Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jeg sitter med mine 200k ennå, har lyst til å se Funcom starte Hype maskineriet for alvor før jeg vurderer å selge. Ja vi har gått mye og uten nyheter, vil vi vel få noe svekkelse i kursen. Men, AO må være RETT rundt hjørnet. Pr avdelingen hos Funcom ligger i startblokkene og med så kort tid til release blir det max en 200 meter. Det vil si att det kommer ikke til å bli stille rundt CE en eneste dag fra tirsdag onsdag denne uken og frem til neste fredag. Så har vi de to første ukene etter release, Steam tall tikker inn, listeplasseringer, antall spillere i CE, streamerene kommer til å forsette, De store gamer magasinene kommer med annmeldelser av spillet osv,osv. Vi er dønn avhengig av att CE får gode annmeldelser og høye listeplasseringer for å lykkes.
Jeg vurderer det fremdeles slik att det er verdt å sitte, og tror på høyere kurs 31,01 enn det vi har i dag. Etter release er det opp til CE , Funcom og jobben som utviklingsavdelingen har lagt ned det siste året som avgjør hvordan dette går. Slik som jeg ser det gjenstår det to viktige ting, hvordan fungerer combatten og har de kontroll på bugsa. Det andre de har vist oss har være dritbra.

10 Likes

Sitter i samme båt med 200 k. Men når aksjen er opp 0,5 øre og 100 k kr Intradag klør det etter å finne salgsknappen :slight_smile: noen som har kur mot høydesyke ?

2 Likes

Selge ut den kapitalen du gikk inn med og ri på resten? Fortsette å selge mens aksjen stiger og ha inngangs summen som en bunn :wink:

2 Likes

God forslag. Men om jeg selger 65k til blir det enda lenger vei til målet :yum:
Har lettet meg litt allerede.

1 Like

Det var det jeg gjorde, kanskje litt tidlig men. Solgte halvparten på 2.49 og 2.50 da jeg hadde 100% avkasting. Den halvparten jeg solgte har jeg tradet med og dermed ikke gått glipp av nevneverdig kursøkning, har vel gått glipp av 10 øre totalt. Kanskje litt flaks, men føles greit og bare være inne med gevinsten :slight_smile: Regner med og ikke treffe like bra de neste dagene, men fornøyd så langt. Mulig jeg dropper trading fremover og bare lar gevinsten være. Får se hvordan det utvikler seg fremover.

Måtte bare ta med denne, godt skrevet synes jeg.

Innlegg av: Silom3 (16.01.17 22:25 ), lest 24 ganger

Ticker: FUNCOM

RE^1: Funcom, tester vi 4 allerede i morgen

Jeg har vært ut og inn i Funcom siden 03.
Vært ganske “glad “og ganske “forbannet”, opp imellom.
Det som er feid til side er mye feilvalg, strategier og mest relevant udugelig ledelse. Vi ser nå resultatet av det motsatte at strategi, lederskap nå er sunn, særdeles kompetent og ,hmm, klok…? Ett selskap som Funcom har så mye erfaring på smak av suksess, store feiltagelser mm; i sum, i dag ett selskap som, suksessfulle selskap gjør, har omstilt seg, omstiller seg. Det skjer nå, og …
Ja, jeg har vært stor skeptiker, da jeg har sett hvordan det har gått. MEN gjennom å se hvordan deres strategi mht.f.eks bruk av sosiale medier, ansettelser av ytterst kvalitetspersonell, kostnadseffektivitet,bruk av ressurser på det Funcom kan; og det momentum CE har nå FØR reklamekampanjer, steams mm… Samt hvor bra gameverden uttrykker seg, forventningene. " Nervetråden” de med større og større sannsynligheten treffer mitt i sentralen, må det innrømmes at fra skepsis er jeg imponert. Det må jeg bare innrømme. RSI i denne aksje skal ikke leses som andre aksjer. Den kan være skyhøy veldig lenge. Dette er en milliard milliard industri.
Husk på erfaringsdannelsen selskapet Funcom besitter, de fundamentale endringene som er gjort( dere som har aksjer og IKKE har lest dere opp fra '03 frem til nå; gjør det før dere selger.
Det er så mye kvalitet over det NYE Funcom har gjort, steg for steg, uten bruk av hausing, som med all sannsynlighet starter i nærmeste tid da vi er i spill/ underholdningsindustrien ;). Det kommer til å ta av dette! For meg er det åpenlyst, reelt og fullt fortjent. Tror også man ikke skal underminere dette med å treffe en " nervetråd” i spillindustrien. Funcom har med denne ledelse kløkt, kompetanse gjennom sin erfaring nettopp til å treffe denne nerven.
Lykke til!
Sikkelig kult med ett norsk selskap among the top !
Mvh

4 Likes

Syns det er vanskelig å selge mere før vi har sett hvordan markedet reagerer på videoer, salgspris og evt flere nyheter.
Tror på en topp neste onsdag :sunglasses::sunglasses:

3 Likes

Helt sant, jeg solgt helt klart for tidlig. Ville bare sikre gevinst, traff bra med tradingen så da klager jeg ikke. Hedligvis fri fra jobb i morgen også, slik at jeg får fulgt med og tatt en eventuell ny inngang hvis sjansen byr seg. :slight_smile:

3 Likes

Fikk mail fra spillvert.no akkurat, garantert hit. Får satse på det :+1:

9 Likes

Noen som har oversikt over nonmember kjøpene? En eller flere? Stor fisk på vei inn?

Baggern mener vi ser meldeplikt kl 14 i morgen… Men der igjen, han mener mye forskjellig. Hva tenker dere?

Jeg har forstått det slik at det er utenlandskjøp så ett meglerhus holder?

1 Like

Spennende dag, er vel naturlig å få en korreksjon, før den går videre.
Håper den holder seg på 3 tallet og ikke går under igjen.

2 Likes

Jeg synes 30k som det er nu er rigtig flot. Dead By Daylight nåede 100k d. 25. maj og blev udgivet d. 14. juni, men her fik alle der gik med i gruppen også gratis items til Payday 2, så det har helt klart drevet de fleste registreringer IMO. Et Dead by Daylight scenarie vil være intet mindre end fantastisk for Funcom.

2 Likes

Det kommer ingen korreksjon :wink:

1 Like

Nå har oljeprisen bedret seg og da er det naturlig at Saudierne vekter seg opp i aksjer nå som de har penger til overs fra oljeeksport. De har tydeligvis falt for Funcom?

9 Likes

LOL :laughing:

7 Likes

Hadde vært gøy å tredd de siste 200k ned i halsen på vedkommende

4 Likes

Du får nok din sjanse til å gjøre det på en annen på 3,70 før eller siden :slight_smile:

Jo men akkurat nå i åpning for så å kjøpe igjen på lavere nivåer etterpå

Hehe ja :slight_smile: Får håpe på en god dag på børsen i dag også. Gleder meg til torsdag&fredagsrallyet om det kommer på toppen av dette :smiley:

Jeg liker sidelengs-korrigeringene i aksjen :slight_smile: