Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Spärren för att skrämma folk… flyttas upp och när hela tiden… köpte faktiskt lite själv

Om jeg fortsatt har mulighet til å snitte ned så kommer jeg til å vente. Ser ut som den fortsatt skal lenger ned. Skulle tro markedet forventer at Q1 var en “once in a live time” hendelse😟

Er det noe nytt ute på testlive eller venter vi fortsatt på bruer og granater?

Stille som graven :\

Kan nedgangen igår og idag delvis skyldes treigheten med denne patchen?

Det hadde vert for dumt

Egentlig ikke… for fremgangen i spillutviklingen er sterkt avgjørende for videre salg.
så problemer med denne patchen kan bety videre utsettelser og forsinkelser.
Og sånn det er nå er summersale i fare mener jeg.
Dermed kan det være en trigger som uteblir og vi må vente på x-box/biome.

Husk det er ikke rare updaten med drawbridge, granater og heiser, så de bør ikke bruke alt for lang tid på dette.

Tror den kommer ganska snart och det har nog ingen stor påverkan på kursen. Den styrs just nu av andra faktorer…

Joda, men der vel ikkje noko nytt at patchane vert litt utsatt, og at tekniske problem kan oppstå? Kvifor skulle det plutselig ha innverknad på kursen i dag? - var min tankegang.

tenkte at det blir litt vel paranoid å tenke at dei ikkje skal klare å fikse patchen på 3 veker?

Det er vel den mest omfattande patchen sidan dungeon-patchen?

Nei nå var det vel ASP som sørget for både oppgang og ras.
så er vi inne i en negativ trend.
Og den blir forsterket av at patch blir utsatt og utsatt vil jeg mene.
Jeg kjøper meg ikke inn igjen før jeg ser god fremgang i CE og det tipper jeg flere også venter på.

tenkte at det blir litt vel paranoid å tenke at dei ikkje skal klare å fikse patchen på 3 veker?

Greia er at avatar defence og drawbridge er ikke nok for å få et bra summersale, vi trenger noe stort, og da må vi ikke bruke for lang tid med å plundre med granater og heiser.
At planlagte patcher blir utsatt betyr at de havner bak sitt planlagte skjema.
og det kan bety at de ikke rekker neste runde med patcher før summersale.

Så jeg krysser fingrene for testlive idag og offisiell release på torsdag.
En rask hotfix på fredagsettermiddag og så ny testlive 2uker senere, da skal vi akkurat rekke summersale, dog uten en positiv spillerøkning i forkant.

Jeg er sikker på at de har noe i ermet for summersale, de viste bra opplegg før release.

1 Like

Greia er at avatar defence og drawbridge er ikke nok for å få et bra summersale, vi trenger noe stort, og da må vi ikke bruke for lang tid med å plundre med granater og heiser.

Eg avventar å sjå. Trur absolutt at det er mogleg å få til eit relativt bra summersale. Kvaliteten av spelet er enormt mykje betre no enn då CE solgte 320k på under 1 veke til full pris.
No manglar vi riktignok penis-hype…
Forøvrig synes eg at granatar og heisar var veldig stilig.

Og - no er det lenge sidan eg har spelt,men er ikkje avatar defence noko av det viktigaste dei kan gi, bortsett frå combat revamp? Folk er lei av å bli raida av avatars utan å kunne forsvare seg…

Satsar på dei kjøyrer litt PR før summersale, det er noko dei er flinke til!

1 Like

De fleste er enige om at spillet er bra fram til lvl 50. Grunnen til at jeg ikke spiller er at det 1. tar for lang tid å bygge noe til at jeg får lyst til å sette i gang store byggeprosjekter, 2. jeg har vært gjennom absolutt alt content i spillet og vil ikke drive med kun vedlikehold i vente på nytt content. Om de løser de to vil jeg nok spille igjen.

Det jeg synes er mye mer spennende nå er SWL, hvor det skal komme mye nytt. Har ikke prøvd spillet selv, men vet at Funcom kan lage kule hisorier. Så jeg vil prøve det når det launcher offisielt.

Funcom sa vel i sist stream at det skulle bli “billigere” (kjappere) å bygge?
Eg har også trua på SWL, potensialet er der, mottakinga vert spennande!

@mark-1 Forøvrig syner reviews i forbindelse med førre sal, at nye spelara har eit ganske bra førsteinntrykk av spelet :slight_smile: (Reviews godt over 70%, ref Christian sin post på insiderforumet)

2 Likes

@mk1, hva tror du om Funcom med dagens prising? Er det tyning av short for å tjene penger på tørke, for å kjøpe billig før nyhetene kommer fra summersale og utover?

Ser ut som sjefshaussern på HO har begynt å rope selg, dvs. at han er på kjøpern igjen. Strong buy! :+1:

2 Likes

Sjekk datoen på innlegget.

Haha, takk @Brandt - hater når folk bumper gamle tråder… jaja, orker ikke lese gjennom hele den smørja der.

Det gjør du helt rett i. Ingen vits å drive med selvpining midt i uka :grin:

2 Likes

Kan det være Jebsen som selger?

Tvilsomt. Da må han melde?