Han mener nok Starbreeze AB @drdr
Takk for det🤘
Battlerite har gått f2p. Ser ut som at spillet har fått 1 mill nedlastninger på en helg. Synd Funcom kvittet seg med aksjene i Stunlock…
Funcom var tomme for cash. Tror det var greit de fokuserte på eget hus først.
Stemningen i Funcom i dag er det man kan kalle avventende. Det er ingen klar trend den ene eller andre veien. Alle venter på Q3-tallene og guidingen for Q4 og videre.
Tror dere vi får noe mer informasjon fra Funcom enn det de allerede har gitt angående SWL og CE? Dvs om AO, AoC og de nye spillene de har planlagt?
Jeg tror ikke vi får vite noe om nye egenutviklede spill. Men at vi får vite noe om Bearded Ladies samarbeidet tror jeg er sannsynlig
Blir spennende å se hvor mange som kommer tilbake til CE etter dagens patch å wipe(delvis).
@Kalleklovn jeg vet de lagde poller på hva som skulle wipes osv. Vet du hva utfallet ble? Har de skrevet om det noe sted?
Meget avventende. Jeg er spent på hva som skjer når tallene slippes.
Alle vi som følger aksjen venter at det blir særs gode tall sett i forhold til selskapets historie, så det er på et vis bakt inn i aksjekursen allerede. Det jeg mistenker, er at finanspressen ikke har like stålkontroll, noe da kan gi noen saftige superlativer i overskriftene.
Who knows. Blir spennende ihvertfall 
Pollen her på forumet viste et stort sprik i hva som er forventet for Q3, så kan ikke si meg enig i dette utsagnet.
Jeg klarer ikke å finne denne pollen. Men at det blir brukare tall på bunnlinja sammenlignet (etter det vi vet de har gjort av salg) med hva Funcom har prestert tidligere er da vel de fleste enige i? (Ser da bort fra noen av fantasitallene det drømmes om på HO).
Pollen ble gjort på inside-delen av forumet, dette ble resultatet:
De fleste tror på positive tall, men med EAT (egentlig EBT) på 500-1000 TUSD, så blir det mest sannsynlig negativ cash-flow, noe jeg ikke ser på som et positivt resultat, og det er 42% som mener det blir så dårlig, eller dårligere.
Ok, takker for info.
Ikke at sånne poller sier “alt” om hva folk synes, men jeg synes denne viste større sprik enn det jeg hadde forventet. Sammen med den over så var det poller for Q4 og Q1 2018 her, og de hadde ikke samme store spenn i forventet resultat.
Stiller meg litt pessimistisk ifh. aksjekursen, selvom vi får en god rapport så er jeg usikker på om det vil løfte kursen noe signifikant… Må nok et par blå rapporter til før det blir en stor endring… Har jo sett hvordan det har gått til tross for gode nyheter gang på gang… Håper jeg tar feil 

Står klar til å mer enn doble i Funcom. Sa vel at jeg egentlig skulle inn rundt 25 nov. Har visst tjuvstartet litt. Men mine håp til ny info i denne presentasjonen er små. Litt blir det nok, men smårips. En nedgang mellom nå og 25 nov venter jeg av psykologiske ‘Er lei av å vente’ årsaker. Men evt litt skuffende tall kan være katalysatoren som får nedgangen igang. Eller lavere volum etter spiken onsdag, altså det vanlige. Julerallyet i Funcom kommer tidligere og tidligere hvert år. Sjekker noen datoene? Mener oppgangen startet 3-4 desember eller noe sist.
Jeg tror mye av nedgangen kan komme fort ved skuffende tall. Det blir fort et stop-loss-krakk.
Julerally har vi vel ikke hatt siden 2013 Morti, om jeg ikke husker feil?
Tror på litt bedre Q3 tall enn flertallet her. Men om det slår til så er det jo ikke sikkert det gjør utslag på kursen. Om finanspressen derimot skulle slå til med overskrifter som: Stort overskudd i Funcom, eller lignende. Kan det kanskje gi et løft i kursen. Jeg tror heller ikke at vi får noen store nyheter i forbindelse med Q3 presentasjonen.
Svarene får vi i morgen.
Hvis Funcom får et bra Q3, så tegner det i såfall til det beste årsresultatet for Funcom noensinne, selv med et slapt Q4.
Er overall fornøyd med hvordan Funcom 2.0 har gjort ting, men det ene jeg er misfornøyd med er hvor lite info de gir ut til spillerene sine.
Bare å ta patchen som skulle kommet ut i dag. Enda ikke kommet og 0 info ang. Den. Burde bruke steam sitt forum til å dele info siden alle må bruke steam for å spille spillet, eller bruke bloggen til spillet.