Da er 1 av 3 potensielle triggere i boks.
Spørs det bare om Q3 overrasker og om shorten dekkes inn.
Da er 1 av 3 potensielle triggere i boks.
Spørs det bare om Q3 overrasker og om shorten dekkes inn.
Hovedindex & kvällsstream -är upplagt för en grymt bra fredag! 

Og om de som handler i indexen er litt oppegående så starter de nå på disse komiske nivåene
Kjøpte litt mer nå og legger resten på 2.00.
Hvor stor omsetning kan man forvente om alle indeksfond på OSEBX skal ta inn Funcom i porteføljen?
Var det disse tallene ABG nevnte i det dokumentet som så vidt så dagens lys her om dagen?
Det er korrekt. Det var et estimat fra ABG om Mnok de ulike fondene måtte inn med.
De samme estimatene som var når Nano gikk inn i indeksen i juni. Hadde null å si for kursen. Funcom må nok levere over tid for at kursen skal opp nevneverdig.
Jeg sitter tungt inne i Funcom og håper på en re-prising iløpet av neste år.
Likevel må jeg gjøre oppmerksom på at ut og inn av en indeks har liten betydning for kursen.
Indeks fondene må ikke kjøpe. De skal følge indeksen best mulig. La oss anta at total markedsverdi av alle selskap i indeksen er 2000 mrd. Anta videre at du som indeks forvalter velger å ikke kjøper Funcom. Selv om aksjen dobler seg vil du knapt merke det i din såkalte “tracking error” (forksjellen mellom din avkastning og indeks)
Enn når FC går 10 gangen? 
La oss håpe det.
10 gangen gir fra 600 mill til 6mrd Det vil si (alle andre aksjer er uendret) fra 2000 til 2005,4 mrd.
Dette er 0,27%, ikke helt ubetydelig. Så var det sannsynlighet for hendelsen + at det skjer nok ikke over natten.
Dersom jeg var indeks forvalter ville jeg muligens bekymret meg mer for Targovax. Her kan resultater fra en studie gi enorme utslag.
indexforvaltere tar ikke avgjørelser, de følger indexen 
Det er for enkelt. Alle kan ikke kjøpe 1 desember, og samtidig selge litt av alle andre aksjer i indeks.
Normalt handler man over tid. 2-3-4uker
Ser ikke ut som det er noen som handler idag i ihvertfall.
Forrige gang Funcom ble tatt inn i indeksen, så skjedde det heller lite. Det er det fundamentale som styrer hvor aksjen skal. Hvis Funcom med Q3-tallene viser at de kan levere, så vil opptaket i indeksen kanskje få litt å si, men for å være ærlig, det er mer signifikant at en fra forumet kjøpte 3% av selskapet nylig. 
Kan du dele hvem dette var på insidertråden? Forresten, tror jeg kom på hvem du mener - samme karen som gikk inn i SB før den tok av?
Jah 8tegnblablabla
Pft, hva kan vel han om spillaksjer 
Han har vel fått med seg at man skal kjøpe når aksjen er billig og selge når den er dyr, imotsetning til flere her, bla. meg