Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det syns ju ganska tydligt att så fort volymen ökar så är det väldigt lätt att aktien bara åker upp på ren hype.

Därför har jag stor tro på en kurs över 5 igen :wink:

1 Like

Høyere topper, høyere bunner
image

Økende volum, økende RSI

Er nesten så man skulle tro vi kom til å få et skikkelig Funcom-rally.

8 Likes

“nesten” :slight_smile: Får vente og se. Nå som vi ikke ligger over 2,30 lengre etter store nedsalg er jeg usikker på om 2,30 brytes denne gangen heller. Håper på det da.

IMG_0544

12 Likes

Jeg tror at shorten og de som stod bak den og ikke minst metodene de brukte gjorde at en del gav opp og/eller investerte i noe annet. Når den shorten ble svært liten kom oppgangen. Nå kan også større fisker kjøpe seg uforstyrret inn pga. megler-info er fjernet og funcom skal med i hovedindeksen. Gode tider for ikke å snakke om selskapet som går bedre enn noensinne og triggerne som kommer.

7 Likes

Ryktene sier at Indexfondene skal kjøpe seg inn denne uken.

3 Likes

… men det var vel ikke snakk om rare greiene pga lavt volum i Funcom og fordi Jebsen satt på en så stor del av aksjene?

Nail…hit…on the head…Check! :joy::+1:

Du spådde jo oppgangen markert i rødt i Starbreeze fordi de byttet til ordentlig børs. Tror du utslaget kan bli like stort i Funcom?

Vi mangler gap å strekke oss etter slik det var i starbreeze da

1 Like

83% av forumet gjettet riktig på hvor aksjen skulle etter en litt tvilende start i dag. Da er vi over SMA50 og “inne” i skyen.

5 Likes

Over skyen er det blå himmel. Det er der vi skal! :money_mouth_face::sparkler:

1 Like

60 mnok anslo ABG Sundal - det er ganske mange aksjer…

1 Like

… what? Det er 289m aksjer i Funcom, Jebsen sitter vel på 28,3% av aksjene, så da er det 207m aksjer igjen, så 476mnok ved en kurs på 2,30. 60mnok / 476mnok. Det gir at 12,6% av aksjene som ikke tilhører største eier skal inn i indeksfond? Color me sceptical.

1 Like

De handler vel etter indeksens verdi. Og Funcom utgjør så lite som ca. 0,06 i henhold til deres regnestykke og dagens mcap. Det utgjør ~60 mnok.

De tar også hensyn til antallet frie aksjer og volum i tillegg til det du nevner.

Btw, nå er snart alle de tekniske indikatorene positive @h3nk1, så da er det vel på tide at kursen faller sammen som et korthus iflg teorien din?
image

3 Likes

Mhm. Jeg bare henviser til ABG sitt estimat - de er mer drevne enn meg. Personlig har jeg nada kompetanse om indeksfondenes atferd :v:

Hva gjelder det tekniske er det drevet av at jeg mener Funcom skal reprises først som sist. Veien dit blir sikkert humpete.

Tror bunnen er satt, og at kursen skal vesentlig opp frem mot våren. I verste fall, må jeg spise tacohatten min:

7 Likes

Sider reprising nevnes, hva mener folk er korrekt MCAP på fun slik de fremstår idag? Og hvilke selskap om noen, mener dere de skal sammenlignes med?

1 Like

Noen som har prøvd seg på et eget estimat? Er vel en fire indeksfond som følger osebx og så kan man ta det samlede beløpet de har under forvaltning ganget med 0.0004

4 Likes