“something really cool”… hmm… Tippar kanskje Ny CE trailer, der dei har fått inkludert dei hittil nye funksjonane, og kanskje eit gløtt av Mounts og biome.
purge??
“something really cool”… hmm… Tippar kanskje Ny CE trailer, der dei har fått inkludert dei hittil nye funksjonane, og kanskje eit gløtt av Mounts og biome.
purge??
“Det er ingen penger å tjene på å sitte på fra 5 kroner, ned til 2 kroner, og opp til 5 kroner igjen”
Dette skjønner vel de fleste, men så var det jo ikke lett å forutse at den skulle stupe sånn som den gjorde. Å påstå noe annet er bare tull og etterpåklokskap. Folk som har sittet siden 50-80 øre vil være uenig i at dem ikke har tjent noe, sålenge man sitter langsiktig vil det være verdt det om 1-4 års tid.
Hvis han skal være kritisk må han tåle å få kritikk tilbake, føler de fleste har vært saklig
Jeg har fulgt trådene i lang tid og sitter nok med litt annen opplevelse, uten at jeg skal påstå at jeg har rett. Jeg vet heller ingenting om hva Herr Duffy tenker eller motivene hans og er enig i at hovering er unødvendig uansett.
Tillater meg å sitere meg selv fra tidligere post for å klargjøre mitt syn:
For det første, hvis du hadde brukt litt tid på å gå tilbake i tid og se hva jeg FAKTISK skrev i tiden rundt lansering av CE, så ser du at jeg var en av dem som ikke forventet at CE skulle selge som varmt hvetebrød resten av året etter lansering. Dette mente mange andre. Dette skrev jeg da faktisk også før jeg solgte.
Nå i ettertid, da det viste seg at salget bråstoppet, begynte alle å rope om “pulssalg”.
Så kom det salg på CE, de solgte 10-20k kopier. Da var det fordi rabatten var for liten, om rabatten ved neste salg ble 30-35% istedenfor 20% ville man selge hundretusener med kopier. Det gjenstår å se. Og dette må det være mulig å være skeptisk til.
Så ropte folk om “triggere”. AO ville være en trigger. Tåpelig, og trengte alle korrigeringer det fikk fra meg.
Men stadig vekk er alle blide og glade hver gang noen finner en ny “trigger”, mens alle som ikke er enige er baissere. At jeg mener en kurs på 8-10 kroner i høst ikke er realistisk, er ikke baissing.
Hvis du tror at jeg har brent meg på alle armer og ben, så kan du ta en tur innom Shareville og sjekke selv.
Og det at du mener at kun enkelte her på forumet kan være kritiske/negative, men ikke andre, gidder jeg ikke engang kommentere. Det blir for dumt.
Edit: Jeg skrev også at jeg tydeligvis traff bedre enn de aller fleste, da det stort sett er snakk om å snitte ned eller komme seg i null. En unødvendig kommentar, det kan jeg være enig i.
Takk bror Lassar!
Den dagen jeg føler det blir nødvendig å måtte forsvare meg på denne måten på tekinvest, så kommer jeg til å tråkke på bremsen, lese over tidligere innlegg, prøve å forstå hvorfor andre reagerer på det jeg skriver.
Jeg personlig ønsker mere relevant baissing her inne.
Men da må det være baissing som får meg til å tenke: hmmm, kanskje han er inne på noe.
Dette tenker jeg ikke når jeg blar forbi postene dine, mulig jeg er rar.
Jeg tror ikke dine guestimates ang max kurs egentlig er “the source issue” her…
Som også diskutert tidligere så står jeg inne for det jeg skriver og oppfatter. Ao er da en trigger, summersale er trigger, Xbox er trigger, biome er trigger, swl er trigger, nytt spill er trigger, hver fredag er det trigger som bygger opp under funcom 2.0.
Edit: glemte halloween salg, desembersalg osv
Edit 2: Shortskvis trigger
Svært få av disse er kortsiktige triggere men de bygger et moment over tid. Og for meg ser det ut som at ting er i gjæra allerede. Det er ingen her som har sagt 20 kroner, det er noe du finner på. Jeg har kursmål på 8,- og er rimelig sikker på at vi ser 10,- intradag i høst. Hvorfor skulle jeg ellers sitte med over 90% i funcom?
