Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jeg tolket det som at alle nye features de nå slipper kommer til å være som de har tenkt å ha det ved release. Om de f.eks implementerer sorcery vil de slippe den ferdige versjonen, og ikke bare små deler av det. Et eksempel på det motsatte kan være hvordan avatarer ble med i første EA versjon og en mulighet til å forsvare seg mot de først kom noen måneder etterpå.

Det er jeg enig i, men etter community surveyen kom de med ganske store lovnader som mounts, sorcery, the purge, settlement system og sieging. Om de blir tvunget til å droppe noen av de viktigste punktene for å rekke release vinduet tror jeg det kan bli dårlig tatt imot. Om de finner på å legge det til i form av en DLC senere tror jeg det kan bli veldig dårlig tatt imot.

Det var vel mest ordlyden jeg tenkte på. Jeg fikk inntrykk av at en del av formuleringene var lånt herfra :smile:

2 Likes

Aha, det var faktisk en av kjepphestene mine, at de ikke burde komme med masse nye features ved launch, og på den måten redusere teknisk risiko.

Godt sagt, men hvis det kommer som en gratis DLC etter lansering, så er det faktisk bare en god måte å promotere spillet på. Forutsatt at spillet virker komplett nok ved release. Vi får, se, av disse featurene så tror jeg The Purge er den vanskligste biten å implementere. Synd hvis den blir kuttet. Det er en av de mer interessante featurene, men det kan godt hende den bare ikke fungerer.

Det hadde jo vært ganske morsomt hvis det var tilfellet. :smiley:

1 Like

Joel sa på stream før 16. aug å tvilte på at mounts ble med i expansion 16.08. Etter dette har vi vel ikke hørt noe om mounts(ikke som jeg har fått med meg) . Derfor tror jeg vi kan bli tatt på sengen. Plutselig er mounts på plass…

Jeg synes det er slik de skal jobbe, hvis de lover for mye så blir det normalen, og hvis de ikke da innfrir så blir det lurveleven… Jeg kommer hjem så fort jeg kan, istedet for hjemme kl 4. Ro i heimen…

Ifht free expansions osv. Hvis de hadde levert CE som det først kom, så kom all negativ tilbakemelding om problemer osv, så hadde Funcom kommet på banen “Guess what, free expanision for all”. En slik tilnærming gir de iallefall litt spillerom. Positive overraskelser er gull, negative slår fryktelig dårlig an.

Skal man tolke det joel har sagt idag så kommer de ikke til å legge til features før de funker uten massive bugs. Så jeg tror vi får mounts når de er implementert på en måte som gjør at folk ikkke klager :smiley:

3 Likes

Det er EA. Antall spillere vil svinge mye. Om det er alt så er Funcom virkelig i rute!

Jeg tolket det som at de skal ikke implementere deler av en feature som gjør at de får mange klager siden folk tolker det som endelig løsning, dvs vente til det er mer utarbeidet, Joel sa også at de etterhvert nå begynte å få bedre respons på patchingen. Henger vel sammen med at de i begynnelsen tenkte at de kunne knuse noen egg for å lage omelett: noe som allerede fungerte greit ble først ødelagt eller tatt bort når de la til noe nytt, før dette igjen ble fikset i neste patch, det var riktig ut fra et utviklerperspektiv, men ikke utifra spillerens perspektiv.

1 Like

Du følte deg tydeligvis truffet.

Hvorfor ikke kjøpe alt nå skriver du.

Det finnes aksjonærer her inne som sitter med 80-100% av portefølljen sin, i Funcom. Noen med snittkurs over 4 kr… Selv om de fleste har snittet seg godt ned siste tiden. Noen har kanskje ikke mulighet til å fylle på mer selv om det er billige aksjer å få kjøpt. Andre igjen ønsker kanskje ikke å ha mer av porteføljen sin i Funcom enn de alt har. Så har vi de som først har kommet på banen i løpet av sommeren. Vil tro de aller fleste av de har snitt på under 2.5.

Da du så hevder at det spiller liten rolle fremover om kursen er 2.3 eller 2.7 så blir det feil.

En aksjonær har 400k med snittkurs på 2.4 som han selger til 2.7. Han vil da sitte igjen med en gevinst på 120k. Grei gevinst det vel?

3 Likes

Poenget var vel hvis man tror kursen er 6 kroner i februar og har tenkt å sitte med aksjene til dette uansett, spiller det liten rolle hva kursen er i mellomtiden når du uansett ikke skal selge. Dumt å selge på 2.7 hvis aksjen er verdt 6 kroner.

2 Likes

Om den går til 2.7 i nærmeste fremtid kommer den alltids ned igjen slik at en kan få billigere inngang, var mitt poeng. Det kom vel dårlig frem i innlegget. Tviler vel på om det her noen her som tror Funcom står i 2.7 ved full lansering i 2018.

De har problemer med mounts, så det gjenstår å se når dette kommer inn i spillet.
image

Når det gjelder utvikling, og det å kutte ut enkelte features, er det en del av greia når de utvikler på den måten de nå gjør (Scrum). Da leverer man i tide, og kutter heller ut noe for å rekke det.

3 Likes
1 Like

Min erfaring er at det aldri er dumt å selge med gevinst, spesielt Funcom. Man får kjøpt til lavere kurser senere en gang, og om det ikke kommer er det mange andre aksjer å handle i. Hittil har jeg aldri tapt på å selge Funcom, bare på å kjøpe på impuls. Samtidig må man ha tilliten til aksjen så man tør å kjøpe når aksjen er lav og mange sier at dette går til helvete. :slight_smile: Gjøre litt motsatt av stemningen kan man si.

9 Likes

Synes salgslistene ser tynnere ut om dagen?! Shorten krymper gradvis. Hvem vil kunne jobbe kurs ned etterhvert og tjene på det uten shorten?

1 Like

Synes det ser ut som kursen gradvis går nedover?
image

1 Like

vanskelig å si, men har en følelse av at det snur snart!

Veldig lite volum den siste mnd, med unntak av når ASK lekte seg.

Ja, kan inte minnas sist det var så låg volym som idag?

mange banker er ikke uppe å går idag, så mange som ikke har fått kjøpt/solgt i noe som helst papir

Det var jag inte medveten om -tack för info!