførbart underskudd:
After the successful early access launch of Conan Exiles in January 2017, the revenue
generated in 2017 is expected to be sufficient to recover the accumulated tax loss in
Funcom Oslo AS. Since the criteria under IAS 12.35 have been met, the Company has
recognized as of 31 December 2016 the accumulated tax loss of Funcom Oslo AS in the
amount of USD 1,069 thousand as a deferred tax asset.
I tillegg har de valutagevinst og hadde faktisk over 10MUSD i cash ved utgangen av mars.
Jeg har ikke funnet noe beskrivelse av andre kilder til inntjening / strategier i rapporten, har dere? Tenker da på hvordan de skal tjene penger via microtransactions i free to play spill osv …
Ellers så dette veldig bra ut, det viser at selskapet har en ledelse som klarer å legge de riktige strategiene. Om de 2 prosjektene er vellykkede / spennende det er jo bare å spekulere i, men jeg kjenner jeg er skeptisk til enda et Conan IP spill, men er heller mer interessert i se hva det andre prosjektet innebærer
Ser vi en torsdag der kursen øker en del, bryter 3, og ender på 2,80 ish på slutten av dagen?
Mitt bet er at vi starter på 3kr i åpning.
Kunne ønske jeg kunne følge med live på torsdag, men den gang ei. Salgsordren min er allerede lagt ut, så vi får se hvordan det går
Tror faktisk den starter over 3. Tipper 3.3 ved åpning
Kan ikke noen lage en poll på det?
2,88 …
Her er presentasjonen for de som ikke fikk den med seg:
hahahah, ler av resultatet!
Den delen av presentasjonen jeg satte mest pris på. (tror jeg har fått med meg noenlunde hva han sa).
“This quarter is Funcom’s most profitable quarter ever. It represent a major turnaround, compared to where we were a year ago. We were in a special situation, with very little cash, negative equity and a very little trust in the overall investment community. BUT WE HAD A PLAN! We had a plan that we believed in, and a plan that I am very happy to see that is starting bear foot. And it is a plan that I believe in, we believe in Funcom that we will continue to give food to, this is not the whole thing, this is just the beginning of an overall major turnaround.”
“BEAR” foot … oh no!
JA, men hva søren er det han sier da?
Fruit vesj?
Prøverforpokkeråpolleengangtil
-Går Funcom over 4 før helgen?
- Ja
- Nei
0 stemmegivere