Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Fordi prisen pr aksje har nada å si.

Du må ta pris x antall aksjer :wink:

3 Likes

Siktet til artikkelen på formiddagen. Ikke lest denne før nå. Dette var jo noe helt annet. Har nok skjønt hvor det bærer nå🚀

"Jeg visste ikke at funcom var noe særlig intellektuelt eller teknologisk :laughing: " - Hegnar

:rofl:

Haha, no shit sherlock. Husker bare den var nede på 50øre tidligere i år eller noe å gjorde det elendig.

https://gamezone.no/avdelinger/spill/playstation-4/ps4-spill/rollespill/rpg/conan-exiles-collectors-edition-ps4-134504-p0000063560?gclid=EAIaIQobChMIscOKopeU2AIVi6oYCh12gQKSEAYYASABEgJq1vD_BwE

8 Likes

Hegnar er rettfram, og vandt til å få ting servert på et sølvfat. Ha mannen unnskyldt sin arroganse og uvitenhet. Han vedgår her i det minste sin manglende forståelse for selskapet og tildels sektoren.

Det var en kriseemmisjon i 2016 på 50øre ja.

Den var også 5,37 tidligere iår.

Fantastisk fra Hegnar! Virke ikke som om spørsmålene er avtalt på forhånd😂

@Christian , skrev så kjekt att vi skulle ut av skyen din før 15 des, vi måtte til den 18. Ante bare ikke att det var dette som måtte til før vi kunne juble litt.

1 Like

De hadde en 5:1 spleis, men har gått fra tidligere 0.4 til 1.3 (gang med fem for dagens kurs). Så hugu har steget over 100% på noen måneder.

Hva skjer med kursen i morgen?

• Opp over 20 %
  • Opp mellom 10-20 %
  • Opp mellom 0-10 %
  • Nedgang

0 stemmegivere

1 Like

Bli insider, på insidertåden kan man lese hva finansavisen skriver om Funcom i morgen dagens utgave

4 Likes

4 Likes

En prising på 3 milliarder (en nesten firedobling fra dagens kurs) desember 2018. Er det realistisk mht hvor vi er neste år? Hvis vi skal prises som svenske spill aksjer så burde vi mulig ligge opp mot det

3 Likes

Haha :slight_smile: brillefint @Krieghoff

1 Like

Hvor tar du 3milliarder fra?
En slik markedsverdi vil i tilfelle forutsette en formidabel økning av inntektene til selskapet pluss mengder med store lanseringer i pipen vel.

Etter som jeg husker fra tiden jeg leste på HO, så får kanskje Bagger rett med kursen, men ikke da den skulle bli 10 kroner. Han sa vel høsten 2017?

Er vel en solid pott med fremførbart underskudd som kommer i spill også. Følger ikke Fun så nøye men har noen lodd da norsk biotek ikke gir meg nok spenning og risiko :crazy_face:

Det var enda en del uklarheter vedrørende dette ref presentasjon i dag. De viket ikke veldig overbevist, men jobbet med saken.

1 Like

Det som er interessant nå er at der hvor vi før basically hadde en stor trigger, Conan Exiles (og før det TSW, AoC og AO), så har vi nå en hel rekke

• Starten på en ny sesong av SWL
  • Bearded Dragons presenterer sitt spill
  • Conan Exiles combat update
  • Conan Exiles expansionen
  • Conan Exiles 8. mai PS4/XboxPC retail, PS4 digitalt
  • Funcom presenterer sitt neste prosjekt for kontoret i Norge
  • Funcom presenterer sitt neste prosjekt for kontoret i USA
  • Funcom presenterer nye partnerne for IP-en de akkurat skaffet seg

Jeg tror 2018 kan bli veldig interessant. Jeg var litt skeptisk til hvor bra det kom til å gå med Conan Exiles, men her har Funcom vist at de kan snu skipet, og fått spillet inn i en positiv trend med flere og flere aktive spillere. Fortsatt langt igjen til toppen fra lansering, men trenden er helt klart snudd.

18 Likes