Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Selge før launch har man vel aldri tjent noe særlig på? Om man ikke har sittet 1 år og ventet fra en eller annen bunn da selvsagt, men den pleier jo først å ta seg opp etter launch.

Sist gikk den som ei kule etter at de meldte antall solgte og da hadde det bare gått ei uke fra release. Intradag 5,8

2 Likes

En gave :gift: dette, la de bare fortsette :wink:

Nja, må ta med aksjevolumet eller selskapsverdi :slight_smile: Det var ikke så mange aksjer som i dag før. Det var vel ca 20% av i dag under AoC-tiden?

3 Likes

Fullt utvannet så er det nå 330-ish millioner aksjer nå mot 50-ish millioner under aoc tiden.

Market cap nå og før aoc launchen er ganske lik, rundt milliarden.

1 Like

Ser det er mange utålmodige skjeler her om dagen, Kursen går jo ikke oppover!
Ta det med ro folkens, spør deg selv, er det skjedd noe som burde få kursen til å gå til himmels?
Jeg tror fremdeles det blir hype, men la nå PR maskineriet til Funcom begynne og jobbe både for oss aksjonærer og ikke minst for CE.
Funcom har ingen planer om å lansere CE på X-Box og ny biome uten å fortelle spillverden om dette.
Det er greit å være utålmodig, men akkurat nå bærer altfor mange preg av å være frustrert i jakten på en rask tiøringer i profitt.
Les litt ordentlig da folkens, hva som faktisk blir skrevet eks. på chatten om dagen.
Veldig mange innlegg både her og på Ho går jo ut på å trade alt fra en tre fire ører opptil en tiøring.
Åsså lurer vi på hvorfor oppgangen uteblir…
Oppgangen starter idet traderene begynner å sniffe att det er alvorlige ting på gang.
Slik som det er nå håper jeg faktisk att funcom kommer med en positiv melding ut av det blå.
En melding som i neste omgang belønner oss langsiktige.(Å de traderene som er så heldige å være inne i det meldingen kommer)
Vi må nok vente litt før den kommer(viss den kommer) vi har jo ingen garanti for att dette faktisk kommer til å gå så bra som vi håper. Imens vi venter, det er meget stor kompetanse her inne på tekinvestor når det kommer til spillbransjen.
Det er vel ett overveldene flertall her inne som heller til att Funcom har skutt ivertfall en liten gullfuggel med CE. Det er bare att vi som investorer er så forbasket utålmodige…
Vi sliter med å sitte inne med poster i en aksje over lenger tid enn timer, dager, en uke?
dette fordi vi sitter å ser den ene “lukrative” aksjen etter den andre seiler forbi oss etterhvert som dagene skrider frem.
Det er en god egenskap å ha evnen til å se flotte kjøpsanledninger i aksjemarkedet. Min erfaring da jeg tradet mye var att jeg stadig tok meg selv i å gå glipp av gode kjøpsanledninger i aksjer jeg fulgte.
Det skjedde jo flere ganger i måneden att det plutselig kom positive meldinger fra selskap jeg fulgte og jeg var ikke inne i.
Til slutt måtte jeg innse att jeg ikke kunne være inne over alt, til det er det for mange selskaper å følge og min lommebok var heller ikke stor nok til å dekke alle selskapene jeg anså som mulige raketter.
For min del førte all denne tradingen heller ikke til noe avkastning å snakke om.
Jeg tradet ganske aktive i samarbeid med megler og på egenhånd, startet i 2008 og i 2014 tok jeg ett oppgjør med megler og meg selv og spurte hva pokker er det vi driver med…
Megler måtte jo innrømme att tallene løy jo ikke og jeg bestemte meg for å gjøre ting helt annerledes.
Jeg skiftet strategi og begyndte å plukke selskaper jeg hadde tro på langsiktig.
Ett eksempel her er Gjensidige hvor jeg doblet pengene mine kursmessig og i tillegg fikk noen fine utbytter.
Til nå har dette funket helt utmerket for meg, jeg har en mye mere avslappet holdning i dag til mine poster i aksjemarkedet enn jeg hadde i trading perioden min.
Pokker her sporet jeg helt av, beklager dette er jo en Funcom tråd:blush:
Vi må ikke bli så nervøse nå att fordi, oppgangen som foreløbig har glimret med sitt fravær uteblir i det korte bildet gjør att vi begynner å tenke “dumme” tanker.
Jeg kommer med en påstand: Vi her inne på Tekinvestor er så forbasket dyktig i å finne informasjon om selskaper som vi følger, att vi i enkelte tilfeller finner ut ting altfor tidlig. I vertfall når en tenker på hvilke rastløse skjeler vi er. :wink: I de aller fleste tilfeller skjer det ikke en dritt med aksjen før massene får bevist att dette faktisk stemte.
Det er DA det er gull å sitte fullastet i nettopp den aksjen. :heart_eyes:
Jeg for min del har satset ganske mye penger på att jeg sitter med nok aksjer i Funcom når mannen i gata og hvitsnippene finner ut att faen penga renner jo inn i Funcom om dagen.
Dere som har funnet frem til tekinvestor de siste månedene, dere er inne i det forumet som garantert har høyeste kompetansen anngående Funcom.
Ikke ignorer den kunnskapen, for det er nettopp den som kanskje gir deg kunnskap til å være tidlig nok ute til å få lastet nok aksjer til lav nok kurs, som igjen gir deg muligheten til å tjene mye penger.
MEN for å få til dette må dere gire litt ned, :wink: å faktisk sitte med aksjene deres over litt lengre tid enn det som faktisk føles behagelig ut for mange av dere :wink:
En bieffekt av dette er jo att Oxford ikke får dekket shorten sin så lett heller.
De som har lekt med aksjen i det siste har oppnådd akkurat det de ville, nettopp det å skape usikkerhet og få folk til å bare gi bort aksjene sine til en altfor lav kurs nettopp fordi utålmodigheten tar overhånd.
Mange er ikke tålmodige nok til å gi det fundamentale en real sjanse.
Jeg kommer til å gjøre akkurat det samme som jeg gjorde ved CE releasen i januar, jeg vil gi det fundamentale og hypen en sjanse.
Dere må gjøre det som dere synes passer dere best, men sørg for pokker for å være inne viss det skulle brake løs da.
Edit: Fader dette blei altfor langt :open_mouth:

