Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Hei!

Husker du ikke hva du skrev for litt siden? Dagens fall i kurs spilte ingen rolle skrev du. Så kommer du nå like etterpå med dette? Du har kommet med mye bra på forumet,Det skal du ha☺Men dette innlegget synes jeg du kunne redigert bort en del av.

1 Like

Det mangler et par trinn i logikken min, så legger heller til de. :smiley:

Tidshorisonten min er Q1 eller Q2 2018, ikke neste uke. For den tidshorisonten betyr de siste dagers ørejokking ingenting.

Samtidig, jeg prøver å drive med litt ørejokking, dvs at jeg prøver å øke beholdningen min så billig som mulig. Jeg er ikke villig til å kjøpe noe mer på 2,30+ med den fundamentale informasjonen jeg sitter på i dag, men kan godt tenke meg å kjøpe mer på 2,10-ish. Kort sagt, skal jeg ha en større eksponering mot Funcom enn jeg har i dag, så må risk/reward være bedre enn den er på 2,30. :slight_smile:

1 Like

Nei jeg trader ikke Fun, men jeg tror CE kan bli utsatt til q2. Det blir i såfall en fin kjøpsmulighet… Er ikke så dum at jeg tror dersom blir skrevet her påvirker kursen! Du gjør tydeligvis det Kula…

Jeg skjønner det og det er jo en grei måte å tjene noen kroner på. Vi har alle forskjellige mål og strategier vi benytter. Men du motsier jo deg sjøl her. Når du hevder mange vil miste interessen osv…

Hevder mange vil miste interessen? Hvor har du det fra?

@kula Hvorfor er det motsigende? Det er jo flere her i tråden som blir kjempeoppgitt hver gang vi får en pump-and-dump i Funcom. Det er nok noen som har gått på en stop-loss smell i Funcom i dag. De som er i begge de kategoriene kan nok fort gå lei.

Tjah, hvis Funcom utsetter til Q2, men samtidig kommer med en releasedato, f.eks. 15. april, så tror jeg ikke det blir rare kursfallet. Funcom jobber mot en Q1-release, men etter erfaringene med xbox-releasen, så kommer de nok neppe til å slippe spillet uten at de er 110% sikre på at alt er stabilt og fint.

Spørsmålet var til meg. :wink:

2 Likes

Les hva Christian skriver lengre opp i tråden.

Når Funcom senest for noen dager siden så Q1 så forholder jeg meg til det inntil de eventuelt melder noe annet. Derfor synes jeg det var unødvendig av deg å gjenta det.

Funcom utsatte både Conan Exiles til PC og Xbox-releasen, så at man tar høyde for at full-lanseringen kan bli utsatt også synes jeg ikke er å overdrive. Husk på at Funcom bare startet med portingen til PS4 for noen uker siden. :slight_smile:

Ref: http://gameplaying.info/started-the-process-of-porting-conan-exiles-on-ps4/

in collaboration with the Coconut Lizard was started work on porting the Conan Exiles on PS4. Coconut Lizard helped the developers to port the game to Xbox One.

2 Likes

Kommer ann på øyet som ser :wink:
Kjøp deg opp og bli ferdig med det. Snakke meg om ørejukking :wink:

2 Likes

Jeg er egentlig fornøyd med det jeg har kjøpt på kurser over 2,30, så hvis kursen går videre opp nå, så får jeg bare sitte med dagens beholdning. Synes den tekniske analysen din ser ut til å ha flere sammenfallende faktorer enn min, så mer sannsynlig at den er rett. :+1:

1 Like

Fine kjøpsanledninger nå til neste oppside kommer, benytter anledningen til å prøvde på litt trading for å snitte meg nedover iallefall. Vi har jo sett dette før, lave kurser på ørkenvandring, så tar aksjen seg opp før noe planlagt lansering eller kvartalsrapport kommer ut, så faller kursen igjen.

En evt. melding / nyhet om hva de nye spillprosjektene er jo også noe som kan komme engang, men jeg er selv usikker på når dette potensielt kan komme?

1 Like

Skriver jo ikke her men må nesten bekrefte det Henki skriver. Det er 1 aktør som setter det igang. Så er det sikkert et tosifret antall som slenger seg på. Det er jo sannsynlig.

Det som er skummelt er om det er en person på TI som legger frem salgssingnaler og akkumulerer, for så å spre det glade budskap og samtidig planlegge dump om 5 timer.

Skummelt med forumringrever med stor innflytelse…

2 Likes

Jeg har ikke tid til å svare på dette nå. Du får svar i løpet av dagen.

Dagens funcom-handel summerat i ett albumcover

Det blir fint hvis noen har tilgang for å dele dagens bud/tilbud chart og handlemønster! Det blir da lett å forstå om dagens kursfall skyldes kursmanipulering og salg under budpris (mest sannsynlig!!!) eller bare gevinstsikring!

Mesteparten av handelene i dag har foregått på 2,30 eller lavere. Aksjen har mao falt på lavt volum ned fra 2,40 og så har resten av handlene skjedd her.
image

1 Like

Ja med TA så får du det svaret du vil ha, avhengig av tidsperioden du velger å se på.

For Funcom kan man like gjerne spå i Te-blader slik ståa er nå.

Aksjen har ikke falt pga lavt volum i dag.

2 Likes

Forskjell på å falle lavt volum og pga lavt volum :wink:

2 Likes

Takk for tilbakemelding Christian men var interessert i en annen diagram! Noen på TI hadde tidligere delt en diagram hvor man kunne se at en for eksempel hadde solgt bestandig langt under budpris og presset ned kurset! Det automatisk aktiverer stopplossere og følgende prisras!

1 Like

Shorten til Oxford er redusert til 0,69 i går. Va vel grunnene til oppgangen og salget idag

3 Likes