Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Dette er flotte greier. Lurer på om Funcom-ledelsen også kan ha skumle planer om å kjøre ut BD-prosjektet når markedet minst venter det.

Lykkes Funcom med en god launch i mai bryter de EA-forbannelsen. Det vil i så fall bli lagt merke til av både spillere, markedet og eventuelle konkurrenter/oppkjøpere.

4 Likes

Nettopp! :slight_smile: Kommer nok…

2 Likes

En av de beste filmene jeg har sett.

3 Likes

Nå har de mye kult å vise og kunne gjerne gjort teaseren enda ett minutt lengre :sunglasses:

2 Likes

Merker meg at det skrikes om utsettelse i helvetes forgård (HO) :joy:

Kun to måneders utsettelse på en EA-tittel er jo rene mirakelet. Spørsmålet blir om launchen er solid.

4 Likes

55

6 Likes

Tydelig at det er noen som vil ha den ned og teste støtte igjen. Mulig de ser det er for lite i pipen ennå til å la den vandre nordover

Nå er det bare lurt å sitte stille i båten :sailboat:

1 Like

Ja, just nu känns det lite :sleeping:

Edit: liker konseptet. Vurderer kjøp til PS4.

5 Likes

Jag hoppas Funcom ser mot RdR 2; det blir utan tvekan den största releasen i 2018 oavsett plattform. ”Spring 2018” låter onekligen ganska när 8:e maj…

1 Like

Kjedelig for Funcom å måtte sette release date før de vet når RDR2 kommer. Rimelig kjedelig hvis de lanserer 9. mai. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ja :smile:. Kan ju hoppas på en ny försening, men det tror jag inte är så sannolikt :wink:

Edit: av RdR menar jag då :wink:

2 Likes

Tar denne diskusjonen videre her

Det blir nok neppe en utsettelse til, men det kan hende de trekker enda flere features. Ikke bra det heller.

Dessverre tror jeg en av featurene de har planlagt, The Purge, ikke kommer til å rekke release. Man får satse på at de får ting til å klaffe med kampsystemet og at de ihvertfall får fikset AI-en til lansering. CE har allerede en ting de utmerker seg på, og det er byggingen. Litt ironisk med tanke på at det er et Conan-spill, så jeg håper virkelig kampsystemet blir bra.

Mindre problemer jobber de med nå, og det har jo ihvertfall vært et trendskifte, hvor interessen er 50% opp fra bunnen. De har laaaaaangt å gå, de er opp fra 4% til 6% av interessen ved lansering. Jeg satser på at Funcom kan lage seg litt positivt moment med nye features fram mot lansering, samtidig som spillet blir gradvis mer stabilt.

Sist, men ikke minst, et relativt bugg-fritt CE er en mye bedre plattform å begynne å reklamere for enn det vi så i februar 2017. Som ellers, de kommer til å se det an, men jeg tror at hvis de først begynner å få litt moment, så kommer de til å ri det for hva det er verdt. En fordel med å ikke ha gjort ferdig The Purge før release vil være at det er en kjempekul feature å kjøre et salg og markedsføringskampanje rundt.

5 Likes

Enig. Nytt content skaper blest og er god kortsiktig reklame, men arbeidet de har lagt inn de siste månedene med bugfiksing er nok mye viktigere på lang sikt for å holde på spillere. Sånn sett tror jeg de har gjort et veldig godt valg til tross for at ord som bugfix og stabilitet egentlig er ganske kjedelig. :stuck_out_tongue:

1 Like

Sikkert dumme spørsmål, men hva er egentlig The Purge? Jeg har inntrykk av at en del ser på det som en garanti for at CE skal selge masse, men hva er da grunnen til at Funcom ikke har prioritert utviklingen av dette høyere?

Det er en invasjon av AI styrt hær. De er helt avhengig av at AI fungerer optimalt for at det skal være noe poeng i å implementere dette.

1 Like

Takk for raskt, kort, presist og forståelig svar :smiley:

Den oprindelige plan (marts/17), før de stoppede med detaljer for ikke at få post hate:

The plans for the Purge are mostly on paper for now, as the development team is focusing on the siege system first. The current idea is that the Purge will look mostly like an army marching in a column. They will start on a random edge of the map (but not south, as that’s where new players appear) and form up there.

There might be different versions of the Purge. One version might be wild barbarians that attack everything in their path, another might be an organized army with officers, and more.

The current plans is for the Purge to figure out who has the biggest base in the server and head that way. The fires on the watch towers might burn in a different color before the Purge comes, to warn players.
Server admins will be probably given ways to influence when the Purge comes and set a “Purge window,” or even deactivate the feature completely.

Since the Purge will include unique thralls that can’t be captured anywhere else, players will want to attack it, not just defend, but they’ll need to team up to do so, or at least find ways to pick out stragglers.

7 Dec. Community manager,Jens, bekræfter at purge mechanics vil være med til launch:
http://steamcommunity.com/app/440900/discussions/0/1499000547471228884/

8 Likes

Så mørkt ut i dag…