Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Så vil det da si at Funcom har betalt royalty i form av warrents? på forhånd?

Det er up front delen, men avtalen er ikke kjent. Det er vanlig å både betale en up front sum og en andel av salget

1 Like

“Our Steam community is growing rapidly now that’re closing in on Early Access release. We just hit 30 000 members!”

1 Like

Noen som husker Starbreeze før/under lanseringen av Payday2? Hvor mange hadde de på sin Steam-gruppe?

Edit: Er 30.000 mye?

1 Like

drar seg til nå

Det var noen som la ut en oversikt over hva funcoms “konkurrenter”, dvs spill på topp 10 survival, har pr i dag. Da mener jeg den svakeste hadde over 100.000. Det er riktignok etter å ha vært ute med spillet en stund. Hva de ulike spillene hadde før release er det nok ingen som har statistikk på…

Meldingen tolker jeg slik at man konverterer 1/3 av warrants til aksjer for sannsynligvis å ha mulighet til åselge aksjene ganske snart. Men Mirador velger å ikke konvertere 2/3 nå. Det tyder på at de tror aksjen kan gå høyere senere.

1 Like

Noen flere som fikk med seg dette? Når den brøyt 3.40 nettopp var det en som flasha 800k på buy 3.39. Var der bare ett micro sekund, så var det borte.
Mens jeg skriver nå så kom det plutselig 1.3m på buy 3.39

2 Likes

4 Likes

Syns dette begynner å bli vanvittig, at den nå er i pluss når den var nede i 3,01. Hva skal til for at ikke kursen står mye høyere ved lansering og dagene etter. Det må våre at Jensen kaster kortene eller en utsettelse. Markedet har tydeligvis stor tro på produktet. Hva syns dere skal jeg kjøpe fler aksjer?

1 Like

Er mye tradere i aksjen, de setter fart kjøper på typisk 3.01 og selger igjen 10% høyere.

Morsom aksje

Fikk mld om ett salg er gått gjennom på 3,44, er den på tur høyt oppover ?

Stikker nå tenker jeg :wink:
Neida, lungt. Driver med litt såtrading, kjøpt 3.09, solgt 3.15, kjøp på 3,11 og så på 3,22. Småsummer, 10k av gangen

2 Likes

Driver og knasker på 3.45.

1 Like

De utøvde halvparten direkte etter at de fikk overført dem fra Conan LLC (1.565.000 warrants) i juni. Det var lockout på resten til desember i år.

Du kan for øvrig ha rett. Ser egentlig ingen grunn til å ikke utøve alle warrants nå som lockoutperioden er over? Selv om de mener aksjen kan gå opp bør det vel ikke være noe i veien for å utøve alt av warrants, med tanke på kursen?

Heftig da, solgte litt, men mesteparten med.
I bilen på tur hjem, oppdater da om det er store utslag

Jeg har solgt meg helt ut nå. Har fått høydeskrekk… Kjøper meg kanskje inn igjen på lavere kurs etter release slik som @holmes

7 Likes

Nesten fristende å selge litt til, får se i auksjonen hva stemningen sier da, satt noen SL nedover og langt noe på salg oppover

Mange som selger her syns jeg. Når jeg solgte alt etter griseemisjonen sa jeg aldri mer Funcom, men fristelsen ble for stor. Glad jeg gikk inn igjen over dobling på så kort tid😄Jeg mener det vi ser nå er stadig gode drypp fra selskapet og lysten på å sitte lengre bare øker. Spillet skal kjøpes og jeg gleder meg😃 Men lykke til alle sammen er vel bare jeg som kommer til å sitte over 31 januar her inne😱

4 Likes

Det er nok flere som sitter med en pott, vi skal vel alle selge etter dobling når salgstallene tikker inn :slight_smile:

4 Likes