Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

til Funcom vel! Husker du ikke hva du skrev for 10 poster siden? Exiles er for sent bla bla bla

Jeg har alltid vært positiv til Funcom som selskap, men aksjen er en annen diskusjon. Jeg har heller aldri sagt at jeg har 100% greie på aksjer, men selskap som er i vekst har jeg ganske så god greie på.

Har du noen gang hørt om positiv kritikk?

For sent ute er de ikke. Bare se på Playerunknown’s Battlegrounds. Oppskrift: kjør H1Z1-kopi og selg millioner på millioner på millioner.

3 Likes

Mange som anbefaler å ta mindre del om sommeren ja, men hva mente du egentlig med “endre regelverk”?

Husker jeg nevnte Battlegrounds her inne lenge før de kom “LIVE”, alle bare lo av meg :wink: Kan godt finne frem diskusjonen her inne men det vil nok ta litt tid :stuck_out_tongue:

Tenker da på regelverk når det kommer til skjulte handler.

3 Likes

Nå har jo Funcom en ansatt som skal følge med markedet, for at de skal komme med det rette til rett tid. Det er omtrent det stillingen hans består (ref tidligere stream). Mao. kan vi være trygg på at det som kommer framover er gjennomtenkt…også SWL.

1 Like

Skaperen pubG ble faktisk betalt lisenspenger av daybreak (dengang Sony Entertainment) for å lage kong of the kill. Originalen er en arma mod. : )

Altså, skaperen av pubg er han som kom med konseptet først som arma mod. Han har gjort et par genistrek gameplaymessig.

1 Like

HAHAHAHAHA HAN FUCKINGS LØKEN DER ASS!

Nå sitter han nok hjemme å koser seg.

1 Like

Det var kun en subjektiv setning oppi det hele: “Investorene er åpenbart meget skuffet over tallene.”, resten var jo bare en oppramsing av fakta. Synes den er godt innenfor.

1 Like

hehehe, lekescout med altfor mye tid på å crunche numbers i FM16

Virker ikke som det var mange som var skuffet over tallene, så det der ble litt overkill for meg.

1 Like

Så fallet er 100% kursmanipulasjon?

1 Like

Tror fallet kommer av at man tror q2 vil bli dårlig, heller enn at man ble skuffet over q1. Så bruker q1 for å komme seg ut og heller posisjonere seg i august-september

3 Likes

Hva mener du om tallene fra Funcom ved siste kvartalsrapport?

  • Som ventet
  • Bedre enn forventet
  • Dårligere enn forventet

0 stemmegivere

Han beskriver jo bare fakta. Tallene blir kjent - kursen faller 15%. Noe som tyder på at investorene er skuffet, i hvert fall mange av dem.

Edit: Og hva vi mener her på forumet, betyr lite. Vi eier samlet kun en liten brøkdel av Funcom.

1 Like

Solgte du etter at tallene ble kjent?

Så, de som ikke har troen nå selger til de som har troen og så skal de kjøpe dem tilbake billigere/like billig fra disse like før xbox-lanseringen? :confused:

Den eneste måten jeg får det regnestykket til å gå opp er hvis xbox-lanseringen blir utsatt. Forsåvidt fullt mulig. Hvis ikke, tror jeg det blir vanskelig å tjene penger på den handelen. :stuck_out_tongue:

Det morsomme med Q1-tallene er at det er relativt sannsynlig med tilsvarende tall i Q3 og Q1 2018 også. Q2 og Q4 tror jeg blir greie, men ikke supre.

1 Like

Nei, gjorde ikke det. Sitter fortsatt med 100k til 2,40. Så det står ikke så ille til her, angrer såklart på at jeg ikke solgte rett etter åpning.

Edit: Jeg synes for så vidt at tallene for Q1 var som forventet, bra, og hadde trodd den ville stige litt på dem. Men jeg er ikke like overbevist om at fremtiden er rosenrød, som mange andre her er.

2 Likes