Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

eg tolka det som at dei kunne utøvast frå og med 30. Juni (etter generalforsamling?)
Men - eg er i master-ørska, så ikkej stol på noko av det eg seier. <----- Inkludert det

Noen som solgte 3 mill aksjer :open_mouth:

Noen som har noe forklaring på hvorfor det plutslig er så høy trading i dag? Skjedd noe som ikke er kommet ut?

Førstemann ut nå som det blir ørkenvandring og potensiall kursdropp over den kommende perioden.

Tja det kommer steam summer sale om ikke så lenge og release av SWL. Er det slik at antall samtidige spillere er det som bestemmer kursen, er det bare å glede seg til SWL. Alle MMOer som går f2p får et voldsomt oppsving i antall spillere i starten. Spiller ingen rolle hvor elendig spillet ellers er, det skal sjekkes ut av mange i starten.

2 Likes

Bare å hamstre her nede, snart tar det fundamentale over og etter det fundamentale tar hypen over

11 Likes

Det fundamentale sier at Funcom har penger til ett års drift fremover, med andre ord er det ikke veldig rart at kursen vaker på to-tallet. Selvfølgelig er det mulig at man vil selge ekstremt mye på Xbox/PS4 og ved full release/biomes/salg, osv., men det er fortsatt usikkert. Steam Summer sale sørger nok for mange kjøp, men siden det er salg (35-40%?) må man også selge rundt dobbelt så mange kopier for å få samme inntekt. Men kostnadene til ekstra servere, kundeservice, osv. blir ikke tilsvarende lavere.

Hype har alltid vært det lukrative med Funcom. Inntil de beviser noe annet over en lengre periode.

3 Likes

Ja, om FUN selger null og niks av hele porteføljen av spill. Jeg synes ikke det er spesielt sannsynlig?

4 Likes

Funcom må kunne hoste opp flere kassasuksesser enn bare CE, før markedet blir overbevist, ingen stor overraskelse de, men eg hadde likevel håpet at kursen skulle kunne etablere seg på ett noe høyere nivå enn dagens

2 Likes

Hva er det for inntekter/utgifter du legger til grunn da? Siden du har regnet på det?

2 Likes

Er vel tatt rett fra kvartalsrapporten.

“Based on its current revenues, especially the revenue already generated by the new
game Conan Exiles, its cost projections, and on the financial instruments at the disposal
of the Company including but not restricted to financing and equity issues, the Company
has the ability to fund its operations for the next twelve months after the end of 1Q17.”

1 Like

Kvartalsrapporten, som @Konamixx viser til. :wink:

Det er mer eller mindre samme ordlyd som de alltid har? Du kan sjekke ordlyden fra rett før emisjonen, da sa de også at de hadde penger til 12 måneders drift, som her, med diverse forbehold :stuck_out_tongue:

1 Like

Når vi ringer det nye året inn og Funcom totaltsett har solgt minimum 1.3mill spill, vil vi da se høyere kurs.

PLAYERUNKNOWN, H1z1, Rust osv egner seg best på pc med tanke på våpen som krever aim, Conan tror jeg egner seg meget godt på konsoll ifht bevegelse og combat. Uten konkurranse på konsoll tror jeg det kan bli meget bra.

Det er tatt fra kvartalsrapporten og gjenspeiler det de har prosjektert foreløpig og med de pengene de har på bok.
1 års drift er vel worst case scenario om absolutt alt floppet dag 1 i q2 og ingenting genererte inntekter utover året. Det ligger ikke noe fundamentalt i det overhodet.

2 Likes

Poenget er at de må selge svært mange CE fremover, og deretter selge mye av sitt neste spill. For at man skal kunne forvente kurser langt over dagens. Med unntak av den normale hypen, ved hver lansering, såklart.

Derfor mener jeg at det fundamentale i Funcom ikke er særlig mye å skryte av enda, selv om folk her mener markedet må se på det fundamentale i selskapet at den nå er billig. Jeg synes aksjen er ganske fornuftig priset. Så kan man selvfølgelig ta veddemål på disse kursene, og satse på at fremtiden blir svært lys.

Min erfaring er at det veddemålet funker aller best under ørkenvandring/emisjon, før en skikkelig hype pga nytt spill. Jeg tror ikke nødvendigvis at Xbox EA vil gi samme hype som vi så i januar/februar.

1 Like

Delvis enig i hva du sier, men angeånde Xbox EA så avhenger mye av hva funcom melder. Om vi ikke får tall før Q rapport tror jeg det blir kjipe greier. Men dundrer de ut med 500k solgte ile første måned så kan det fort bli fart på aksjen.

1 Like

500k salg vil selvfølgelig løfte aksjen, ingen tvil om det. Men jeg tviler på at vi får en like kraftig hype-periode som før/under Steam EA-lansering i januar/februar.

2 Likes

Jeg er faktisk litt usikker. Om sommersalget blir sånn halveis bra. er mye av risikoen i aksjen borte. Og det finnes VELDIG mange som vil trade Funcom igjen. Men det blir spekulasjoner og ekstremt vanskelig å si. Den som lever får se. Jeg gambler iallefall på at det blir bra.

2 Likes

Funcom vil nok prøve seg samtidig med en ny biome, invitere streamere til å besøke CE enda en gang og forhåpentligvis gjenskape det som fungerte aldeles glimrende i første runde. Det kan fungere det.

2 Likes