Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

For sent ute til hva? Å tjene inn utgiftene sine på en uke i salg? :stuck_out_tongue:

4 Likes

For sent ute med tanke på spill kategorien :slight_smile: Funcom har så klart tjent gode penger nå på CE, men de kan tjene mer om de finner på noe nytt og ikke “stjeler” fra andre kategorier.

Jeg er uenig. Det kommer veldig mange spill i denne sjangeren. Noe jeg vet, fordi jeg eier eller har refunda så godt som alle survival sandbox spillene i et håp om å gjenskape magien jeg hadde fra DayZ. CE har klart å skillt seg positivt ut.

Jeg mener det store salget var negativt for CEs omdømme. Mange bedømmer det nylanserte CE vs Ark og Rust, og da er CE dømt til å tape. Lavere med stabilt salg hadde klart vært å foretrekke.

“Stjele” er lov. Bra konsepter fortjener å sprees, og prøves på nye måter. Skal lock on targeting kun være lov på Zelda: Ocarina of Time? Regen HP kun på Halo, alle andre FPS må plukke heathkits. Etc etc. Så godt som alle spill har et eller flere elementer hentet fra andre. Det er en bra ting.

CE trenger noen content updates som gjør det verdt å spille vs konkurentene. Det tror jeg dem har med mer PvE fokus (Dungeons, Thrall AI, The Purge). Mine 23 timer står fra launch helgen. Jeg skal tilbake når det er verdt det. Har 100 spill på Steam library. Trenger ikke bruke tiden på CE. Sikkert mange som fant ut dette før dem kjøpte. Mange skyr EA som pesten.

CE er en suksess og kommer til å være det fremover. Synd det ikke ble det store suksessen vi håpet på ved launch. Tviler vi ser 50k eller 15k concurrent igjen.

4 Likes

Tenker du i forhold til streamen nå eller mer generelt? Jeg synes det virker som de har mye bra content like rundt hjørnet og enda bedre planlagt content. Tipper arbeidet de har lagt ned etterhvert vil begynne å vise seg i salgstallene også :slight_smile:

1 Like

Ja vi får håpe det :slight_smile:

1 Like

Ja, det er høyere enn normalt, men ikke skyhøyt, derfor tror jeg 30 dager.

Åpenbart :rolling_eyes:

4 Likes

Når steampowered klarer å holde oss oppdatert på bevegelse fra 10.min til 10.min, tror jeg ikke Funcom sitter på så veldig mange dagene med lag ifht når salgene skal klokkes til. Men at de har 30-60 dager frist på faktura er normalt, sånn er det overalt

Funcom aksjen har for mye medie dekning for tiden. Altfor mange store gutter som leker med kursen. Grunn nok til at jeg holder meg langt unna fra nå av. Kommer ikke tilbake før Oslo Børs har endret på reglene sine noe…

1 Like

Ja det blir litt feil når større investorer helt lovlig kan skryte opp aksjen på Hegnar når de har kjøpt, og slenge ut en positiv analyse når de selger f.eks. Men det er nok dessverre bare toppen av isfjellet.

Så kommer det latterlige utvalget og setter en stopper for at dette skal bli åpent. Ikke bra…

1 Like

Vel, de har tenkt å ha en større og en mindre tittel i utvikling til enhver tid, så det burde gi dem fleksibiliteten de trenger for å være tidligere ute enn nå. La oss si de hadde begynt med CE rett etter at Rust ble populært i 2013? Da hadde de kommet på markedet et år tidligere enn ARK.

Du skifta brått mening når du solgte! :joy: Way too obvious

4 Likes

Er du helt ute av alt på OSE eller tror du Funcom er spesielt “utsatt”?

Jeg har solgt meg en del ned i flere aksjer idag, men er ikke helt ute :wink: sommer er alltid en dårlig tid å eie aksjer.

Har jeg det? Hva har jeg sagt som er imot min mening tidligere?

7 Likes

Du var positiv som fy for noen dager siden. Nå er de for sent osv

Jeg var positiv til hva? For sent for hva?

Den kritikken du hadde av Funcom der kunne du like gjerne ha kommet med før du kjøpte sist gang, så du trenger ikke motsi deg selv for å ha argumenter for både kjøp og salg som du bruker som det passer deg.

Jeg har ikke fulgt nøye nok med på positive/negative innlegg fra deg, så jeg vet ikke om det er tilfellet eller ikke. :slight_smile: