Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

…Early Access…Beta… Jeg kan aldri få sagt det nok!

5 Likes

Jeg tror ikke Microsoft brenner mye kalorier på dette. Dette er et spill lansert i Early Access og Funcom er på ballen med en gang med fixes. De har mer enn nok med andre ting å jobbe med. Ikke så veldig lenge siden bedriften jeg jobber med fikk et hav av duplikate mailer inn via POP3 pga en bug fra microsoft sin Office 365 versjon. Jeg tror de har mer enn nok å fikse opp i problemene med det de lanserer selv.

1 Like

Skulle tro det: https://twitter.com/conanexiles/status/898117087230668800

Takk for link xfrox

Kam Stephens @kam_stephens
·
5t
It’s great on pc. It’s literally the first day on Xbox. They are different formats, and you encounter different problems.

2 Likes

Da jeg spilte wow wod i releasehelga så ble charen min bugga fast, stillestående, halvflygende i basen min… hele helga.

Når smågutter som Blizzard klarer å release sin 500ende ekspansjon i wow, og samtidig føkke opp så en hævv av spillere ikke fikk spilt de 2-3 første dagene, så kan jeg ikke si jeg blir veldig overasket, eller skuffet over at f. Eks Funcom også kan ha noen hickupps i starten.

14 Likes

Husker WoW tiden, husker til og med tiden før mounts kom. herregud så bugget spill det var, men det ble bedre :smiley:

2 Likes

Følgte ikke så mye med i dag, helt utrolig hvilke aksjonærer der er. Til og med tekinvestorer som skremmes til de grader. Dere har tydeligvis aldri prøvd spill selv hvis dere ble overrasket av problemene. Eneste jeg skulle solgt for var å komme inn lavere, synes det går akkurat som jeg forventet på forhånd. Funcom jobber bra, mange liker spillet. Helt topp! Utenom kursen da :stuck_out_tongue:

2 Likes

Er selv overrasket over hvor mange TekInvestor medlemmer som har solgt idag.! Selv LARSEN er fremdeles inne i Funcom :smiley: :smiley: :smiley:

19 Likes

Enig med du, både inne enda og overrasket over hvor mange som skriver de selger.

Men for å korrigere meg, noen har vært smarte og sett hva som skjer og fått kjøpt igjen billigere. Ikke bra for funcom kursen men bra for enkeltpersoner. Og vi har aksjer for å få mer penger til oss selv / familien. Men de som solgte i frykt har jeg to ord til. Statoil aksjer. :stuck_out_tongue:

Edit : og en kjekk fordel med at kursen ikke rase opp er at Larsen ser de positive aspektene! Kommer til å snu når han selger gjetter jeg, men han er ihvertfall ærlig om det og da er det greit nok.

4 Likes

Kan ikke skjønne annet enn at mange har dummet seg ut rett og slett. Conan selger som no. 9 nå.

4 Likes

Kan potensielt bli høyere peak i dag, uten massiv stream eksponering. Ikke f om jeg selger med tap…

Pokker 9 plass, er så dum att jeg synes det er bra jeg. :wink:

Har desverre ikke flere midler eller så skulle jeg lastet opp flere billigaksjer :weary::sleepy:

Det begynner å hjelpe på nå Halling :+1:

1 Like

Synes den kan holde seg der. Ønsker ikke mange nye før de har patchet litt mer. Men så er ikke jeg ute etter kurs 3 denne uken heller. Ønsker ett norsk mini EA, og om 10 år gjerne det nye EA. Men da må de nesten ha enda mer bugs og dårlig balanse skal de være som EA etter min erfaring haha

Det trekkes i dag ulike konklusjoner om andres valg som jeg synes er litt pussige. At man er sart, nervøs, kjærring eller dum og jeg vet ikke hva hvis man solgte Funcom i dag? Vel, jeg solgte 80% av mine Funcom-aksjer på morgenen i dag på ca 2,85 og det var ikke av redsel, tvert om. Min utfordring er at jeg er redd for å miste oppgang, heller enn å være redd for å havne i tap. Det kan lede til dårlige vurderinger der jeg blir sittende nedover, blind for de dårlige signalene. I dette tilfellet synes jeg det var gode indikasjoner på at kursen kunne gå nedover en del.

• Suksessen ved pc-lanseringen var så stor at markedsforventningen til xboxlansering var svært høy og dermed vanskelig å innfri
  • Ikke mulig å skape tilsvarende hype nå i det spillets innhold er kjent (ja, ny biome, men fremdeles er det samme spillet)
  • Lanseringssuksessen på pc bygget mest på forventning og god markedsføring (og kanskje nudity). Dette ga umiddelbar gevinst, mens videre utvikling har vist lavt spillertall som skaper usikkerhet om spillets egentlige kvalitet. Usikkerheten understøttes av dårlige reviews og av salgsperiodenes manglende evne til å booste salget slik mange forventet. Når da xbox-lanseringen opplever middelmådige og fallende reviews kan dette indikere en bekreftelse i negativ retning.
  • Utviklingen i går på TGS var heller ikke spesielt bra, igjen i lys av pc-lanseringen.

Det var ingen garanti for at jeg skulle treffe med mitt valg likevel, men jeg solgte og det var slik jeg ser det som følge av argumenter og ikke følelser og frykt.

6 Likes

Og i morra kan vi gjøre fin inngang igjen :slight_smile:

2 Likes

Det er så enkelt som at det er så mye usikkerhet at med mindre jeg VET at dette er veldig bra, så må jeg sikre litt. Med 2 barn og tight nedbetaling av gjeld så har jeg ikke mer enn 150.000-maks 200.000 på bok. Har fremdeles Funcom for 100.000 pluss litt

Hvis det er lagg på ca 3 dager på steamspy så kan det være lurt å gå inn igjen i morgen?

1 Like