Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Egentlig ikke så rart dersom min spekulasjon er korrekt og ditt estimat stemmer og vi regner ut hva feriepengene utgjør kan vi i hvert fall få et minimumsestimat for bearded ladies dealen

Altså, de har belastet dette direkte som en operating cost, men ikke faktisk betalt ut pengene? Jeg synes det høres veldig rart ut.

Det er vel i så fall ikke mer dramatisk enn at de mottok faktura i q3 og betaler i q4.

Hva mener du det er da?

EDIT 2

Jeg heller til at du har rett her

image
Iflg mine beregninger, så skal det i såfall være 447 TUSD som ble nedskrevet/betalt av STL i Q2, og økningen i STL i Q3 fra andre ting enn royalty var på netto 978 TUSD.

PS: regnestykkene mine for Q3 går ikke helt opp, det er fortsatt 4-500 TUSD som jeg ikke helt kan forklare i endrede inntekter fra kvartal til kvartal, så det er garantert noe feil med tallene her, jeg vet bare ikke hvor mye. :wink:

1 Like

Genialt om de har gjort det sånn. Løfter Q4 litt og senker Q3 litt. Ser jevnere ut på papiret :slight_smile:

1 Like

Under posten “General and administratve expenses” har det i løpet av de siste kvartalene vært; TUSD 910 i Q1 (justert til TUSD 2,390 i Q2 rapport), TUSD 1,083 i Q2, og TUSD 2,237 i Q3. Kan det være en del av dette som utgjør Bearded Dragon? Det som direkte gjelder CE og SWL bør vel ha gått under segment P&L og resten på booka som investering?

Ref: “Segment profit (loss) is measured as revenue earned less personnel costs and other operating costs.”

Eventuelt kan det delvis være booka på other activites? Her har inntekten vært ganske jevn, mens det er booka tap på TUSD 400 fra Q2 til Q3.

2 Likes

Interessant, cash flow tyder på en kostnad på rundt 800 TUSD og her finner vi en økning på 1150 TUSD. Ja nye lokaler og de bygger opp selskapet, men det er jo en veldig drastisk økning.

Tror vi kan anslå at investeringen trolig ligger rundt denne rangen 800-1100 tusd.

Ekstra kosten for de nye lokalene kom i Q2.

Mener å huske at dette stemmer.

De betalte depositum i Q2, men det er ikke en kostnad. Uansett kan vi være enig om det ikke kan forklare økningen.

Dette er helt presist. Så da:

IMG_0434

1 Like

Blir mere spennende å se hva de får ut enn hva de har putet inn i bearded ladies dealen :slight_smile: Nå har de ikke noe å tape ihvertfall da investeringen er gjort å det ikke er bokført som noen verdi.

1 Like

Det er mest av akademisk interesse og litt for å se hva resultatet hadde vært om det ble ført på en annen måte. Folk ble skuffet over rapporten, delvis på grunn av en teknisk detalj.

1 Like

Jaja skjønner det. Det som var litt meningen med mitt inlegg var at vi som sitter som langsiktige vil få igjen for denne teknikaliteten…

1 Like

Hva mener dere egentlig med dette? At en aktør handler med seg selv for å manipulere kursen opp/ned for å tjene på det? Dette er vel ikke lovlig?

Når volumet er høyt i Funcom, så finner du veldig ofte NON/PAS som de med størst handel, og gjerne på motsatt ende av nettokjøpsstatistikken.

Nei, det er det vel ikke, men hvis du bruker den ene kontoen til å kjøpe og den andre til å selge, og ikke kjøper/selger fra deg selv, så er det vel lovlig?

Btw, jeg sier ikke at NON/PAS blir kun brukt av en person.

Nei altså. Vet ikke hva jeg skal si - blir litt tabu her inne. Men at det er én aktør som har herjet med kursen i godt over er halvt år er utenom enhver tvil hvis man har fulgt med på handelen.

7 Likes

Katta er ute av sekken og ny ørkenvandring. Tror ikke noe nytt skjer med kursen før til julesalget. Tror fort det kan gå ned mot 1,80. Isåfall er det helt ufattelig når funcom leverer OK de siste 3q.
Men det er noen aktører som styrer ballet og da blir det vanskelig

4 Likes

At de har levert bra de siste 3Q betyr ikke at de vil levere bra fremover.

Jeg tror grunnen til at aksjen ikke har tatt av er mangel på informasjon om nye prosjekter.

CE vil forhåpentligvis fortsette å bringe inn penger, men det er vel flere enn meg som er bekymret for at Funcom fokuserer for mye på CE og for lite på nye spill.

3 Likes

De holder jo på med et nytt spill i samarbeid med Bearded Dragon as we speak.

Og har meldt et nytt Conanspill.

Sukk

Jaja. Aksjene er låst ned i kisten det neste halvåret. Det blir ørkenvandring på lavt 2-tall.

2 Likes