Takk. Det var det svaret jeg var ute etter. 
Vi touchet nesten 3 milliarder i mcap i februar så med alt som ligger foran oss så er jo ikke det urealistisk. Jeg skjøt litt fra hofta her nå
Skjønner 
Ifm en skikkelig hype er det ikke utenkelig, det har vi som du nevner sett, men stabil verdsettelse på 3milliarder har jeg vanskelig for å se for meg. Men det hadde ikke gjort meg noe 
330m aksjer * 6 kr = 2 mrd, vi var aldri i nærheten av 9kr?
Det er endel scenarioer hvor den verdsettelsen er sannsynlig, men hvor sannsynlig at vi ender i en av dem er en annen sak. Det første scenarioet er at Conan Exiles får mer og mer oppmerksomhet mot 8. mai, og at det smeller skikkelig ved lanseringen. Det vil i såfall ikke ta så mye tid. Det andre scenarioet er at Funcom gjør det skikkelig skarpt med partneravtalene for IP-en. Dette er noe jeg tror vil ta endel år.
Stemmer nok det @christian.
Ja @tinvest. Ikke som en varig verdsettelse helt ennå men mer inne i en release hype. Vi har jo fått mye mer nå enn vi hadde i februar 2017.
Men for all del. Selv om vi steg 20% idag så trenger man jo ikke å ta helt av 

Jämfört med svenska sällskap så skulle väl ingen protestera mot en värdering på ungefär det dubbla mot vad vi har idag? Jag hoppas det är ditåt det är på väg.
Robur visar vägen?
Ikke stabil verdsettelse på 3milliarder. Det forutsetter at et av de kommende store spillene blir en mega suksess på verdensbasis. Men det er jo langt fra umulig. Selv om jeg tror funcom da må tenke helt nytt.
Hva da om Funcom prises mot peers i sverige som et stabilt, men samtidig aggressivt oppkjøpsselskap i en bransje i enorm vekst?
Da tror jeg vi relativt fort kan begynne å tenke flerdobling fra dagens nivåer.
Psykologisk vil jeg tro at kurs på 2.60 blir støtte frem til det skjer noe mer nå, slik at den kan vandre litt opp fra dette men ikke under.
9 flere svenske Funcom eiere hos Avanza 
Cabinet Entertainment kjøpte Paradox for $7,5millioner i 2015. Er det noen som vet hvor mye gjeld Paradox hadde på dette tidspunktet? Jeg ser de har slitt med å tjene penger på filmene sine (Conan, Solomon Kane og Mutant Chronicles ser alle ut til å ha floppet). Conan var vel riktignok lisensiert til noen andre.
Den første Conanfilmen var imidlertid en stor suksess, og jeg er overbevist om at Funcom kan bidra til å gjøre noe mer ut av disse IP’ene. Hadde likevel vært interessant å vite litt mer om hva de betaler for (eiendeler/gjeld etc.).
Etter å ha drevet med løpende underskudd i lang tid, som de selv skriver, gikk Paradox i april 2015 ut og så etter potensielle kjøpere av selskapet.
Ser at Funcom har begynt å annonsere CE på Facebook nå. Det blir spennende å se om det får en effekt på spillertallene fremover.
Betyr dette at Funcom endelig har begynt å bruke av reklamebudsjettet?
Funcom har vel ingenting å gjøre med filmrettighetene til Conan?
Siden det er Cabinet Entertainment som eier rettighetene i dag, og Funcom skal inn i et samarbeid hvor de eier 50% av det nye selskapet, vil de jo ha noe å gjøre med filmrettighetene også?
Edit:
Mulig de ikke får noen direkte påvirkning eller inntekter i forhold til filmen(e), men jeg vil tro at de f.eks. prøver å slippe spillene som er koblet til IP’n nogenlunde samtidig som filmene f.eks., siden de nå havner innenfor samme paraply.
Er kun spillrettigheter de eier, iallefall for Conan. dette snakker de om i streamen.
Funcom N.V. (“Funcom” or the “Company”) is happy to announce that it has entered
into an agreement to establish a joint venture (see below under “IP acquisition
through joint venture”) with Cabinet Group LLC (“Cabinet Group”).
The joint venture company will hold interactive/video gaming Intellectual
Property (IP) rights based on the works of Robert E. Howard and classic Swedish
pen & paper and board game properties, including attractive IPs such as “Conan
the Barbarian”, “Solomon Kane”, “Mutant Chronicles”, “Mutant: Year Zero”. This
is a cashless transaction where Funcom receives a 50% ownership in the joint
venture in exchange for issuing 22,300,000 new shares in the Company (the
"Consideration Shares"), each at a subscription price of NOK 2.6, to Cabinet
Group. The transaction is subject to customary terms and conditions, including
the approval by the shareholders of Funcom, and is expected to be completed on
or about 30 January 2018.
Det nye selskapet de eier 50% del av, vil kun ha rettighetene til å lage spill i diverse former. Ikke filmer.
Ja det stemmer sikkert det, men Cabinet Group eier rettighetene til filmene også. Men i sammenheng med Funcom oppretter de et nytt selskap, Heroic Signatures DA.
" Heroic Signatures will be jointly managed by Funcom and Cabinet Group, and will focus on establishing and executing a roadmap of games on the IPs, across all platforms and regions, where some of the games will be developed by Funcom and others will be developed by third party licensees."
Jepp, det var poenget mitt, at det nye selskapet ikke vil ha filmrettighetene, de blir værende i moderselskapet (hvis det er de som har dem nå).
Ja det stemmer, men det er klart at de vil utnytte dette til fulle og kjøre en felles plattform/utrulling, og Malmberg har snakket om å opprette en portal som kombinerer disse tingene.
Her er en artikkel fra april i år, hvor Malmberg snakker om filmen og tv-serien.
Ultimately, the studio let the rights expire. The positive news is that Conan Properties now controls everything again, and are currently producing both TV and Film with a lot more control than we had previously. Everybody wants The Legend of Conan to happen and it will.
Vet ikke hvordan jeg havna på “nedgang”, jeg hadde opp jeg også.