Konsoll 2017 er i gang. Bylos med presentasjon kl 13.

Satser på melding 1300 da… Hehe
Livestream 
28 tittare, jag gissar att 27 är från Tekinvestor 
Jag var tvungen att hoppa in och ut lite grann från streamen -var det nåt spännande som sades?
Mye av presentasjonen handlet om Conan Exiles, hva som fungerte og hva som ikke gikk som de hadde trodd og hva de lært av det. Jeg synes det er veldig fin kommunikasjon fra Funcom, ganske åpent og ærlig og lett å forstå hvordan de jobber, og de tar selvkritikk når det ikke går som tenkt og prøver å finne bedre løsninger.
Ok, ja jag hörde en del av det. Tycker Joel gjorde en bra figur!
Ikke noe nytt, men jeg blir trygg på at Funcom er en trygg havn nå og i fremtiden, de har lært det den harde veien men kommer seg fremover. De har en ydmyk tilnærming til hva som er gjort og en klar formening om hvor de vil og en formening om at det klarer de.
Det har blitt rolig i Funcom trådene, kanskje pga av lite nytt. Jeg antar at de fleste har solgt? Eller er det mange som meg som sitter og venter på fremtiden?
Jeg la merke til noen små ting som jeg ikke visste om.
- Patcher fremover nå kommer til å være “fullverdige” contentwise.
- Han bekreftet at microsoft og sony tar ca 30% cut. Samme som Valve.
- De kommer til å måtte kutte litt i planlagt content (fra community surveyen de gjorde) for å rekke release. Tror det er en fare for at dette kan bli upopulært om de kutter noe viktig. Om jeg skal tippe tror jeg de venter med siege systemet da det uansett hadde passet bra som et minispill/DLC sammen med en ny gamemode.
- De er veldig opptatt av at full release skal være den beste launchen noensinne fra Funcom.
- Tydelig at de lytter til mye av det som blir sagt på tekinvestor. “To skritt frem, ett tilbake” bl.a. er noe de vil prøve å unngå
Har økt i min langsiktige posisjon, men sitter å venger på fremtiden, så følger ikke med for mye nå. Tradingandelene er andre plasser
Jeg har fremdeles noe igjen i FC men solgte mye sist vi var på 2.60ish for å investere i andre caser, da jeg ikke tror det blir mye fart på FC før neste rapport. Har foreløpig vært et godt valg og mye av tapet jeg har hatt i FC så langt i år begynner å bli spist opp. Skal inn igjen i FC med en større post før Q3.
Jeg sitter rolig enn så lenge. Vurderer å selge ut noe for å kjøpe mer Nano. Men selger ikke på 2.20.Til de som siste tiden tydelig har vist at de ønsker billige aksjer. Noe som gjenspeiler seg i mange av innleggene.
Fin uppdatering -tackar 
Lever late dager mens jeg venter på launch 
Snitter meg stadig inn og har 160k flere aksjer enn jeg egentlig hadde planer om denne runden. Går vi under 2 blir det fort enda flere 
Hvem vil ikke ha billigere aksjer i et selskap de forventer leverer knallbra innen 6-9 måneder? “Hvorfor ikke kjøpe alt nå?” er det typiske svaret. Svaret på det er risk/reward vurderinger når man tar med hele porteføljen i betraktning.
… hva om kursen er 2,30 eller 2,70 de neste månedene spiller liten rolle. Faktisk foretrekker jeg å sitte på konstant underprisede aksjer. Det gjør det lettere å bare sitte på dem. Tror dessverre ikke det blir en mulighet i Funcom.
Jeg tror mange enda er lamslått av at Funcom ikke er en fiasko. Mennesker liker forutsigbarhet, dette er trolig for mye for de fleste. For de med mulighet til å kjøpe litt og litt får bra kjøpssnitt, samme som å selge litt og litt på vei opp gir bra salgssnitt.
Som jeg har nevnt også i det siste bærer dette forumet, iallefall i Funcom sammenheng, spekulanter som er kortsiktige og som i større eller mindre grad trenger saueflokker for ønsket retning av kursutvikling. Nå er det veldig rolig og det er i hovedsak fundamentalister som laster i det stille!? Disse har mindre behov for den slags støy, selv om feks @christian har tydelig ett lite ønske om noe lavere kurs for å kjøpe mer og snitte ned 
Patching en tar lengre tid og forhåpentligvis gir dette høyere kvalitet, noe Joel sa i dagens foredrag, de vi ta flere steg fremover enn 1 frem, 2 tilbake.
Jeg synes Funcom burde “si” at de tror på patch om 2 uker, hvis de reelt sett har tro på 1 uke, blir de ferdig før så blir publikum happy enn motsatt fall.
Hva mente de med dette?
Spillet har greit med features nå, hvis alt hadde fungert som det skulle, så dette tror jeg går helt fint, med tanke på at de har tenkt å komme med en expansion samtidig.
Det er vel ikke tekinvestor de hører mest på, men tilbakemeldingene fra brukerne. Er det noe som gjør folk forbanna (og gjør at de gir negative reviews med 100+ timer spillt), så er det når noe som har fungert slutter å fungere.
Angående xbox-lanseringen, så var ambisjonene for det tekniske langt over det de leverte iflg Q2-presentasjonen. Det har vært litt halvveis med patchingen i det siste, endel to skritt fram ett tilbake, så hvis de klarer å rette opp det inntrykket før lansering, så tror jeg mange kommer til å være happy. Inkludert meg som investor. 
[Xbox] Build has been sent for cert today! This patch includes content currently on PC. Lots of changes going in so making sure it’s g2g!
Det blir bra!