Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jævela glad jeg solgte og slutte å følge med. Har tatt opp programmering og fått begynt å trene igjen. Sitter igjen med 3k som jeg henta på 2,30. Faller den noe særlig under 2 så tar jeg kanskje litt igjen igjen. #Parkometerpenger

Spilte World of Warcraft religiøst i 1,5 år back in the day, men de månedene jeg var klistra til traderen på mobilen er de mest bortkasta jeg noensinne har hatt. Blir kjekt på skatten neste år da. : ) Siden jeg har tatt tapet så føles det vel ut som en gevinst. litt som å finne penger i vinterjakka :smiley:

15 Likes

#OSEBX index will be reweighted on 1 Dec. We estimate BDRILL, BWLPG, EVRY, FUNCOM, NOFI, QEC and TRVX will be added. No companies removed.

18 Likes

Gode nyheter.

1 Like

Var det ikke snakk om dette her inne før? Og noen sendte en mail til børsen og spurte, men de infridde ikke kravene til å komme med på OSEBX?

Det var OBX. Og de innfridde kravet om topp 20 omsatt, men visstnok ble de ikke tatt inn på OBX fordi det ikke var nok aksjer til låns for shorting i markedet (i følge Oslo Børs selv).

3 Likes

Kanske det vore på sin plats att lätta upp stämningen med en klassisk CE-stream bingo?? :man_dancing:

Edit: Jag har dessvärre dålig tid idag, om nån annan känner sig manad är det :+1: :wink:

3 Likes

@h3nk1 Hva vil det si i praksis at fun blir flyttet til OSEBX? Mener det ble diskutert at index fond handler mer av aksjene på OSEBX?
Andre fordeler?

DNB Markets-strateg Paul Harper om at hovedindeksen på Oslo Børs, OSEBX, skal rebalanseres 1. desember, noe som typisk kan medføre økt handel i selskaper som kommer inn på indeksen og det motsatte for eventuelle selskaper som tas ut.

Harper anslår at selskapene som kommer inn på listen denne gang er Borr Drilling, BW LPG, Evry, Funcom, Norwegian Finans Holding (Bank Norwegian), Questerre Energy Corporation og Targovax. DNB-strategen tror at ingen selskaper går ut av indeksen denne gang.

4 Likes

Ingen Joel!! :scream:

10 Likes

10 min til stream starter! :grinning:

4 Likes

Joel Bylos er syk? På tide å øke shorten!!1 :moneybag::moneybag:

2 Likes

We’ve patched Xbox! Right now, in fact! Patch notes in the picture below. https://t.co/CG25ZcONtQ

@christian, skjedd noe på reviews siden sist?

1 Like

1 mnds oversikt over omsatt aksjer (antall * kurs)

bilde

3 mnds oversikt

bilde

4 Likes

Spørsmålet mitt er hvor blir det av aksjene?

1mnd
-1,37
-2,18
-4,56
+3,69
+0,14
Totalt -4,28

3mnd
-21,7
-7,9
+1,16
+0,3
+4,1
Totalt -24

Hvor mye meglerhusene omsetter er jo egentlig ikke så interessant. Utenom for meglerhusene da, spesielt NON som må tjene grovt.

Tipper at denne oversikten ikke får med seg alle NMBR handlene

Jepp, også viser den jo bare topp seks, sortert etter tradingvolumet, ikke nettovolumet, så det mangler derfor endel meglerhus med nettokjøpere

:point_up::sunglasses:

14 Likes

Heldige med den, @Larsen

Hva blir det neste kursmålet ditt?

Jeg tipper sluttkurs en av dagene i de neste ukene blir 2,68

Welcome back Larsen! Fikk ikke med meg «forseelsen», men uansett kjekt å ha deg tilbake. P.S…kunne jeg ha bedt om at du ikke spår kurs under 1.70 denne gang :joy:

4 Likes