Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Bare spekulasjon, men vet vi om de har betalt ut alle pengene til bearded ladies? De kunne ha satt det som kostnad i Q3, men ikke overført (alt).

1 Like

Enig med @Oilimp - takk for at du gidder å forklare oss dødlige og så er det fint å høre edrueligheten din og dine tanker om hva tallene faktisk betyr for selskapet.

1 Like

Hva driver PAS med? Kjøper først og selger billigere?

De rister i Funcom treet for å skremme ut nervøse småaksjonærer…håper jeg😰

1 Like

Rart de ikke nevnte det når de fikk spørsmålet om hvorfor Short Term liabilities økte i såfall?

Hva sa de det var da?

De nevnte royalty og ferie såvidt jeg fikk med meg. Har ikke tid til å dobbeltsjekke akkurat nå, det kommer i Q&A sesjonen på slutten https://www.twitch.tv/videos/201246156

Hva mener du med ferie?

At det fortsatt ikke var betalt ut feriepenger? Det pleier jo å komme før q4 hos meg i hvert fall

Hadde du giddet å spørre Funcom? Jeg er enig, svaret vi fikk henger ikke veldig godt sammen med økningen.

[email protected] legit spørsmål det

Vi kan vel samle noen spørsmål så kan jeg sende i kveld, noe annet vi lurer på?

Jeg har ikke solgt noe, men det vi ser idag er nettopp hvorfor jeg skrev den kommentaren. Og jeg er fortsatt like forvirra av kursen. Men den kan fortsatt gå i pluss i dag, bare å krysse fingrene.

2 Likes

Så vidt jeg husker sa han at de betalte ut feriepenger i Q2 og short term liabilities i Q3 inneholdt derfor mer feriepenger enn i Q2. Er vel uansett små summer i forhold til royalties.

1 Like

Mente de at feriepenge avsetningen hadde økt, eller at den posten i regnskapet inneholdte feriepenger og royalties?

Rent regnskapsteknisk blir jo feriepenger for 2017 balanseført som forpliktelse gjennom hele 2016.
Alle feriepengene blir utbetalt i mai 2017 og ført over resultatregnskapet som lønnskost.
Avsetningnen tatt i 2016 blir da “smørt” utover mai/juni/juli for å fordele feriepengekosten over de tre månedene hvor mest ferie blir tatt ut.

2 Likes

Så kommer jag också ihåg det

2 mill på kjøp på 2.17 :slight_smile:

Noen som har estimert royalties i q3? Det er vel noe under 5% av brutto til epic og så noe for Conan ip

Med 10% for Conan og 3% for Unreal, så har jeg estimert 450 TUSD for Q3, da har jeg justert salget for å treffe med oppgitt revenue. Langt fra økningen på 1300 TUSD som vi ser vs Q2.

1 Like

Helt tydelig at det er ønsker om å holde kursen nede. Da den sto i 2.25 så ble det bare fyllt på med aksjer llike kjapt som de ble omsatt. 2.21 nå.

2 Likes