Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det er også umulig å spå salg uten å vite rabatten, så hvis de skal klare over 100.000 tror jeg de må på 40_50% rabatt

1 Like

Veldig godt poeng. 0 % rabatt gir ikke økt salg og 90% rabatt vil gi svært mange salg. Jeg gjetter på 25-50% rabatt.

Ja, du är inne på nåt där. Jag blir väldigt positivt överraskad om de når över 100k, men då bör man kanske ha en kraftigare rabatt.

Alt over 50.000 solgt er jeg fornøyd meg. Tippet 50k, uten å være Negative Nancy :slight_smile:

Ikke noe er bedre enn å bli positivt overrasket. Man skulle jo tro at den nest mestselgende tittelen i H1 2017 - Conan Exiles - genererte litt salg i sitt første sommersalg.

8 Likes

Det er vel bare å starte nedtellinga? :smile:Nedenfor så har en full kontroll på når salget begynner. Akkurat nå er det

http://whenisthenextsteamsale.com/

Og for de som ikke gidder å trykke på linken. Nåværende status:

Kan noen ramse opp de potensielle rally hendelsene som er ventet nå den neste uka?

1 Like

Summersale(med gunstig rabatt), harambe, SWL, Xbox release, julesalg

1 Like

Min uthevelse :joy:

10 Likes

harambe

Viktigste trigger :monkey:

1 Like

Litt synd at de har lagt sommer og julesalg samme uke i år :joy:

10 Likes

Haha :rofl: Se for dere at alle løper rundt i CE naken med julenisselue og boratspeedo/bikini i summersale

5 Likes

Tada: http://www.techradar.com/news/steam-summer-sale-2017-dates-revealed

5 Likes

Utifra kurs så virke det som enkelte aktører ser på summersale og SWL som en No event. Og trekker på skuldrene og ett stort gjesp.

Tipper vi ikke ser noe action før mandag, akkurat som “rally” kom først samme dag som Q1. Spørsmålet denne gangen er om kursen skal bombes på nyheter / launch etter minirally.

1 Like

Ser for meg en nedgang når CE ikke kommer i topp 20 under salget…

Om det mot alle odds skulle havne i topp 10, da blir det nok rally

Jeg tror alt fra topp 11 - 25 er bra. Topp 10 vil være veldig bull. Utenfor topp 25 er mindre bra.

Grunnen til at jeg nevner topp 25 er at på steam, så viser de topp 10, topp 25, topp 26-50, og det blir ett ekstra klikk jo lengre uti den rekken du kommer.

1 Like

Global top seller lista?

Imorgen kveld kl 19:00 så får vi se om det vi kan forvente noe fremover.

Alt over 50k i summersalg perioden kan vi vel si er Ok nok

2 Likes

Vanskelig å si hvor høyt den kan gå, det er en funksjon av hvor stor rabatten blir. En 20.plass under steam summer sale betyr noe helt annet enn en 20.plass utenfor steam summer sale (med tanke på antall solgte kopier) fordi Steam sin totale omsetning øker voldsomt i perioden. Lista er rangert etter omsetning.

1 Like

Veldig vanskelig å spå.

Et spill som har solgt nest mest i første halvår 2017 - altså CE - burde jo lett ligge på topp 10. Men, og det er et par kjipe men: Relativt dårlige reviews, liten spillerbefolkning og ikke veldig positivt Word-of-Mouth.

Så det blir utrolig spennende å se… Er vi innom topp 10 ville det vært king kong.

:pray:

1 Like

Fantastiskt med ett spel på Steam som faktiskt heter Summer sale:

:joy:

3 Likes