Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

7 Likes

En av de nyansatte i BLC har jobbet med Battlefield: Bad Company 2.
https://www.linkedin.com/in/jessierolan/

Har lagt til 3 nyansatte på BLC-insidertråden
https://beta.tekinvestor.no/t/nytt-spill-fra-funcom/3894/25?u=koe

5 Likes

6 Likes

Etter å ha gått gjennom denne oversikten noen ganger:

Jeg tror vi med OK odds kan anta at den kjente og kjære IP-en det henvises er Battlefield?

Var det noen som sa hype? :rocket:

Skal ikke kimse av graveferdigheten til tekinvestorer @koe :clap:

3 Likes

Jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan de skal ha fått tilgang på Battlefield IP-en? Hvorfor skulle DICE/EA la noen andre bruke den? :thinking:

4 Likes

Det er det store spørsmålet - jeg vet ikke.

Noen teorier (utover at det umulig kan stemme)?

Hva med at de har klart å få tilgang på Medal of Honor-IP?

Kan de ha pitchet “turn-based BF-spill” til DICE/EA?

Har BF gjort ett turn-based spel förut?

Battlefield? Nei.

Funcom og EA samarbeidet om publiseringen av TSW. Et av styremedlemmene i Funcom, Alain Tascan, var også med på å grunnlegge EA Montreal.

2 Likes

Hm… börjar komma i lite hype-stämning nu jag också.

Tror @koe kan vara något på spåret här. Försöker tänka vad för andra kända svenska ipn vi har, det finns väl inte supermycket att välja på?

Nei - jeg finner ærlig talt ingen andre alternativer enn Battlefield eller Medal of Honour.

Hvis Funcom får bli med på publishing av en Battlefield-tittel kan vi le hele veien til banken :joy:

9 Likes

Jeg har alltid antatt at det er en IP som det ikke er blitt gjort et spill på tidligere som ble laget av Bearded Ladies, men kjenner jo at man får en halvfeit en av å tenke på et Battlefield-spill gitt ut under Funcom-paraplyen.

Tror vi skal se langt etter dagens kurser så snart man får noe mer håndfast om Bearded Ladies-spillet. Om magefølelsen min stemmer kan det generere noe vanvittig mye mer enn hva som er priset inn i dagens kurs.

Tok en kjapp titt på Turn based RPG-spill der ute, og det mangler en soleklar ener. Finnes noen asiatiske varianter på Steam som har ganske mange salg, men utifra hva jeg har lest på diverse forum så er det mange gamere som savner et skikkelig bra Turn based RPG. Er minst like spent på dette som på full launch av CE.

3 Likes

Ser vi - for eksempel - på siste spill i Battlefield-IP: https://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_1

Er jo svensker i alle ledd - og svensker snakker sammen :sweden:

Hvorfor ikke ?

Tror det er større sjanse for det enn battlefield men er jo lov å håpe :wink:

…fordi jeg ikke klarer å finne noen andre, kjente svenske IP-er med krigstema som matcher det vi har sett / vet om det kommende spillet fra BLC.

@Evilfreud - på tide å maile Ole igjen :joy:

2 Likes

Market = blown hvis dette skulle vise seg å stemme. :stuck_out_tongue:

Jeg kommer ikke til å ta hensyn til dette når jeg “priser” Funcom, får heller ta det som en bonus hvis det er tilfellet.

1 Like

Divinity Original Sin 2

1 Like

Fasit.

Problemet med det spillet er at jeg aldri kommer lengre enn 1/2 time inn i spillet så er jeg lei av å trykke på dialoger og avinstallerer det.

1 Like

Kan ikke råde deg til annet enn tålmod og standhaftighet. :slight_smile:

1 Like