Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Spørs om vi ikke skal lenger i og med at Oxford har dårlig tid til å dekke inn nå :slight_smile:

1 Like

Jeg tror også muligens den vil gå lengre, men jeg har satt meg et mål og det er 3.20. Da er jeg fornøyd :slight_smile:

6 Likes

Viktig med maal.

1 Like
1 Like

Den artikkelen var døll :smile:

Halleluja stemning :wink:

2 Likes

Men igjen er det en normal artikkel fra Hegnar som dekker en kvartalsrapport, så vi bør være fornøyde :wink:

5 Likes

Hehe, ja, helt greit. Skal ikke klage :slight_smile:

1 Like

Ser igjennom ca når shorter ble satt nå:

OXFORD ASSET MANAGEMENT LLP 5 626 669 1,94% 20.04.2017 2.5-ish
OXFORD ASSET MANAGEMENT LLP 5 320 004 1,84% 18.04.2017 2.5-ish
OXFORD ASSET MANAGEMENT LLP 5 080 620 1,75% 11.04.2017 2.7-ish
OXFORD ASSET MANAGEMENT LLP 5 078 980 1,99% 08.03.2017 3-ish
OXFORD ASSET MANAGEMENT LLP 4 012 508 1,58% 03.03.2017 3.2-ish
OXFORD ASSET MANAGEMENT LLP 3 075 911 1,21% 02.03.2017 3.5-ish
OXFORD ASSET MANAGEMENT LLP 1 976 880 0,78% 01.03.2017 3.65-ish

Så med andre ord, om ikke Oxford kjøper jævlig fort på torsdag så kan de måtte sitte med posisjonen sin en god stund :slight_smile:

7 Likes

Absolutt mest positive artikkelen jeg har sett fra HO om Funcom det siste året. God stemning :smiley:

1 Like

Skyt meg hvis jeg tar feil nå…

Men la oss si at ce selger 0 flere kopier resten av året på pc, men at det leverer greit på konsoll.

Har ikke ce likevel da vært en grei suksess mtp utviklingkostnader osv?

Jo, om det ikke hadde solgt mer etter 1 uke hadde det levd opp til forventningene :slight_smile: og utviklingskostnadene.

1 Like

Salg og nytt content (biome spesielt) vil få fart på salget igjen, det er bombesikkert.

1 Like

Får håpe ikke alle aksjonærene drikker seg fulle i morgen og glemmer å kjøpe mer på torsdag da :slight_smile: Eller, jeg har litt ledig som skal inn på torsdag, så de kan godt sove lenge. ^^

1 Like

Starbreeze guider salgsinntektene av PD2 for måneden etter kvartalet de rapporterer for. Hvis Funcom gjorde det tilsvarende ville vi nå hatt salgsinntetene fra CE for april.

Hvis de hadde solgt relativt greit på xbox med elendig PC salg, så ja. Nå henger disse to sammen. Det bør være god stemning blant PC-spillerene for at xbox-versjonen skal selge skikkelig. Nå tror jeg det blir en fin synergieffekt av xbox-lanseringen, ettersom den vil gi mye gratis PR. De slipper jo en ny biome samtidig, så det gir den 500.000+ som allerede har kjøpt spillet en grunn til å prøve det igjen.

Min favorittsinnadanske på HO:

"Tillykke alle os funcom ejere.

Er i allesammen søde og tjekke mit estimat de sidste lange tider.
Jeg ramte Q1 lige i røven og har ligget på 48 mio længe

Hvaaaaaaad sagde jeg"

5 Likes

Jeg fikk heldigvis kjøpt tilbake aksjene som jeg solgte på morningen. Skal bli gøy nå fremover, først SWL launch i juni, deretter CE på summer sale i juni/juli og til sist CE på Xbox i August…

2 Likes

Kan ikke noen baise litt så vi ikke får for høye forventninger til torsdagen? :slight_smile: Når Larsen som vil selge på 3,20 er det mest negative her trenger vi flere baisere så jeg ikke blir skuffet over at kursen ikke går til 4kr på torsdag :stuck_out_tongue:

Torsdagen burde bli ganske bra, men Q2 blir nok kjipere lesning, vil jeg tro. Langt frem dit, riktignok.

1 Like

Snakker vi 52mnok NET PROFIT @holmes ?

1 Like