Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Joel har også sagt at de scoper ned de ulike featurene om nødvendig. Noe som er ett grep for å treffe på tidsfrister.

1 Like

Investtech i dag:

10 Likes

Er det Haglund og co i Nordnet som gjør kursen sur?

Er jo ikke første gangen vi har sett dette skje fra en aktør i nordnet

Ante meg. Dumperen i NON har kjøpt mye i det siste. Vedder på at vedkommende er medlem her. Føler disse stuntene følger et kjent “TA-mønster”.

Men men, hver sin lyst og ryggrad.

3 Likes

håpløst når han NON tradern holder på sånn! skulle ikk forundre meg om det er samme fyr som ligger med 1 mill kjøp på 2,20

ja det er klart at folk meler sine egne kaker og bruker tekinvestor som en fin skueplass.

1 Like

ser de har kjøpt mye siste mnd, ganske mye som skal ut da mest sannsynlig

Vi må holde oss for god til person “angrep” og den slags.
Vi er i bunn av en pen stigende trendkanal og humpete er det i funcom.

At noen sikrer profitt må da være greit, selv om jeg må si meg enig i at det er surt å se en pen oppsving bli solgt ned på et par min. Men denne kommer, det er det liten tvil om.

3 Likes

Ikke sikkert det, tror det er en akkumuleringsfase, og at en pump and dump som flere advarte mot, dreier seg om enten flere aksjer, eller litt mere håndpenger atmed samme sum aksjer.
Tror ikke de ønsker å selge seg helt ut for å drive kurs bare, mer sette kursen der de ønsker og operere med sperrer. Litt kartellvirksomhet dersom du har nok kapital til å styre det.

3 Likes

for all del, lov å ta gevinst :slight_smile: synes bare det er synd på en måte

Tenkte jeg skulle kjøpe meg inn igjen men tror jeg rett og slett driter i det. Aksjen er pillråtten av aktører som vi ser idag. Ingen seriøse investorer som gidder å bruke tid på noe sånt som dette.

4 Likes

ja helt enig, gjennomsyra av kynisme og grådighet dette papiret.

Den handelen vi ser i dag er et problem - det er ikke normal sikring av “litt gevinst”. Det er ren kursbombing av samme aktør som har krystet aksjen i lang, lang tid.

Ingen vil dele sandkasse med sånne folk.

Det er akkurat det jeg har snakket om en million ganger ifht TA, men får huden full hver gang av tilhengerne. TA trenger en flokk med sauer, sauer er dumme dyr og lett å lure.

Investech sier kjøp, kursen går ned, kjøpsanbefalingen er basert på TA. Lite omsetning, kurs lett å styre. Mange sauer kjøper på TA “tips” , en luring selger og drar meg seg resten. Dette er min personlige mening, TA er TOTALT ubrukelig i enhver traderaksje med lav omsetning. Det funker nok bedre i Orkla og DNB

5 Likes

I Funcom har denne aktøren brukt TA med omvendt logikk for å loppe småfolket ja. Helt riktig observert.

Faktisk har det gått så langt at jeg nå blir mest trist når “bull-TA” presenteres her inne. Fordi da vet vi at dumpen kommer - slik den alltid gjør.

1 Like

Non har 80k kunder + og majoriteten om ikke alle er små fisker. Det er ikke en aktør.
Jeg må ærlig si at jeg liker det jeg ser, det er smart og det funker. Rein psykologi. Selv om jeg kunne ønske det var jeg som hadde baller nok til å selge det jeg har kjøpt fram til å går og satset på laver inngang.

Lite man kan gjøre med dette :slight_smile:

1 Like

En annen ting, mennesker er avhengig av å finne mønster, det ligger i vår natur, og beslutning av kjøp/salg basert på TA er noe alle forstår, slik at man kan støtte opp om beslutningen man tar som “rett”.

Og ja, det er klart at alle de små kundene til NON slenger seg på samtidig! :joy::joy::joy::joy::joy::joy:

1 Like

Men herre fred.

Dette er samme aktør med ca. samme sum vi har sett herje i månedsvis.

Du kan umulig mene dette er en kollektiv massepsykose blant NONer som agerer i perfekt symmetri.

Det blir for dumt.

1 Like

Dette er jo handel basert på TA, som jeg har sagt før du må slutte å sutre over teknisk analyse, for du har ikke skjønt det.

Kursen var nå oppe og testet 50 i RSI, den brøt ned. Helt normalt og et smart trekk av den som solgte 100k aksjer når den ikke klarte bryte gjennom 50 nivået.

Surmaga oppstøt hjelper lite, dessverre :wink:

Dette blir for dumt :joy:

Ha en fortsatt fin dag :kissing_heart:

1 Like