Tror du tar feil. Dette er ikke haugevis av småsparere. Dette er antageligvis 1 person. Dette har vi sett flere ganger i år . Samme mønster hver gang.
Dagens prisfall lå i chartet. Ser dere på tidligere historie så skjedde akkurat det samme før forrige oppgang. Ut fra chartet å tolke, så mangler den en eller to dypere bunner før den snur. Men vi får se om den faktisk kommer seg lenger ned, for er lite salgsvilje
Nettopp, da går vi for kollektiv massepsykose.
Merk at jeg ikke har noe beef med TA, eller whatever handel basert på tekniske signaler.
Men hvis du seriøst mener at dette er en kollektiv tvangshandling på vegne av hundrevis av NONer over det ganske land - og ikke samme kursbomber som har rævkjørt papiret siste halvår, da vet jeg virkelig ikke hva man kan si.
Annet enn at det er renspikket tøv. Og det tror jeg du vet inderlig godt.
nekter å tro at det er 100 vis av kunder fra NON som lemper ut aksjer for 7 mill idag. men uansett fyren har baller og tjener på det, men jeg synes ikke noe om den måten å trade på å bombe kursen til de grader.
Absolutt, så lenge ingen rokker ved opplegget fungerer dette hver bidige gang.
Men at folk her inne skal prøve "mange kunder i NON " kortet på dager som dette.
Bare WOW. Særlig når vi sågar har navnet på én som har vedgått å tegne kurs senest for få måneder siden.
…dette er i hovedsak samme stortrader, ja. Hva er poenget ditt?
Move along, nothing to see here 

Ok, da kan ikke jeg hjelpe deg.
Det er det samme hver gang kursen går ned. Hører lite av hylekoret når kursen går opp. Jeg skjønner ikke hvorfor folk bryr seg, dette er ørejokking. Hvis du ikke er inne i Funcom for å drive med ørejokking, så er det bare å følge den fundamentale analysen man har gjort og gjøre evt rettelser hvis kursen blir for høy/lav i forhold til denne. Enten fordi kursen endrer seg eller kursmålet.
Den eneste grunnen jeg kan se til å hisse seg opp her er hvis man da ikke hadde stop loss på 2,29 som man egentlig ikke ville at skulle trigges da. Hvis det er tilfellet, så burde man kanskje tenkt seg om før man la in stop-lossen?

Så du mener altså at majoriteten av nedsalget i dag ikke var samme stortrader?
Da kan ikke jeg hjelpe deg heller. Om det er Atle eller andre som leker vet vi jo ikke. Eller, kan hende noen vet men holder kjeft. Who cares.
Men at dagens action ble servert av én storkar er jo fucking obvious.
@Christian greit at traderne leker seg - det har vi blitt vant til. Jeg blir mer satt ut at folk skal ha andre til å tro på at NON-handelen i dag ikke er en stortrader.
Det kan være du har rett, det kan være du tar feil. Det betyr ingenting hvis du ikke driver med ørejokking selv.
Vel, om handlene på shareville er et mål på hva NONere gjør så ser det ut til at det er mange som kjøper og veldig få som selger.
Kan dog ikke skjønne annet enn at denne dumpen var mislykket (enn så lenge).

Tinvest, det er ikke ofte jeg er enig med henki, men dette er unntaket.
Du må ikke tenke at en fyr sitter foran laptop sin og trykker ut ordrer som en gal.
Dette går gjennom megler, noen små ord, så settes det i gang.
Vi har sett det før, og vil se det igjen.
Det spiller liten rolle, det skal finnes syndebukker, for det er greit å ha noen å skylde på når det ikke går som man vil eller man ble tatt på senga.
Det drives kurs manipulering i Funcom, som i de fleste andre mindre selskaper, det er sikkert. Men at dagens fall skal tilskrives en person, det blir søkt. Det framgår rimelig tydelig at så ikke er tilfelle, om man går igjennom dagens utførte handler.
Tenker at det kanskje er mer vanlig på børs enn mange tror. Her er eksempel på hvordan noen gjør det i STB med en utrolig mye høyere omsetning i dag:

** Tror de som har sittet lenge i NANO har følt lignende bevegelser der flere ganger siste året også.
Bye bye momentum.
Trodde verkligen vi var påväg upp nu igen men så kommer någon dumpass…
Det er bare dyktige småsparere med Non kontoer som har tatt gevinst.
Så, spørsmålet er hva slags effekt denne lille pump-and-dump-en hadde?
Jeg tror den er godt egnet til å få mange til å miste interessen ettersom folk ikke forstår bevegelsene og ettersom vi allerede er i en negativ trend, så øker det sannsynligheten for at vi skal videre ned.
Tolkningen er nok litt farget av at jeg godt kunne tenkt meg å øke mer i Funcom hvis risk/reward går ned, og på kort sikt, så er det bare lavere kurs som kan hjelpe på risk/reward. Jeg har en god slump penger i Funcom (for meg å være), men jeg bryr meg mindre om aksjen går ned 10% rent midlertidig, triggeren jeg venter på er full-lanseringen av CE i Q1 2018 (eller Q2 uten at det gjør meg negativ til aksjen).