Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jag får det till totalt 380 miljoner aktier.

Jag har räknat på senaste 9 månaderna iom att det är det nya Funcom. 1 usd = 8.2 SEK.

Det blir ca. 65 miljoner SEK efter skatt i vinst på 9 månader.

Det ger P/E 17 på dagens kurs 2.90.

De flesta svenska gaming bolagen värderas till P/E 30-40 idag. Ser en dubbling härifrån :smiley:

5 Likes

Slettet salgsordren min. Tror jeg vil sitte rolig i båten nå likevel. Måtte ta inn over meg de nye opplysningene. Blir for billig å selge her nede.

16 Likes

Usikker på strategi selv nå. Tror jeg vil sitte lenge, evt. trade meg på svingningene med litt større poster. Mye spennende som kommer til å skje neste år/årene.

Sitter helt i ro til vi er over 3,50 i januar :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

2 Likes

Overivrig om en selger nå! Nå har det jo løsnet! Med en knallbra nyhet som kom som en stor overraskelse på markedet.

Funcom blir en bankers nyttårarakett også! Så mindre du måå realisere i 2017 så sitt i ro i hvert fall noen uket ut i nyåret!!

:rocket:

9 Likes

Vad har ni för förväntningar på resultat i Q4? Någon som räknat?

Och vad finns det för triggers H1 2018 förutom CE launch?

Q4 blir det dårligste kvartalet iår, De har et publising prosjekt med Bearded dragon/ladies som kommer i Q1, så kommer sesong 2 av Secret world legends.

Ser på facebook at funcom har begynt med reklame for Conan exiles, og det ser ut som det gir et utslag da Conan Exiles ligger på plass 30 på steam global top sellers.

5 Likes

De ligger da på ca 115. plass? http://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers&page=5

Du ser på top sellers og ikke global top sellers.

Top sellers er vel bare for det landet man er i ?

Stemmer Evil, ligger på #26 i Norge, 100+ totalt sett.

Interessant hvis de tester ut å reklamere i Norge nå, og så kjører det i ett og ett ekstra land for å se om det er verdt det. :slight_smile:

2 Likes

Ser at jeg det er jeg som roter ja.

For de som ikke tror 2018 bli MEGA BULL

http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-12-20-gamesindustry-biz-presents-the-year-in-numbers-2017

2 Likes

33 % rea för Conan på Steam

2 Likes

Ser det er salg på X-box også. Ned fra 49,99 dollar til 33,49 dollar.

Liker at de ikke pusher for mye rabatt, det tilsier at de er fornøyd med antall spillere og ikke ser noe behov for å gi bort spillet.

For å sammenligne… Raid har 75% off.

4 Likes

Men CE selger ikke så bra da, på side 9 på GTS. :stuck_out_tongue:

Halve steam er jo på salg nå, så ikke så rart :wink:

1 Like

Var ikke dette uken de ville gi de siste muligheten til å kjøpe billig i EA? Tror ikke de skal ha flere rabatter før launch nå.

1 Like