Du må gjerne komme med konstruktiv kritikk, men av det jeg har lest fra du solgte til nå er negativt vissvass. Det er derfor jeg reagerer og sier fra.
Hmm, første eg legg merke til var at du holdt på å “kjøpe deg inn igjen hardt på 5.80,-”…
VM i etterpåklokskap med andre ord?
Eg hadde ikkje tenkt å delta i diskusjonen her, men kan hive inn eit par av tankane mine og då.
For å bruke det velkjendte sitatet “Ein må ikkje la være å høyres ut som ein kuk når ein diskuterar, men du verden så det hjelper.” For å forklare kva eg meinar: Når du skriv, så er det ikkje vanskeleg å sjå korleis det kan virke bittert/irriterande. Eg trur ikkje det du prøvar på det, men…
Hadde du skrive velformulerte begrunnelsar tidleg i februar, som tyda på at du ville bidra til at andre gjorde betre val, så hadde nok saka vert annerledes. Men det eg stort sett har dratt ut av skriveriet er: Haha, eg kom meg ut på topp, eg hadde riktig, Funcom er ein tulleaksje - kjør på hype. Dei som trur på langsiktighet er ikkje like flinke som meg, fordi eg trader på hypen.
Og for all del, det er ein heilt legitim strategi… (!) Men det er lite forenelig med diskusjonen kring det fundamentale…
Gode argument kan ofte forsvinne i måten dei vert presantert på…
Alle er nok einige om at kritiske blikk er vel og bra, men det er desto viktigare at dei vert formulert på ein god måte. Mange henger seg veldig opp i det her.
Er bare å ignorere postene til de man egentlig er lei av…
Blir et par slike etter hvert…
Amen broder.
Kanskje han solgte fordi han ikke var optimistisk lengre ?
Det jeg tror folk reagerer på er at du først prøver å hevde deg selv med at du tjente ok penger på CE. Det gjorde nesten hele forumet. Og jeg mistenker at hverken du eller jeg var de som tjente mest i kroner og %. Og egentlig frem til DN skriver om hvor mye du tjente i Funcom er det like greit å holde kjeft om den saken.
Det andre er at det finnes folk som kjøpte aksjer på både 1 , 1,5 og 2kr som ble med opp og som ble med ned. Sånt hender. Uheldig strategi, dårlig trade, eller langsiktighet. Kall det hva du vil. Det som dog er viktig er å ikke spotte folk som tar andre valg enn deg selv, selv om de valgene er dårlige. Og noen av dine poster/kommentarer virker faktisk å være ren selvhevding/spotting av disse som har tjent mindre enn deg. Det er hverken kult eller bidrar med noe positivt her.
Og når det kommer til triggere. Så har det blitt presentert en LAAAANG triggerliste for 2017. Nesten samtlige seriøse her inne har vært enige i at noen triggere er sikrere enn andre mens noen er ren bonus. Ao var en ren bonus. 10% salget var en tulleting og jeg skjønner ikke hvorfor funcom gjorde det. Puls strategi har det vært pratet om i LANG tid. Også før Launch.
Mitt beste råd til deg er å lære av @holmes . Han var uenig med ca hele forumet før launch og jeg tror faktisk etter launch også. Han ble årets innsider. Tror vi lar den stå der. Så kan du velge å tenke på det eller ikke. Det er mitt tips. Forøvrig kjenner jeg at dette er en debatt som ikke er verdt å bruke mer energi på.
Kan vi snakke om funcom igjen nå? xD
HALLO:
Hahah, jeg gleder meg til xbox release, jeg vil også løpe naken rundt med dongen slengende
hahaha Kommer uansett an på hva man vil oppnå
Jeg ønsker deg her på tross ikke på trass
Ønsker deg også her selvom vi ikke alltid er enige. Regner med at vi alle vil at Funcom skal lykkes, bare forskjellige måter… Det er flere veier til Roma
Det å tilegne andre egenskaper er også en ekstremt dårlig ting. Ingen har sagt du er uønsket og takhøyden er stor. Av og til er det bare greit å se litt på hvordan man oppfattes og hvordan man oppfører seg.
Ingen kler offerrollen. Grunnen til at folk reagerer her, men er alrighte nok til å si i fra på en ryddig måte, er ikke fordi du er kritisk til Funcom. Tro det eller ei.