Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Ja. Har troen på Funcom, men jeg ser ikke helt sammenhengen mellom hva selskapet presterer og hvordan aksjekursen går. Her er det roboter og skjulte handler som styrer kursen. Utrolig synd! FeelsBadMan

5 Likes

Tilbake til OPEX da. Hvis Epic ikke tar 5% brutto, men litt mindre… hvordan havner vi på 4214 for Q1 da? OPEX Q4 var 1814. Da var de 100-103 ansatte (snitt lønn i overkant av 500k NOK) Q1 var de kanske 10% fler, kanskje litt lønnsøkning? Signonfee for CFO?

Har heldigvis bare snaut 0,5 mill i papirtap​:champagne::grinning:

2 Likes

Fair den :slight_smile: Jeg tror fortsatt vi ikke har mye å gå på nedover og at oppsiden fra i dag er stor nok til å velge Funcom over andre, men en pause skal man ha fra Fun i blandt ^^

1 Like

Jeg har bare 0,6 :pray:

1 Like

De byttet ut 5% brutto med en større forhåndsbetaling når de begynte å selge spillet. De har også andre lisenskostnader, f.eks. den modulen som gjør at CE kjører bra på maskiner med lite VRAM uten at texturene blir dritt.

1 Like

Om jeg husker rett er de 110 ansatte med mål om 120-130 i løpet av 2017.

Ja, kjenner til det. Exit 2016 var de rundt 100, exit Q1 110. har lagt inn 120 i regneark2 for Q2

Ja, de sa de skal ansette folk sakte men sikkert som inntektene vokser så de er sikre på at selskapet vokser i takt med antall ansatte. Var noe sånt som ble sagt i slutten av Q1 presentasjonen sin spørsmålsrunde.

Funcom har jo bekrefta 500k eller tenker du kun for q1?

Ja, regnearket mitt tar for seg Q1. har såvidt begynt å se konturene av Q2 på arkfane 2. Der fortsetter jeg å sette min lit til steamspy. har tilogmed tatt inn usikkerhetsfaktoren i øvre ende for å være sikker :wink:

1 Like

Han har delt opp i salg på og utenfor Steam om jeg har forstått det rett, så 480 på steam og 20 utenfor

korrekt. tok 480 på steamstore, og 5% utenfra i siste justering

måtte gjøre det sånn for å gi litt ekstra kred for lavere cut hos humblebundle, gmg egen sjappe osv

Tulleaksje :expressionless:

Man trenger ikke være dum for å eie funcom aksjer, men du verden som det hjelper :sweat_smile:

2 Likes

Selvfølgelig blir det ikke helt korrekt pga valutasvingninger og liknende. Tok også utgangspunkt i utenforsteam salg i samme %vise fordeling i verden, uten at det trenger bety noe. små justeringer her og der, epiccut og andre… feel free to puddle around with it

shortere kjøpte i går i hvert fall

3 Likes

Er det bare en dags delay på den infoen?

Ja, rett under en børsdag, handelen i dag skal komme mandag halv fire.

3 Likes