31 Likes

E nei! 8 tegn

Flott innlegg Halling. Kanskje @Halling kan få jobben med å skrive kronikkene på Tekinvestor @pdx?

3 Likes

puh
Årets lengste innlegg? :wink:

2 Likes

Jepp. Siste kvartals rapport. Aksjen svarte med å gå negativ. Hvorfor skulle ikke aksjen fortsette å svare negativt? Bare se på salgssiden! Over 80% av ordrene er til salgs. Kjøpssiden er fraværende.

Det var dette med tålmodigheten da eller rettere sagt mangel på denne.

2 Likes

Dessverre er flertallet av Funcom-investorers kronisk uegnet til å være i aksjemarkedet.

5 Likes

:heart:️:heart:️:heart:️:heart:️:heart:️:heart:️:heart:️

Den er trukket på 500k hehe :), as allways

Tror folk bare kan ta en øl eller bolle og roe ned nervene sine. Å selge nå er å gi bort aksjer. Har Funcom noen gang vært så sterke som de nå er? Forrige kvartals rapport forteller jo det meste om status til Funcom pr. idag. De har garantert solgt flere eksemplarer av Conan Exiles enn det som er å finne av tall på interwebben, og snart kommer de nok med mer konkrete tall. Jeg har stor tro på nærmere 1 million solgte Conan Exiles ved full launch!

Early Access launchen av Conan Exiles var ikke annet en vellykket til tusen! Dette skaper bare mer giv og energi til de som jobber med å gjøre spillet bedre. Jeg tror samtlige ansatte har det veldig gøy på jobb om dagen, og slikt lyser ut til markedet.

Det som foregår i aksjekursen nå er ren falsk usikkerhet etter min personlige mening! Funcom har bevist at de kan, og når større investorer ser at de klarer det igjen ved den kommende Hypen, ja da vil jeg tro pengene blir kastet etter Funcom.

Hvis man også ser historisk på Funcom kursen og tenker på hvilken status de var i 2005 med tanke på inntjening, i forhold til nå, så kan man jo bare smile bredt og le av aksjekursen(?) :smiley: :smiley: :smiley:

1 Like

Du har et overordnet godt poeng, men…
Hva gjelder selskapets verdi satt i sammenheng med aksjekurs er antallet aksjer en vesentlig faktor.

2 Likes

Sant nok det ja. Posten var også ment litt ironisk :wink:

Oxford har en short gående i Funcom right? Hvor langt ned må kursen for at det skal bli en fortjeneste for dem?

Jeg ante meg det. Er man helt ny i gamet og stoler “blindt” på forum veteraner kan slike poster være en stor fallgruve. Nå er ikke kursen i funcom pt. i nærheten av å være en fallgruve ved en inngang nå slik jeg ser det, men prinsippet står.

Hva gjelder oxford har de antakelig profitt på dagens kurs, spørsmålet er når nok er nok og de kjøper tilbake. Short skvis kan være en fin hype booster, men den aktuelle short possisjonen er ikke særlig stor, så jeg mener den er av mindre betydning uansett hvordan man ser på det.

3 Likes

Under 3.4kr ca. 75% av shorten ble satt før 03.03 da kursen sto rundt 3.5kr

1 Like