Det som kan være spennende er å se hvordan ARk gjør det på Ps4. Eller er det sluppet der allerede? for vi vet jo hvordan Ark gjorde det på både pc og xbox.
Vært på ps4 lenge, solgte vel et par millioner om jeg ikke husker feil?
Ok, fant
Så de solgte 1 mill på pc ila en måned
1mill på xbox ila en måned.
og 1 mill på ps4 ila 2-3måneder
Alt jeg har sett om tall derfra så langt.
Ark hadde 1,5 millioner salg på Xbox i løpet av august 2016.
Preview Program Xbox: 16. desember 2015
Solgt etter 4 måneder: 1 million
Solgt etter 8 måneder: 1,5 millioner
For tynn og for mye skjegg til å være meg! pluss at jeg fortsatt har hår på hodet!
Ellers veldig lik
Ser forresten at Foowoo har hele 18! seere. Håper det kommer noen streamere med tyngde snart.
Og 17 av de 18 er fra Tekinvestor.
Er flere kanaler som streamer, men ingen over 20 seere-
Kom til å tenke på noe… Da Ark ble lansert på xbox var det gjennom Xbox Preview.
Og etter 8 måneder (1,5 mill solgte) var det fortsatt i preview.
Det var først i November 2016 at det ble åpent for alle spillere gjennom xbox insider program.
Jeg vil derfor anta at Conan Exiles vil kunne oppnå et høyere salg på konsoll i forhold til PC enn det ARK klarte det første året. Nå vet jeg ikke hvor stor andel spillere som hadde preview program, men tipper max 25%?!?
Han sa nå at han måtte vente til 1300 før han kunne streame. Funcom har nok bestemt dette
Lirik skal vel strømme idag også?
Så hvis vi sier omtrent halvparten av ark så blir det kanskje 4-500.000 på en måned på xbox?
Rettelse. Tror det tallet er for høyt.
Mulig 300.000 på en måned. Må vel si oss fornøyd med det
Det er korrekt, ble bekreftet igår.
EMBARGO til 1300, noen har countdown å greier. Bare småfiske enda da…
Når Lirik kommer på så havner CE lett i topp 5 spill på twitch.
Det vil skape en dominoeffekt, slik at andre streamere får mer seere. Blir spennende i kveld…
Ja blir fort opp i 30 000 seere som sist når Lirik streamer.
Jeg hadde heller sammenlignet % xbox salg vs pc salg for ark mot ce sitt pc salg. Har ikke alle tallene her nå, men det gir noe sånt som 100 - 150k på xbox første måned.
Nå skal det sies at Funcom slipper en stor utvidelse samtidig, så det burde være større potensiale.