Har vært endel diskusjon hvor steamspy/steamdb aviker fra det steam faktisk viser.
Fy fader, håper de kjører samme løpet med videos, screens osv som før lansering med den kommende biome. Da blir det artig å sitte på aksjer, det kommer til å smelle bra ️
Ok. Håper det snur da, som dere sier. Blir jo bare bedre og bedre med mer innhold og mindre bugs osv. Blir nok å hive meg med på en hype, enten før xbox evt ps4, eller begge. Men da legger jeg inn salg på en viss % fortjeneste og tar penga og stikker
När det gäller user reviews ligger ju all info på steam. Tryggast att kolla direkt med källan
Står vel det samme på steamdb? De henter vel info fra steam. Rewiews synker enda der hvertfall. Men det snur nok når de får kontroll på de verste bugsa, og mer innhold og utvidet kart osv kommer.
Nei steamdb er ikke til å stole på ang reviews. Tell selv inne på steam…
Steam er vel langt fra til å stole på de heller, de har jo vært way, way off på spillersalg hele tiden. Hvorfor skal de være til å stole på akkurat på rewiews da? Fordi de positive øker? Jeg velger å se litt realistisk på det, mulig det er litt worst case men er godt i pluss med det.
Tenker å kjøpe noe i sommer muligens. Kan godt hende den har tatt fart oppover allerede da, men da får man bare gratulere de trofaste som har sittet en stund.
Du må ikke blande steam å steamdb! Steam har aldri kommet med noen salgs tall på CE.
Du blander steam steamdb og steamspy
Ok. Skal jeg velge den som viser mest positive tall da? Er det steam? Og hvor finner man korrekte salgstall, hvertfall ca tall? De jeg har sett linker til er jo like pålitelig som en full sjømann på et horehus
Steamspy er vel den mest nøyaktige kilden, men er fort vekk 15% feil der. Korrekte salgstall finnes ikke.
Bare steam og funcom selv som sitter med eksakte salgstall…det er ikke offentlig
Fint at Funcom prøver å diversifisere med å ikke bare lage spill…
Steamspy opererer med riktigte tall i forhold til reviews, men de henger litt etter. Husk også at mange endrer sin review etter hvert. Steam, Steamspy, Steamdb - alle viser riktige tall i forhold til reviews.
Ok, ikke det man får høre her da? Greit å ta en nøytral vurdering på timing av en evt inngang i Fun, og ikke høre for mye på de som er i minus og håper på oppgang fort. Kjenner følelsen… tror denne skal mye opp på sikt, men tror også den kan gå ned før det. Ser ikke noen store triggere før Xbox. Men mulig jeg tar feil, håper jo det på vegne av de som er høyt investert her
Steamspy har jo relativt store avvik hvis du f.eks. prøver å finne ut hvor mye de har solgt hittil i juni. Avviket er vesentlig større enn salget for å si det sånn. Hvis du er interessert i hvor mye de har solgt totalt, innenfor 15%, så funker det greit.
Det er jo endel som legger på “litt” når det kommer til hvor dårlige beregningene til Steamspy er, som vel gjør at man kan få litt feil inntrykk.
Ja er jo det. Var godt investert i Fun i januar, og solgte til slutt med en pen gevinst. Som kunne vært flerdoblet med mer kunnskap om mindre grådighet er ikke interessert i å bajse, men å ae realistisk på det for å time en evt inngang best mulig.
Forskjellen på Funcom og andre er at de følger EA-modellen sånn som den skal følges. MAO lar de spillerne ta seg av testinga. Det kan bite dem litt i rumpa underveis, men jeg tror det gjør sluttproduktet ganske mye bedre.
Dette er noe de har sagt selv i intervju. Skal prøve å finne tak i det senere. (eventuelt hvis dere finner det)
Det ble muligens nevnt på kvartalspresentasjonen? Rui sa ihvertfall noe i retningen av at de var veldig fornøyd med å ha kjørt Conan Exiles i EA, for da fikk de fokusert på det som faktisk var viktig for spillerne.
Ang reviews er det steam du skal velge, steamdb/spy viser ikke riktig reviews. Er bare å sammenligne med steam så ser du fort det…