Jeg håper på at de skal klare et årsresultat på 100 mill eller mer. Men det er jeg langt fra sikker på at de klarer. Da må de nok selge mye spill under julesalget samt at SWL sesong 2 starter opp før jul, men det er vel neppe sannsynlig.
Etter min beregning, så ender de rett over 10 MUSD etter Q3, men jeg tror det blir 0 - 1000 TUSD i Q4, så jeg har ikke noe særlig tro på 100 MNOK i årsresultat.
Kan hende du treffer bra med din beregning på Q4. Men et årsresultat et sted mellom 70-100 mill er jo noe vi bør være godt fornøyde med.
Utsatt til i morgen
Må flire litt av min egen kommentar der, den kom ut mye mer skråsikker enn jeg er. Det skal jo ikke mer til enn at de har solgt 50k ekstra kopier på xbox, så ender vi på totalt 11 MUSD hittil i 2017, ikke 10 MUSD som jeg antar. Vice versa, hvis selger 50k færre kopier på xbox. 
Jeg la merke til det men unnlot å kommentere det
Er jo en del usikkerhet ut å går spesielt når det gjelder spillsalg ut året. Kan de klare å få polert X box versjonen for de verste bugsa, unngå at den krasjer bla… Så kan det fort bli solgt 50k kopier mer. Om de derimot ikke gjør særlig fremskritt vil det jo slå andre veien så klart.
Vi har noen spennende uker og måneder foran oss 
Den generelle stemningen her inne om dagen når det kommer til ståa i Funcom er begredelig dårlig. Jeg leser innlegg etter innlegg der stemningen er litt sånn her.
Det hjelper ikke kursen nesten uansett hva Funcom kommer med av resultater, ett godt Q3 er innbakt i kursen allerede. Q4 blir nok ganske dårlig, Q1 2018 blir nok like dårlig. Nye spill blir nok ikke lansert ennå, nei vi må nok vente en god stund før vi får vite noe om det.Etc,etc…
Ja kursen er bedriten om dagen, ja ting tar lenger tid enn vi skulle ønske.Ja det er mere enn ok å være nøkteren til ett selskap. Men har du kjøpt aksjer i Funcom for å ri CE full lansering, ja smør deg med litt tålmodighet. Det er fremdeles mye innhold som skal inn i CE før full release, alt dette skal inn i god tid før release slik att Funcom har tid til å plukke bort bugsa. Så jeg mener det er mye å glede seg til i tiden frem mot jul og utover i Q1.
Er det noen her inne som er flue på veggen i styrerommet til Funcom? Vi vet INGENTING om hva som rører seg i den innerste krets hos Funcom. Nytt spill kan bli annonsert i nær fremtid, kursen kan være noe helt annet i morgen. Dette fordi det er ingen som vet hva de 350k som har lastet ned SWL via Steam, legger igjen av penger i spillet.( rundt 350k tom 30/9?) Ingen vet heller noe om hvor fort inntektene dropper hos dem som lastet ned via Funcom sine sider.
Mye av dette får vi svar på i morgen, mitt bett er att SWL kommer til å sjokke markedet. (Markedet forventer jo ingenting det ser vi jo på kursen).
Mye bra info blir gravd frem av ulike forumdeltagere her inne, men dæven det er gravølstemning her inne gutter. Håper dette kan snu litt i morgen, kanskje vi kan børste støv av ein go sjampis til helga.
Når blir tallene lagt frem i morgen?
Funcom will present its financial result for the Third
Quarter of 2017 on Tuesday 14 November 2017 at 20:00 hrs CET.
The presentation will be held in English on Twitch by
Rui Casais, CEO of Funcom, and Stian Drageset, CFO of Funcom.To watch the presentation please visit the Funcom Channel
on Twitch https://twitch.tv/funcomFor questions, please contact us by email at:
investor@funcom.comThe Third Quarter 2017 report will also be made available
just ahead of the presentation on the company’s website at:
https://www.funcom.com/
Så, litt før kl 20:00 i morgen 
Bra opplegg egentlig, så får markedet god tid til å fordøye rapporten før børsen åpner dagen etterpå.
Hvis man utvider begrepet litt er jeg sikker på at både i fjor på denne tiden var et godt tidspunkt for å øke eksponeringen i Funcom, og i forfjor på denne tiden. Jeg kjøpte begge gangene. Og gjør det samme i år. Alle gode ting er tre? Eller 4, 5, 6 julerallyer jeg kan huske i Funcom. Tror det har vært mange. Og hvorfor ikke i år? Men hysj! Må kjøpe mer før jeg snakker om julerally. Jeg skal la dette ligge for nå 
Heh, jeg tror du har morgendagen eller så kan du vente til rundt nyttår 
Ja da er jeg med.Så skal ikke si mer om det før du får lasta ferdig, hehe. Får kanskje begynne å sende pm om slik kursdrivende info,hehe.
I fjor på denne tiden var ikke så bra. Var vel mest sidelengs som nå. Det begynte ikke ta av skikkelig to-tre uker før launch?
Men det var en liten oppgang i desember på 0.20-0.30 øre eller noe hvis jeg ikke husker feil, mellom 1.40 og 1.70 eller noe.
Nja. Lavest er lavere enn lavt 
Nyttårsrally er også godkjent. Vi er over 3 før nyttår. Om det kommer i ett rally eller ei vet jeg ikke, men jeg føler meg sikker… 
Mhm, ikke som nyttårsrallyet 2012 når aksjen dundret opp til ca 17 kr. 
… med veldig mye færre aksjer 
Var ikke presentasjonen på kvelden for Q2 også? Men fikk vi ikke tallene på dagtid samme dagen?
Var det samme for q2 som nå for q3…
Så tallene ble ikke lagt ut på nettsidene til Funcom før kl 20.00 på kvelden?
Ikke før etter stengetid nei.