hah det er første kvartalsrapport jeg har kommet positivt overrasket ut av, ingen negative nyheter!
Fikk til svar at de ikke kunne endre limit. Tipset de om at twitch kunne være et greit alternativ neste gang
Presentasjonen blir tatt opp og lagt ut i etterkant for de som ikke fikk plass.
Ja rui svarte akkuratt på det samme, de gjør opptak, og det legges ut.
Perfekt rapport for å lure flest mulig inn pga. launchsuksess uten å nevne den påfølgende nedgangen i aktive spillere… Funcom’s gotta Funcom. Det å helt unnlate å nevne nylige spillertall/aktivitet må nærmest være uaktsomt når all betydelig informasjon skal presenteres i kvartalstall
Dette er jo Q1 han presenterer, ikke Q2.
Tror torsdagen blir fin ja Fikk kjøpt en liten post på tampen i dag så blir spennende å se hvor mye den stikker på torsdag. Noen som tør tippe?
Umulig å si, tallene var som vi som følger aksjen tett som forventet, men positivt at konsoll er i rute.
Så spillertallene som Funcom rapporterer skal være forsinket med et par måneder i forhold til steamspy? Ingen seriøse selskaper rapporterer på den måten
Så du mener andre spillselskaper rapporterer Q2 info i Q1 rapport?
Det er ingen spillertall i rapporten, er kun inntekter for Q1.
tilog med DN er jo litt positive… https://www.dn.no/etterBors/2017/05/16/1840/Spill/skjebnekveld-for-funcom-sa-mye-tjente-selskapet-pa-conan-exiles-lanseringen
Dette er ikke et mmorp eller lignende. Det finnes mange spill du kan kjøpe til 499 som kun er mulig å spille 20-30t før spillet er totalt brukt opp og uinteresant…
Første bolk kjøpere venter på content for å spille litt igjen, neste bolk kjøpere kommer når de kommer…
Det er vel egentlig nesten bedre å ha 2-5k spillere å ta hensyn til i ea enn å ha 300k spillere å ta hensyn til?
Tenker jeg da…
Nå virker ikke inngangen på 2,7 så ille. Selger nok høyst sannsynlig på torsdag. Men helst ikke under 3. Vi får se hvor mye penger som går med i morgen!
Jeg la nettopp ut en salgsordre på 3.20 for torsdag. Jeg blir utilgjengelig på torsdag og vil egentlig ut av Funcom igjen siden jeg nå bare er inne for en kort trade. Tipper kursen ender noe rundt der på torsdag.
Traff rimelig bra med 50-70M i resultat Overrasket litt hvor gode resten av tallene var. Traff midt i mine forventninger, som var at rapporten skulle være overraskende god i forhold til markedets forventninger. Da får vi se på torsdag hvilket utslag dette gir
Kom igjen a Larsen, ikke sett sperre på 4M aksjer så lavt da
det er 25% opp det. Helt greit for meg!