Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Vi får se, ja. Jeg forholder meg foreløpet skeptisk. :wink: Men vurderer å ta en pott på disse nivåene, kanskje enda lavere hvis mulig. Har troa på en høyere kurs i løpet av året, men tviler på at vi får se 5-tallet hvis det ikke kommer svært gode nyheter/tall.

Men å satse på Funcom langsiktig er for tidlig for min del. Jeg liker å surfe på hypen. :slight_smile:

@Alex Det kan såklart fungere, og jeg håper selvfølgelig at Funcom skal få det til. Gjerne med meg som aksjeeier. :wink:

Jeg tror 2,1 -2,2 vil være veldig attraktiv snittkurs å ha når vi kommer til september.

2 Likes

Skal ikke se bort i fra det, nei. Jeg håper da at den vil komme under 2 kroner, da vil jeg mene man er så godt som sikret gevinst i løpet av året. Enten pga gode nyheter/tall, eller hype. Vi får se. :wink:

Det kommer melding om nytt storspill fra USA etter de er ferdige med SWL launch, kanskje en idé å bære inne før det? Mtp hype mener jeg

Jeg kjøpte nå 40 000 Funcom for 2.20. Snitt 2.68.

8 Likes

Det var god stigning på starten i dag. Så ble det plutslig dumpet 3 millioner aksjer i en handel. Etter det så kollapset det.

På chatten er det avslørt hvem som lekte :wink:

( dagens reklame for innsidemedlemsap, ikke sponset av @pdx)

4 Likes

Å kjøpe i forkant av Funcom-hype er jo nærmest risikofri garantert gevinst. Funcom har ingen interesse av om det er jeg eller noen andre som eier aksjene langsiktig. Investering som kommer selskapet til gode er jo kun ved emisjon.

Ikke ofte jeg trader kortsiktig, pleier å kjøpe i god tid. Nå er jeg ute, så da venter jeg og ser an om den skal lenger ned eller ei. Eventuelt om det blir et mønster med 10-20 øre opp/ned hver dag der man kan gamble og tjene noen tusenlapper.

Jeg er på børsen ene og alene for å tjene penger. :wink:

1 Like

Det skader ikke å ha det litt gøy i samme slengen også. :slight_smile:

Det er jo derfor jeg innimellom gambler på litt kortsiktige smågevinster. :wink:

1 Like

Denne har vel gått oss hus forbi:

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Om-Oslo-Boers/Nyheter-fra-Oslo-Boers/Endret-utvalg-i-Hovedindeksen3

Funcom IKKE inn på hovedindeks.

Falsk alarm?

Vennlig HO bruker skriver:

dette er ikke den endringen vi venter på , vi venter på OBX listen den endringen kommer senere denne uken. Denne endringen er gammelt nytt meldt 2 mai - 2017

Riktig indeks er det 25 mest likvide, så faren avblåst:

https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/OBX.OSE/overview

3 Likes

Nå som børsdagen er over, har dere lyst til å utdype om hvem som lekte seg? :slight_smile:

1 Like

Merker jeg ikke sjekker kurs så ofte lenger, den får bare herjes med til de får bevist at dette går veien

3 Likes

Full analyse på chatten og i tråden om top20. ( innsider).

Men det ryktes at det var asp

Synd… kan inte läsa. :wink: men har stor troende på Funcom… SWL, XBOX, PS4 det väntar jag på :slight_smile:

1 Like

Sendt inn en kommentar til stockwatch. Sist jeg og noen flere her gjorde dette ble sperrer fjernet. Det er klart at det kan vi ordne tenkes at PAS fikk panikk helt tilfeldig i går og dumpet alt?!

2 Likes

Jeg synes vi har sett samme leken, med samme ca. antall aksjer, nå i flere måneder. Og det er ikke en konklusjon som gir meg noen som helst tilfredsstillelse. Kursen pumpes opp, før den dumpes på best. Deretter settes det sperrer oppover.

Det er unaturlig at vi til ca. enhver tid ser 1 million+ aksjer sperre - uavhengig av kursnivå - de neste 3-4 øre oppover.

Hvorvidt dette er shorting, eller ren trading på tvers av flere konti kan vi ikke vite. Men at det er samme aktør(er) som styrer showet mener jeg det snart kan konkluderes med.

På en måte er det imponerende, for de gjør store penger. På den andre siden er elementer av handelen langt ut i- og kanskje forbi gråsonen.

2 Likes