Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det er vel når noens fest er over at andres kan begynne :slight_smile: Om man har passet på aksjer fra 4kr og gir de videre nå til 2,3 så blir det nok en fin reise for han som tar over.

1 Like

Det er ikke noen større short å snakke om i FUN. Jeg tror heller på at det er mange som er lei og som vil ut på gode tall. Problemet er at altfor mange tenker slik.

3 Likes

Da regner jeg med du mener gode selskapstall og ikke god aksjekurs.

Mange har god gevinst også på dette kursnivået og vil trygge gevinst. Fun har alltid gått ned etter hype. Forskjellen nå er at kvartalstallene er gode, så det burde gi positive forventninger? Q2 er vel kjørt? Q3 og Q4 kan bli bra?

Hvorfor skal Q2 være kjørt?

Vi vet jo at spillet har solgt allerede vel 60 000 eller mer I Q2, + Summersale er i Q2, dog blir vel mye av summersale inntekten tatt inn i Q3…

Kanskje klarer vi 100.000 solgte i Q2 uten summersale. Er ikke “kjørt” det.

3 Likes

Kanskje ikke? Men hvor godt kan egentlig Q2 bli? 100k er altfor lite.

Ved Xbox release, ny info om nytt storspill og full release q1 2018 , så er det nok av solide triggere for hvermannsen fremover! Denne rapporten og dens hype ble buttet av jebsen og en overhengende fare for short raid ! I mine øyne! Og at vi går inn i ett nytt parti med lite triggere! Når ny spill tittel blir offentliggjort går vi inn i ukjent farvann igjen, trailere og info vil gi aksjen sine rally dager osv osv!

Beina på bordet og god stemning :+1:

1 Like

De fleste med god gevinst solgte over 4kr, Q2 er nok ikke kjørt :wink:

Du glemmer at de fører inntekt over 2 måneder og mye av CE salger siver over i Q2.

Q2 blir ikke megabra, men det blir nok nærmere 0 enn minus.

1 Like

For lite for hva?

2 Likes

Det jeg tenker er at altfor mange er svært kortsiktige i Fun, så et labert Q2 overskygger en mulig boom i Q3 og Q4. Om vi leser på enkelte fora så er der antall spillere time for time som synes å styre kursen. :rofl:

Men da blir jo Q2 magisk , siden man har sommersalget… Som normalt øker spilte timer dramatisk.

1 Like

Når er Q2? Finner ikke på funcomsiden.

Q2 tallene legges from 31 august da er fokus på Xbox og SWL tror jeg

FEEEETTTT!!!

3 Likes

Hva er dette?

taubane!

og granatar! Åhåhåh :slight_smile: Det her må då bli bra!

Rebalancing av bygning-hitpoints med neste patch

kule animasjonar

3 Likes

Nice! skal kose meg med streamen på opptak ikveld.

1 Like

Ok, 2017 Half-Yearly report :slight_smile: Får håpe Xbox er såpass nærme da at det trumfer dårligere Q2 tall. Man er jo klar over Q2 tallene ikke blir like bra som Q1. Akkurat som alle var klar over at Q1 ville bli veldig bra.

2 Likes