Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Nå kommer vel noe av det gode salget i vinter på Q2, det spres vel over 60 dager mener jeg @Evilfreud sa? Kort tid til xbox også :smiley:

Hørte dere det? Mounts kommer med ny Biome---- oooooor maybe before.

1 Like

Ja 30eller 60dager, tror ikke vi har funnet fasiten. Så endel av Q1 salget gir inntekter i Q2. På samme måte vil også store deler av sommersalget havne i Q3 og ikke Q2.

Men om man ser på kostnadene så er de dobbelt så høye i Q1 som i Q4 og om man putter dem på Q4 nivå og satser på det er ca samme i Q2… Så skal det ikke vledig mye til for å gå i null.

Etter alle lekasjene begynner jeg å lure på om biome kommer til sommersalget…

2 Likes

Isåfall får vi nok belønning for tålmodigheten vår! Det hadde vært så utrolig deilig.

Da vil funcom få bevist at CE kommer til å selge i bølger lenge. #filtyrich for de som er lastet mye mer en meg, men fornøyd om jeg får 5 sifret fortjeneste til sommeren :smile:

2 Likes

Det hadde vært så fett.

2 Likes

Salget i vinter på Q2?

Spres vel ikke bakover?

mener Joel sa at ny biome kommer after summer et eller annet sted nylig.spørsmålsrunden for spillerne?

Fremover. 30 eller 60dager. Dvs selges spillet 1 mars. kommer halvparten av pengene i Q1 og andre halvdel i Q2.

2 Likes

2 uker siden. Jeg tror egentlig ikke den gjør det. Men er jo lov å håpe. ( baiserene håper jo enda på emmisjon). :stuck_out_tongue:

Joel ville vise bilder fra nye Biomen, men han fikk ikke lov. Jeg skylder seff på shorterne.

6 Likes

Joel ER shorteren… The plot thickens…

2 Likes

Joel ER bagger :open_mouth: It has gone too far

3 Likes

Link til opptak av streamen?

Eh, hvis 10,921TUSD er kun inntekter for Q1 som ramla inn på konto senest 31. mars, mesteparten fra faktura til steam med 45dagers frist… Da må de ha solgt noe absindig mange Barbar eds?

1 Like

De sa også at “biome leaken” var gammel og at den faktiske biomen kommer til å se mye bedre ut enn den videoen.

6 Likes

Inntektene føres lineært over 30 - 60 dager fra salgstidspunktet. Jeg heller mot at de bruker 30 dager, men det er spekulasjon. Når fakturaen betales vil vi se på cash flow, men ikke på revenue.

2 Likes

Conan Exiles er for sent ute. Funcom må komme med noe nytt som ikke er en “wannabe game something” er min mening.

Derfor man har en post som heter “trade recievables”, 1,151TUSD i Q1 som antakelig for det meste er betalt inn allerede. Tenkte kanskje noen trodde at det var en god del revenues i Q1 som ikke vises før Q2